Ga naar inhoud


“Ik heb een kabelgoot laten leggen maar andere mensen parkeren alsnog op mijn plek”


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Een van de problemen waar bezitters van een elektrische wagen mee geconfronteerd worden.

Je wilt voor je deur je auto kunnen opladen maar je hebt geen eigen inrit.

 

Je mag je laadkabel niet over het trottoir leggen, mensen kunnen erover struikelen.

In sommige gemeenten kan je dan een kabelgoot voor je deur in het trottoir laten leggen, waardoor de kabel en de voetganger beschermd is.

 

Martijn heeft zo een goot door de gemeente laten aanleggen en daarvoor betaald.

 

Echter blijkt, dat zijn buren en andere weggebruikers gewoon bij hem voor de deur parkeren, het is tenslotte een openbare weg.

 

Martijn heeft geprobeerd het probleem bespreekbaar te maken met zijn buren en gepoogd de parkeerruimte voor zijn deur exclusief voor hem te reserveren, maar dat werkt niet.

 

Quote:

Hij heeft het gevoel dat er een bredere discussie nodig is over elektrische auto’s en publieke parkeerplekken. “Steeds meer mensen stappen over op elektrische auto’s, maar er wordt niet goed nagedacht over de infrastructuur. Je kunt niet zomaar verwachten dat iedereen op straat zijn auto kan opladen als er geen duidelijke regels zijn over wie waar mag parkeren.”

 

https://trendyvandaag.nl/martijn-44-ik-heb-een-kabelgoot-laten-leggen-maar-andere-mensen-parkeren-alsnog-op-mijn-plek

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een bredere discussie over parkeren, parkeernorm en beleid inzake parkeer vergunningen (dus kosten) is zeker wenselijk.

Hier worden er steeds minder parkeer plekken op de openbare straat aangeboden bij nieuwbouw.

Dat is om het bezit en gebruik van de auto's te ontmoedigen.

Helaas creëert men daarmee die situatie; zoek maar in jouw buurt waar er een lege plek is en gebruik die dan maar.

 

Maar ja, dat was ook in de 80'tiger jaren al het geval dat er iemand anders voor ons raam geparkeerd stond en mijn vader pisnijdig was over het feit dat hij 150 meter verderop moest parkeren.

 

De parkeernorm geld niet meer per woning op locatie maar voor een hele wijk. Dat waren de trucjes die projectontwikkelaars met de Gemeenten overeenkwamen. Afkopen van parkeerrechten daar was al veel over te doen.

https://stadszaken.nl/artikel/1245/halve-parkeerplaats-voor-elke-stedelijking

Ti Lascio Una Canzone

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...