Ga naar inhoud

9 okt weer zenders naar nieuwe satelliet

Sprietje

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Mojo zei:

Ik zou niet verder speculeren want dan is men wel heel dom bezig bij zowel SES als M7. Van de laatste kan ik mij dat voorstellen maar niet van SES.

Mijn speculatie is: Men blijft zo lang als kan op Astra 3B.

Een echte widebeam op de 3C zou toch de oplossing zijn? Ik heb er nog naar gezocht maar zo heel veel langer gaat vast niet meer lukken op 3B. Er zijn geen andere berichten dan 15 jaar en dat eindigt dan midden volgend jaar. Helaas weten we niet wat de exacte tankinhoud is maar er is ook nog wat nodig om hem uit de baan te schieten. Op een betere manier dan die stokoude Engelse satelliet die onbestuurbaar rondvliegt.

Maar misschien weten we 20 november meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, OFDM zei:

Een echte widebeam op de 3C zou toch de oplossing zijn?

En die is er niet. Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom de levensduur van de Astra 3B korter is dan de gestelde levensduur. Kijk naar de satellieten op 19,2 oost die al voorbij hun gestelde levensduur zijn

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Moderator

Hij was voor 15 jaar inzet gepland, en die tijd is nagenoeg voorbij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Mojo zei:

En die is er niet. Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom de levensduur van de Astra 3B korter is dan de gestelde levensduur. Kijk naar de satellieten op 19,2 oost die al voorbij hun gestelde levensduur zijn

Ik denk dat de prognose vooraf de minimale levensduur is. Hoeveel brandstof er uiteindelijk wordt gebruikt om op positie te blijven zal van veel factoren afhangen. Maar het lijkt me logisch dat enkele jaren voor het verstrijken wel duidelijk(er) is wat de werkelijke termijn wordt.

Hoe ver zijn 19,2 satellieten al voorbij de gestelde levensduur dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, OFDM zei:

Hoe ver zijn 19,2 satellieten al voorbij de gestelde levensduur dan?

K,L en M zijn van 2006, 2007 en 2008 met 15 jaar levensduur

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mojo zei:

K,L en M zijn van 2006, 2007 en 2008 met 15 jaar levensduur

Dat is mooi! Tegelijk ook bewijs dat men gaandeweg wel weet waar het op uitdraait. En een duidelijk betere aankoop dan de Boeing Epic satelliet.

37 minuten geleden, Sprietje zei:

De Astra 3B is op 21 mei 2010 gelanceerd dus op 6 maanden na 15 jaar oud maar bedenk wel dat die gelanceerd is naar omlooppositie 5 oost en dat hij dus later verplaatst is naar positie 23,5 oost. Dat kost ook brandstof.

Ligt dat extra verbruik ook niet aan de tijd die ervoor wordt uitgetrokken? Snel optrekken en remmen is nooit zuinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Sprietje zei:

De Astra 3B is op 21 mei 2010 gelanceerd dus op 6 maanden na 15 jaar oud maar bedenk wel dat die gelanceerd is naar omlooppositie 5 oost en dat hij dus later verplaatst is naar positie 23,5 oost. Dat kost ook brandstof.

Kan me niet heugen dat Astra 3B op 5 oost dienst heeft gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, OFDM zei:

Van het Nederlandse aanbod zijn dat alleen de east beam transponders:

TSID 3212 met Duck TV en Docubox.

TSID 3220 met National Geo Wild, Love nature en C Music.

Van deze transponders is het signaal in Nederland niet anders geworden. Buitenlandse transponders weet ik niets over.

Deze zijn zeker al over. Zijn sindsdien niet redelijkerwijs te ontvangen in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, el renegade zei:

Deze zijn zeker al over. Zijn sindsdien niet redelijkerwijs te ontvangen in Spanje.

Alle zenders die naar de Astra 3C-oostbeam zijn gegaan kan ik aan de Costa Calida met een schotel van 1,2 meter niet meer ontvangen.

Ik hoorde van andere mensen in Barcelona dat zij de oostbeam ook niet meer kunnen ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mojo zei:

Ja en?? Wat moet ik hier uit halen?

Astra 3B is een van de AstraAstra-communicatiesatellieten die eigendom zijn van en worden geëxploiteerd door SES, die in 2010 werd gelanceerd op de Astra,5-E-omlooppositie en digitale radio voor direct-to-home (DTH) en de satellite broadbandtweerichtingssatellietbreedbanddiensten van AstraConnect in Europa en het Midden-Oosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...