Ga naar inhoud


Satellietsignalen van satelliettuner weergeven op een monitor


zonneschijn

Aanbevolen berichten

Ik probeer via mijn satelliettuner de satellietsignalen weer te geven op mijn monitor  32 inch . Dit  lukt niet echt. Er zijn wel 2 HDMI aansluitingen , maar het beeld is heel vaag en niet te zien . Een vrouwenstem in het donkere  van  de monitor spreekt razendsnel en is niet te volgen en het beeld is maar half te zien. Het is een nieuwe monitor en de satelliettuner werkt naar behoren.

Is deze monitor niet geschikt voor satllietweergave. ? Wie kan mij duidelijk verschaffen ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn dat gevolgen van de zonnestorm? zie: https://nnieuws.be/artikel/grootste-explosie-op-de-zon-7-jaar-brengt-noorderlicht-opnieuw-tot-boven-belgie

Wel eng zo'n snel sprekende vrouwenstem.:o

Of is het een promotiefilmpje van de nieuwe attractie van de Efteling?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

veel te weinig info.Welke monitor ,instellingen ,werken andere kanalen goed enzovoort

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een LG My View Smart 32SR50F-W-FullHD Smart Monitor-WebOS-Smart TV  -Wi-Fi  32 inch.

Het beeld verschijnt donker  aan de linkerkant en is niet te zien ,alleen een wereldbol  rechter kant die wel  enigszins vaag zichtbaar is .

Er zijn ook geen andere  geen andere kanalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een LG My View Smart 32SR50F-W-FullHD Smart Monitor-WebOS-Smart TV  -Wi-Fi  32 inch.

Het beeld verschijnt donker  aan de linkerkant en is niet te zien ,alleen een wereldbol  rechter kant die wel  enigszins vaag zichtbaar is .

Er zijn ook geen andere  geen andere kanalen. Ik kan dus ook niet bij mijn monitor komen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

satelliet tv zonder sat tuner :) in de monitor tenzij je een satelliet box hebt met HDMI verbinding.Dan zal je moeten kijken naar de instellingen op je box en op de monitor dat die gelijk staan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer het menu van je satelliet ontvanger, waarvan we ook niet weten wat voor een model dat is, iet zichtbaar is, kunnen de volgende zaken je probleem veroorzaken.

 

- De HDMI kabel is defect.

-Je satelliet ontvanger staat op een verkeer de weergave setting

- Je ontvanger ondersteunt de gekozen weergave setting niet.

- De HDMI ingang van je monitor is defect.

 

Maar met de weinige informatie die je geeft blijft het gissen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De satellietontvanger is een AMIKO His 4300 . Op de monitor zijn 2 HDMI aansluitingen één "gewone " en één HDMI -ARC.k heb twee verscillende HDMI kabels apart aan de twee genoemde aansluitingen aangesloten maar beide hdmi kabels , zowel aan de "gewone""als  aan de " HDMI -arc "  geen beeld.

Als ik geen beeld krijg, kan ik helaas ook niet kijken , of mijn satelliettuner de juiste weergave setting geeft! 

Mogelijk ligt het toch misschien aan de HDMI ingangen van de monitor , maar het zou dan wel vreemd zijn, dat beide HDMI poorten defect zouden zijn.

Ik had nog een andere satelliettuner vastgemaakt , maar ook die geeft geen beeld.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan nog proberen de tv terug te zetten op fabrieksinstelling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is altijd de beste optie , maar............................... het beeld op de monitor is niet te zien ;en ik kan ook niet met de afstandsbediening , die hierbij hoort, de monitor tot  leven wekken.  Ik ben met jou van mening , dat het wellicht toch een hdmi ingangs probleem zou kunnen zijn van de monitor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...