Ga naar inhoud


Na de verhuizing...


doubledutch

Aanbevolen berichten

Deze groep heeft mij in het verleden al eens erg goed en vakkundig geholpen bij het oplossen van een technisch probleem. Ook nu heb ik weer een paar kleine probleempjes. Canal Digitaal deelde ook mij een aantal maanden geleden mee dat er een verhuizing plaats zou vinden en ik heb de discussies hierover in dit forum gevolgd. Vooral de informatie die Sprietje leverde was voor mij steeds erg interessant en vakkundig.

 

Ik woon in Berlijn en heb een VU+ UNO 4K SE (met VTI) en inmiddels een 80 cm schotel op het dak (en een Rijk abonnement). Als ik het goed begrijp zou het daarom technisch gezien geen probleem mogen zijn de Nederlandse zenders ook na deze verhuizing in goede kwaliteit te ontvangen. Gisteren heb ik een Fastscan gedaan zodat ik nu de juiste specs in mijn receiver heb staan (Symbol Rate 29.900, FEC 3/4 enz.).

 

Deze zenders ontvang ik echter niet (meer): NPO Politiek, Earth TV, Crime and Investigation, Dreamworks en Docubox. Het beeldscherm blijft hier zwart. Nu zijn dat geen programma's die ik erg zal missen, maar ze staan wel nog allemaal in de actuele zenderlijst van CD (5/2024) en het abonnement is al duur genoeg! NPO Politiek en Earth TV zijn na de Fastscan verdwenen, de andere drie zijn er nog wel.

 

Vervelender is dat het beeld incidenteel bevriest, vooral bij NPO1, 2 en 3. Dat had ik tot nu toe nog nooit. Ook duurt het omschakelen van de ene zender naar een andere wat langer dan tot nu toe. Is geen ramp, maar wel een extra minpuntje.

 

Heeft het feit dat mijn schotel in Berlijn staat hier om de een of andere reden wat mee te maken? Kan het me eigenlijk niet voorstellen.

 

Mijn dank!

aangepast door doubledutch
typefout
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Door de verandering van de FEC specificatie naar 3/4 heb je nu meer signaal nodig voor een goede ontvangst.

Dat het beeld incidenteel bevriest duidt erop dat de signaal sterkte niet voldoende is.

In Berlijn zou je met een 80 cm schotel voldoende signaal moeten hebben, hel lijkt erop dat je schotel of lnb niet optimaal uitgericht is.

 

Voor het overige, @de vrije fries heeft het volgende gemeld:

 

Vanaf begin juni kunnen klanten met een Basis- of Pluspakket genieten van twee nieuwe zenders: ducktv en DocuBox. Per 18 juni worden op de satelliet de zenders 192TV en NPO Politiek niet meer uitgezonden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ceesv,

 

Hartelijk dank voor deze informatie. Ik ga proberen de schotel beter te laten uitrichten (moet in mijn geval de verhuurder op zijn kosten doen!). Dat 192TV zou gaan verdwijnen had ik al met smart vernomen, NPO Politiek wist ik nog niet. Maar deze twee en de andere door mij genoemde zenders verschijnen in de zenderlijst van CD ook op 15 oktober 2024 nog steeds als zijnde beschikbaar. Dat is natuurlijk niet bepaald erg professioneel van die club. Ik zou eigenlijk allang weg bij CD willen zijn, maar buiten Nederland zijn de mogelijkheden helaas vrij beperkt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nl Ziet is een redelijke vervanger, zeker als je een goede internet verbinding hebt. Ik heb het niet over het aanbod, dat is mij te individueel. Ik kijk bijvoorbeeld niet naar de commerciëlen en hun bagger. Hier in Zweden werkt het in elk geval prima en je bent voor € 12,95 klaar. Per maand hé.

aangepast door waterpas
aanpassing
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, doubledutch zei:

Deze zenders ontvang ik echter niet (meer): NPO Politiek, Earth TV, Crime and Investigation, Dreamworks en Docubox. Het beeldscherm blijft hier zwart. Nu zijn dat geen programma's die ik erg zal missen, maar ze staan wel nog allemaal in de actuele zenderlijst van CD (5/2024) en het abonnement is al duur genoeg! NPO Politiek en Earth TV zijn na de Fastscan verdwenen, de andere drie zijn er nog wel.

Wat een bericht! "Na de verhuizing" Het klopt helemaal niet.

- NPO Politiek is sinds 18 juni alleen nog maar via internet te ontvangen

- EarthxTV is per 1 juli gestopt met uitzenden

- Crime and Investigation en Dreamworks zijn inderdaad op 18 september naar de Astra 3C verhuist maar wegens tegenvallende ontvangst zijn die zenders 1 week geleden al weer teruggeplaatst naar de Astra 3B.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...