Ga naar inhoud


Andere dreambox (of alternatief voor DM) of over naar IPTV ??


rick8245

Aanbevolen berichten

Allen,

Ik maak nog altijd gebruik van een oude DM500HD uit 2010 maar deze begint toch wel wat mankementen te vertonen en dat mag ook wel na 15 jaar.
OpenPli heb ik nog uit 2016 daar deze -heel begrijpelijk- niet meer geupdate wordt

Nu zit ik in dubio of ik een andere SAT ontvanger zal kopen of over al stappen op IPTV.
Het beeld van een sat ontvanger vind ik nog altijd supergoed, scherp en stabiel en IPTV is(ondanks een 1 GB verbinding) niet altijd even stabiel en ook niet

altijd even vloeiend. Tevens blijft deze soms in een soort van loop.

Het gaat mij vooral om : Italiaans voetbal.

De italiaanse competitie is veelal via Ziggo te volgen maar de europese wedstrijden niet altijd.

Deze europese wedstrijden van vooral AS Roma zijn meestal nog wel via poolse zenders te zien maar ook niet altijd.
Daar is het aanbod van IPTV weer beter maar dus niet altijd even goed.

 

Zelf ben ik er nog niet uit. 

Graag vraag ik jullie hulp wat jullie zouden doen.
En als het een sat ontvanger wordt zou ik graag willen weten wat een hedendaags goed alternatief is voor DM500HD.

 

Alvast hartelijk dank voor het meedenken 

 

Rick8245


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou gaan voor een nieuwe Enigma2 ontvanger. Alles wat je nu zou kopen is sneller en heeft meer geheugen. Hoeft allang geen Dreambox meer te zijn. Alle Enigma2 ontvangers kunnen hetzelfde. Wil je toch een Dreambox dan is de DM One met 2 x DVB-S2X een aanrader. Enig nadeel is dat je externe opslag moet gebruiken voor opnames. Bakje is retesnel en kan uiteraard ook voor IPTV ingezet worden. 

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, of liever gezegd ‘in ruste’. Een officieel faillisementsdocument heb ik niet gezien. Feit is dat alle devs ontslagen zijn en Leontech geen nieuwe boxen meer produceert. Maar er is natuurlijk nog voorraad volgens het principe OP=OP. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels zijn alle officiële Dreambox sites offline. Vanaf 4-4-2023 is Dream-Proterty GmbH in liquidatie. Het allerlaatste voorstadium van faillisement.. Dat wil op dit moment zeggen dat je geen officiële images en updates meer kunt uitvoeren. De Dreamboxen zitten nu in hetzelfde schuitje als van Moof

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom je daar nu bij? De sites zijn allang weer actief. Zowel www.dreambox.de als www.dreamboxupdate.com en het forum zijn gewoon nog actief. Nog geen 2 minuten geleden geprobeerd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die info was TOEN actueel en juist. Feit is dat de sites nu gewoon (nog) werken. Voor de noodzakelijke updates is zelfs https geactiveerd (was http)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar zijn blijkbaar gered geweest en in de lucht :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, bellejt zei:

maar zijn blijkbaar gered geweest en in de lucht :)

Die kosten zijn niet echt heel groot voor een site online te houden, met wat centjes dat ze via sponsoring krijgen en wat leden dat mee de kosten drukken is dat goed te doen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...