Ga naar inhoud


9 okt weer zenders naar nieuwe satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten


 

43 minuten geleden, Sprietje zei:

Zoals voorspelt geen enkel signaal meer aan de Costa Calida in Spanje met een Triax 110. Weer 5 zenders minder te bekijken.

Het is natuurlijk mooi dat je voorspelling klopt maar je hebt er bitter weinig aan. De signaal kwaliteit is hier hoger geworden maar daar hebben wij ook niet veel aan. Later meer,

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de grafieken van 12090 V met het omschakel moment even na 6 uur onze tijd. Het is moeilijk te zeggen wat er met de signaalsterkte is gebeurd aangezien deze al sinds 23 uur afgelopen avond lager bleef staan op 72 dBuV. Het gemiddelde staat nu op 72. 4419 dBuV. Echter na het omschakel moment dat van de tuner 11934 V werd geregistreerd even na 6 uur loopt de MER (ten onrechte als SNR aangegeven) op van strak 14 dB naar strak 16 dB. Dat is overduidelijk een permanente wijziging.

12090 Level.png

12090 MER.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder de grafieken van 11934 V (die een halve minuut uitval in de receiver zelf registreerde). De grafiek mist dat moment omdat niet vaak genoeg wordt uitgelezen. Er is echter zowel in het signaal niveau als de kwaliteit helemaal nul komma nada te zien. Ik begin nu toch haast wel te denken dat de ERP wordt afgeregeld in het midden van de beam. Gokje.

11934 Level.png

11934 MER.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Noordzee zei:

Ik gok mee en dan ga ik voor een gelijkspel. Ongewijzigd dus. 

Jij wint duidelijk want het gemiddelde is nu 72.43 dBuV en dat maakt slechts 0,23 dB afname t.o.v. het gemiddelde gisteren tot middernacht. Voor wat het waard is want daar zat misschien nog regen tussen vannacht of temperatuurdrift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eigenlijk heel bijzonder dat een omschakeling naar een andere satelliet zo ongemerkt (in Nederland dan) kan worden uitgevoerd. Ik moet echt veel moeite doen om het aan te tonen door het combineren van registraties. Die verbetering van 14 naar 16 dB MER is natuurlijk totaal opvallend maar wel voor te stellen. Dit zal te maken hebben met de lineariteit (of afregeling) van de nieuwe transponder. Aangenomen dat er geen wijziging in de uplink plaatsvond. De verbetering van de regenreserve zal hierdoor netto een paar tiende dB bedragen. Voor de randgebieden telt gewoon de ERP t.g.v de footprint.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In zuid west Frankrijk zie ik op mijn ontvanger deze waarden voor Docubox:

 

image.png

 

Ter vergelijking RTL 4

 

image.png

 

En tenslotte Nederland 1

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...