Ga naar inhoud


Automatische Backups op (OpenPLi) image in Barry Allen


Alex1970

Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijdje succesvol Barry Allen werkend (zie: https://www.sat4all.com/forums/topic/378890-multiboot-barry-allen-installeren-op-dm920/), maar het image van satpong heeft één of andere bug waardoor de users in OSCam niet meer werken na een reboot of een backup.
Uiteraard zou dat issue opgelost moeten worden, maar satpong gebruikt geen OSCam en verder interesseert het ook niemand.
Tja, dat is het lastige als je image niet officieel wordt ondersteund.
Daar wil ik het dus ook niet over hebben, die discussie is voor elders.
Dus graag ook geen bijdehante opmerkingen dat ik geen OpenPLi moet gebruiken op een Dreambox.

Want de vraag is denk ik image-onafhankelijk.
Als het nl. misgaat, dan zou je terug kunnen gaan naar een backup en toen mijn image in de flash stond ging dat prima.
Ik gebruik daarvoor de plugin Automatic Full Backup welke elke nacht om 4:00 een backup maakt op een USB-stick.
Maar die kan ik dus binnen Barry Allen niet restoren.

 

Je hebt binnen Barry Allen wel de mogelijkheid een backup te maken, maar dat wordt dus niet automatisch elke nacht gedaan en daar denk ik zelf (uiteraard) niet elke dag aan.
Waarom kan ik die backup gemaakt door de normale backup-plugins niet terugzetten?
Heeft iemand er een oplossing voor?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat BAXII niet weet/controleert welke kernel in die image draait. Eén echte luxe oplossing is er niet. Je kunt wel een gemaakte backup renamen in BAXII formaat en die plaatsen in /ba/ba/backup

Die kan je dan via BAXII optie ‘Herstellen’ restoren

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment ben ik Barry Allen helemaal kwijt, na opnieuw te proberen het laatste image via BA te installeren via DreamOS in de flash.
Dus wellicht wordt vervolgd, als ik BA weer hersteld krijg.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex, ik heb ook een probleem met OScam in de Image van Satpong. Zodra ik een wijziging maak (poortnummer 8888 naar 85 bijvoorbeeld) dan werkt OScam niet meer en krijg die ook niet meer werkend. Ik los dit nu op door de aanwezige OScam te verijderen en na een herstart een OScam te installeren. Dan werkt de Image met OScam goed

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat kan niet want volgens het forum waarop dat image gepubliceerd wordt ben ik de enige die dat probleem heeft.

Goede vraag is nu wie er nu gelijk heb (ik weet het wel).

Maar doordat ik een nieuwe flash moest doen via het DreamOS image in de flash ben ik nu de hele Barry allen plugin kwijt en ik krijg hem ook niet meer geïnstalleerd.

Ik ben nu in staat om die $%^@#-box het raam uit te gooien. Echt zo klaar mee, steeds dat gezeik met OSCam en daarna image niet kunnen installeren.

Minstens één keer per maand gezeik met OSCam en is niet te herstellen.
Dan ben ik weer dagen bezig om het in orde te krijgen.
Tijd die ik liever had besteed aan het up-to-date houden van de picons.

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...