Ga naar inhoud


hypotheek


blitz10

Aanbevolen berichten

Ga eerst naar een financieel adviseur die verstand heeft van deze zaken.

Ja die kost geld maar kan ook geld opleveren door de juiste keuze voor jullie situatie.

Wanneer je belasting moet betalen omdat je een te hoog bedrag op je spaarrekening hebt staan kan hij bepalen wat je het beste kunt doen zodat jullie er beter van worden en niet de belastingdienst.

Met mijn schoonouders hadden we ook een situatie waar de belastingdienst beter van zou worden, door een kleine hypotheek te nemen was dit probleem weg en ja je betaald de bank dat klopt. 

Ze hebben toen een nieuwe keuken en badkamer gekocht waar ze nu al 10 jaar plezier van hebben, dit had anders de belastingdienst opgestreken, ik weet niet wat beter is, en die poen die ze in de maand kwijt zijn aan de bank is veel minder dan de kosten voor de VEV.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 13-10-2024 om 11:54, blitz10 zei:

nog 24 maanden en dan ben ik van mijn hypotheek af.

 

....  wat is het beste als mijn hypotheek afloopt

 

Kijk terug naar je (financiele) plan, toen je de hypotheek aanging.

Ik neem aan dat er in het toenmalige plan is stilgestaan bij de situatie, als de hypotheek is afgelost.

Er is wellicht geen enkele reden, om nu iets te wijzigen.

 

Wat wel zeker nuttig is om te doen:

1. Geef de wijzigingen t.z.t. door aan de belastingdienst, voor wat betreft een voorlopige aanslag of voorlopige teruggaaf. Zodat je niet voor verrassingen komt te staan dat je toegepaste hypotheekaftrek onverwacht moet terugbetalen.

2. Check dat uiteindelijk de hypothecaire inschrijving in het kadaster wordt geschrapt. Beter meteen, dan dat je pas later (bij verkoop van het huis) staat voor de situatie dat je daar achteraan moet.

 

Zo kijk ik daar tegenaan.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste mensen zoeken toekomst-zekerheid. Of het nu energielasten betreft, spaargeld, leningen of een hypotheek.

Het is menigeen een beetje extra waard wanneer verplichtingen voor 2, 3, 5, 10 of langer kunnen worden vastgezet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...