Ga naar inhoud


Canal Digitaal bevestigt einde levering CI+ module voor smartcard


de vrije fries

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, ceesv zei:

Eens zal satelliet tv stoppen, maar het uitfaseren van het witte CI module is geen teken dat Canaldigitaal stopt.

Vergeet niet dat ze ook nog de zakelijke markt bedienen.

 

Het witte module, al weer bijna 10 jaar oud,  wordt vervangen door de Cam 803 met geïntegreerde kaart.

Forummers hier kennen de zakelijke markt waarschijnlijk niet maar ik weet niet of ze daar alleen op kunnen draaien.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik las op totaaltv.nl dit Een nieuwe stap dichter bij de volledige overstap naar bruikleendecoder en CI+ module met inwendige smartcard bij Canal Digitaal.

 

Wat wordt hier bedoeld.. Volledige overstap naar bruikleendecoder en ci+ module met inwendige smartcard.. ?

Gaan we allemaal over op een bruikleendecoder ?

 

En wat is het verschil tussen de "witte" guard 3.5 CI+ module en de CAM-803.. In denk dat de 803 een geintegreerde smartcard heeft die dus niet eruit kan/gewisseld kan worden.

 

Maar ik las ook dat die 803 '' uitzending gemist" heeft !?? Hoe dan ?

 

 

Deze interactieve ontvanger zorgt voor superscherpe UHD beeldkwaliteit en biedt toegang tot de film-catalogus, live pauzeren, opnemen en terugspoelen. In combinatie met een volledig nieuw M7 interactief platform krijgt de Canal Digitaal klant toegang tot:

  • TVOD
  • SVOD
  • Uitzending gemist
  • Uitgebreide EPG
  • Bediening via smartphone (nog niet beschikbaar)
  • Interactiviteit vanaf 3 Mbit internetverbinding
  • Nieuw coderingssysteem: Nagra CAK8 codering
  • De smartcard is gekoppeld met de decoder/CI+ module
  • De smartcard is niet uitwisselbaar met een andere ontvanger of CI+ module
  • Geen gebruik losse smartcards of losse decoders zonder CI+ meer mogelijk

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Satwatcher zei:

Canal Digitaal gaat niet stoppen via satelliet. Er zijn nog voldoende abonnees (meer dan hier wordt gedacht)  die via satelliet kijken. Maar net als in andere Europese landen wordt satelliettelevisie meer een hybride dienst in combinatie met IPTV. Je ziet hetzelfde nu ontstaan in onder meer Verenigd Konikrijk en Frankrijk.

 

En voor de mensen die een bron willen weten…….laat ik nu onlangs op het hoofdkwartier van deze provider geweest zijn.

 

Hoeveel abonnees heeft CDS op dit moment?

 

Particulier?

 

Zakelijk?

 

Ook de zakelijke markt gaat steeds meer op glasvezel over, dat is niet tegen te houden.

 

 

 

Ik heb wel wat flinke schotels zien staan voor satelliet tv, vooral voor de oosterburen, Nederlandse zenders zijn zo eenvoudig met bijvoorbeeld DVB-T2 uit de lucht te halen, ik denk dat KPN ook wel het een en ander voor TV geregeld heeft, of een zakelijke DVB-T2 in gebruik heeft.

 

 

 

Die ruim 1 miljoen klanten zullen er vast niet meer bij CDS zijn, ben benieuwd hoeveel het er nog zijn, maar ik denk niet dat CDS daar naar buiten over communiceert.

aangepast door ceesv
Off-topic verwijderd

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen ga nu even na: eerst 2 satellieten, toen een ander coderingssysteem, toen weer een ander coderingssysteem, toen die CI+ , toen die geïntegreerde CI+, daarna de uitzendingen die alleen via internet te bekijken zijn terwijl je wel het volledige pakket betaald.

 

That s my case 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net het stukje van Totaal TV gelezen, het is precies wat ik had verwacht.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
30 minuten geleden, D-box zei:

Mannen ga nu even na: eerst 2 satellieten,

We hebben het dan over het jaar 2006, de verhuizing naar Astra 3, 18 jaar geleden.

 

30 minuten geleden, D-box zei:

toen een ander coderingssysteem, toen weer een ander coderingssysteem,

Iredeto van 1996 tot 2012, na 16 jaar uitgefaseerd omdat het gekraakt was en geen beveiliging meer bood.

 

Mijn huidige kaart stamt uit 2008 en is nog steeds bruikbaar.

 

Of jouw redenen stand houden?

De kabelaars zijn ook allemaal aan het overstappen op nieuwe technieken, is ook geen reden om daarom te concluderen dat ze gaan stoppen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal+ is de enige aandeelhouder en daarom hoeft het ook geen abonneecijfers te publiceren. En dat doet men dan ook niet. En of het aantal nu een miljoen of 100.000 is en of de planten nu particulier of zakelijk zijn, er is volgens de eigenaar nog een markt voor die commercieel te exploiteren is.

 

En wat betreft minder satellieten, andere coderingsnormen en verschuiving van DTH naar online/OTT. De markt in Nederland is veranderd. Voorheen had je in buitengebieden geen snel internet en hierdoor een goed tv-aanbod. Sattelliet was samen met Digitenne de enige echte oplossing. Nu is er in veel van deze gebieden glasvezel. Een andere betere optie omdat hierbij ook direct snel internet wordt geleverd. Je ziet ook aan Digitenne dat het aantal abonnees snel is gezakt. Bij Canal Digitaal is dit ook gezakt maar minder snel omdat er een vaste klantengroep is die in het buitenland kijkt. Ik vind het niet zo gek dst als het aantal abonnees (inkomsten) minder wordt dat je dan gaat bezuinigen. Als mensen om welke reden dan ook maandelijks minder geld verdienen dan moet de fles Coca Cola ook worden ingeruild voor een huismerk cola. Maar dat men nog steeds investeert in bijvoorbeeld verbeterde codering zegt mij dat het einde nog niet in zicht is. Maar voor satellietkijkers van het eerste uur is het goed om te weten dat de goede oude tijd niet meer terugkomt en dat er nu een nieuwe realiteit is.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, mijn zegen hebben ze 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier nu over Canal Digitaal, maar geldt dat ook voor TV-Vlaanderen want die zit ook op Astra 3. Zelf heb ik geen interesse in CD. Voor TVV heb ik een app abonnement via internet omdat dit goedkoper is dan een satellietabonnement voor ongeveer hetzelfde basis zenderpakket. Dat had ik eigenlijk niet verwacht dat satelliet TV duurder is dan app TV. De satellietschotel gebruik ik dus alleen voor Astra 1 terwijl ik de schotel eigenlijk gekocht had voor Astra 1 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...