Ga naar inhoud


hier wel daar niet


erejeter

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nieuw hier op het forum en in de hobby.

En ben dus al snel op een voor mij vreemd probleem gelopen.

Ik ben al een jaar of twee een astra 3b kijker zonder problemen.

Nu ben ik de hobby wat meer aan het uitberijden en heb ik een freesat v8 finder gekocht, een schotel los van de al draaiende gezet voor het zoeken naar andere satalieten.

Maar nu komt het, mijn freesat v8 vind hotbird heel eenvoudig met 87 strength en 77 quality, maar mijn redline g140 die het naar mijn idee gewoon goed doet (astra1 en astra3b) ziet niks.

Ik kan op de freesat gewoon alles (fta) kijken (op de coax plug uit de redline) maar de redline ziet geen sataliet op hotbird. Ik weet dus dat het goed uitgelijnd staat maar niks nakes nada.

 

Wat nu?

Ps. Welke info moet ik hier bij vermelden?.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, ik zie die Redline G140 satellietontvanger op een Nederlandse webshop al te koop staan voor €24,95. Wat kun je daar nu nog van verwachten. Bovendien is het een fta-ontvanger die alleen maar ongecodeerde zenders kan ontvangen. Hoe kun je nu schrijven dat die het gewoon goed doet op de Astra 3 waar bijna alleen maar gecodeerde zenders op zitten.

Die ontvanger zit op een andere schotel aangesloten. Heb je wel vrij zicht op de Hotbird met die schotel?

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De redline g140 bevald me goed, goedkoop is tog geen probleem.

Die astra 3 ondving hij goed, niet veel kanalen idd maar het werkte.

Ik ben er achter dat de redline de hotbird als azerspace ziet, ik heb de zenders gegoogled en het is de lijst van hotbird. Ps ik heb in het hele huis enkel fta zenders in gebruik dus vandaar de fta ondvanger voor de hobby setup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

De Hotbird zit op 13 oost, de Azerspace 1 zit op 46 oost. Dat kan nooit dezelfde satelliet zijn. Hier de lijst van de Hotbird 13e:

https://www.lyngsat.com/Hotbird-13F-13G.html

Dat klopt en daarom was ik de zenders gaan controleren, maar op hotbird ziet mijn ondvanger niks maar op azerspace alles. Dus ik denk dat de sataliet namen niet goed staan in de redline.

Daar zou de prijs wel een beetje op doorschijnen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, erejeter zei:

Ik ben er achter dat de redline de hotbird als azerspace ziet

Nou het zit anders. Je hebt toevallig een frequentie gescanned die zowel op Hotbird als op Azerspace zit. Welke frequentie word er gezien?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mojo zei:

Nou het zit anders. Je hebt toevallig een frequentie gescanned die zowel op Hotbird als op Azerspace zit. Welke frequentie word er gezien?

Ik ben met de freesat v8 gaan uitlijnen en daarmee vond ik hotbird behoorlijk snel, maar bij de receiver gaf hij niks aan op hotbird.

Toen ben ik door de satalieten gaan zappen en gaf azerspace vol ondvangst aan.

Dus ik denk dat de namen niet goed staan in de receiver.

De schotel staat niet eens in de buurd van azerspace.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik toch eerst nog maar eens even controleren of je schotel wel echt staat uitgericht op de Hotbird. Morgen om 12:52uur staat de zon precies in de richting van de Hotbird satelliet. Span schilderstape of een touwtje van precies boven op de schotel tot midden over de lnb. Op het bewuste tijdstip moet de schaduw van de schilderstape of het touwtje precies midden over de lnb-arm lopen.

 

schotel met de zon uitrichten.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Sprietje zei:

Dan zou ik toch eerst nog maar eens even controleren of je schotel wel echt staat uitgericht op de Hotbird. Morgen om 12:52uur staat de zon precies in de richting van de Hotbird satelliet. Span schilderstape of een touwtje van precies boven op de schotel tot midden over de lnb. Op het bewuste tijdstip moet de schaduw van de schilderstape of het touwtje precies midden over de lnb-arm lopen.

 

schotel met de zon uitrichten.jpg

Wat een leuke truc!

Maar ik heb hem wel degelijk heb want ik zit nu Radionorba te kijken, de receiver geeft nog steeds aan dat ik op azerspace zit, die naam klopt niet in mijn redline.

Maar ik weet het nog gekker te maken, op mijn vaste setup (rebox re-4220 hd s-pvr) dacht ik astra 4b te kijken want dat geefd hij aan. Maar die 400+ kanalen kloppen niet (dat zag ik na jou reactie pas).

En ik kijk daarom Just fishing, dus ook die geefd een andere sataliet aan dan ik kijk want die is Astra 19.

Ik vind het raar want ik heb niet aan de instellingen gezeten van de rebox (waar ik er twee van in bedrijf heb, allebij t zelfde *euvel*) of de redline.

Alleen de Freesat v8 heefd het tot nu toe aan t goede eind.

Maar ik kan de zenders kijken en dat vind ik t belangrijkste.

Update durf ik niet, vooral niet met die redline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...