Ga naar inhoud


9 okt weer zenders naar nieuwe satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten

Aanstaande woensdag 9 oktober gaan weer een aantal zenders over van de Astra 3B naar de Astra 3C satelliet. Deze keer niet naar de Astra 3C westbeam maar naar de Astra 3C oostbeam. Dit houdt dus in een ander dekkingsgebied dan we gewend zijn.
Het gaat om de volgende zenders en abonnementen
- National Geographic Wild HD           Riant, Rijk, Royaal, Op Vakantie
- Love Nature HD                                   Rijk, Royaal
- Stingray CMusic                                  Rijk, Royaal
- ducktv                                                   Rijk, Royaal
- DOCUBOX                                            Rijk, Royaal

Omdat eerder al de zenders Stingray iConcerts en Stingray Classica (beide Royaal abo) naar de oostbeam zijn over gegaan, zou het je al bekend kunnen zijn of je de zenders op de oostbeam wel of niet kunt ontvangen.
In Spanje zullen veel mensen die zenders niet meer kunnen ontvangen. Aan de Costa Calida met een goed uitgerichte Triax 115 geen enkel signaal meer. Dat betekent dat ik over een paar dagen weer 5 zenders minder kan ontvangen terwijl ik er wel voor betaal. Overschakelen naar internet is voor mij nog niet zo'n goed idee. Afgelopen dagen weer diverse malen internetuitval gehad. Dan toch maar overschakelen op de Starlink van Elon Musk?


Ik ben benieuwd wie deze zenders straks ook niet meer kunnen ontvangen. Behalve Spanje zal het in het zuiden van Griekenland en Turkije ook moeilijk worden. Ook voor de oostbeam is het kaartje dat Canal Digitaal heeft gepresenteerd weer veel te rooskleurig.

Bijgevoegde afbeeldingen:

1 footprint Astra 3B

2 footprint SES-Astra 3C East Beam

3 footprint Canal Digitaal Astra 3C East Beam

astra-3b_europe_ku_band_wide_beam_H.png

 

SES-ASTRA 3C East Beam.jpg

 

CD 3C east-beam.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv plaatste dit onderwerp in de spotlight

Canal Digitaal zal die footprint toch ergens vandaan hebben. Mogelijk hebben ze een club ingehuurd om eea te testen maar wat opvalt die hotspot in Rusland staat niet eens op de kaart van SES zelf. 

 

Is er iemand in de buurt van Sevilla die kan testen of het signaal met 1 Mtr binnen komt?  Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Noorwegen en Zeden zal de ontvangst daarentegen veel beter worden.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...