Ga naar inhoud

tv Vlaanderen smartcard

cliff25
Ga naar oplossing Opgelost door cliff25,

Aanbevolen berichten

@Mimisiku

Dat is mooi 😛 Dan zou je met de gegevens ook de 1818 kunnen inlezen. Maar met CanalDigitaal is Dreamworks/Canal+Action/C+I waarschijnlijk donker voor je. CAK7-gegevens hebben genoeg, maar geen NuID 😛Vanaf het moment dat we lijken te weten, worden we onderscheiden van kennis 🙂

aangepast door Neo76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Troost je. Ik heb de hele CAK7 keyset, dus ook de nuid, irdid en de 8 dcwpk… DreamWorks etc. werkt allemaal prima.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Mimisiku zei:

Troost je. Ik heb de hele CAK7 keyset, dus ook de nuid, irdid en de 8 dcwpk… DreamWorks etc. werkt allemaal prima.

Kunnen ze die veranderen? Dan is alles weer ( tijdelijk?) Zwart.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Zijn die uniek per kaart?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De unique pairing gebruikt CDS (nog) niet… De global werkt (nog) op iedere kaart… Blijft een kat & muis spel natuurlijk. Voor unique pairing is ook key 3310 nodig….

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

Dat maakt mij blij! Unieke koppeling kan alleen werken als de aanbieder ook het serienummer kent van de ontvanger of module waarmee de kaart is geboekt. Maar aangezien u afhankelijk bent van Viaccess of Cardless System, zal dit zeker niet meer gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foute aanname! Ze hebben alleen het kaartnummer nodig om te pairen. Dit gaat via EMM's die key 3310 en MOD2 verwerken.  De code zit in iedere gecertificeerde ontvanger. Voor softcam wordt dat wel een dingetje...

Denk alleen dat paring voor de M7 kaarten niet meer relevant is. Uitschakelen en Overstappen op de CAM803 is dan veel goedkoper..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

Ik heb het zeker niet mis. Voor Uniq Paring heeft de provider de StB/CI+ data nodig voor NagraVision, kijk eens naar NC+/PolSat in Polen en je begrijpt wat ik bedoel. Hoe moet de provider weten met welke ontvanger en welk serienummer hij moet trouwen? Maar zoals ik al zei, slechts een handjevol heeft wat jij hebt en als NuID daadwerkelijk verplicht wordt, zal het voor velen van hen zo donker zijn als de nacht onder NagraVision.

En de Key3310 zit in de hardware, net als al het andere dat je hebt 😉 En komt niet via EMM om naar te schrijven, maar wordt gewoon geactiveerd.

aangepast door Neo76
Link naar reactie
Delen op andere sites

De provider zet de paring gewoon aan. Die gaat er gewoon van uit dat je een gecertificeerde ontvanger of CI+ gebruikt. Met softcam werkt dat trucje niet en heb je gewoon zwart beeld.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

Zodat we het probleem hier nogmaals hebben opgehelderd: de provider gebruikt momenteel Global zonder NuID en voor sommige kanalen een verplichte NuID. Voor Uniq-koppeling heeft de provider uw hardwaregegevens nodig zodat Key 3310 daadwerkelijk kan werken. Je hebt je gegevens zeker niet zelf uitgelezen en laten berekenen 😉 Dan had je dat zeker moeten weten 😉 

Kijk nog eens naar Polen en hoe Uniq daar werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Alex1970 zei:

Zijn die uniek per kaart?

Die zijn uniek per ontvanger. 

4 uren geleden, Neo76 zei:

@Mimisiku

Zodat we het probleem hier nogmaals hebben opgehelderd: de provider gebruikt momenteel Global zonder NuID en voor sommige kanalen een verplichte NuID. Voor Uniq-koppeling heeft de provider uw hardwaregegevens nodig zodat Key 3310 daadwerkelijk kan werken. Je hebt je gegevens zeker niet zelf uitgelezen en laten berekenen 😉 Dan had je dat zeker moeten weten 😉 

Kijk nog eens naar Polen en hoe Uniq daar werkt.

De provider heeft seca mode nog actief staan. Oftewel compleet onversleutelde antwoorden zonder nagra mode mogelijk.  Unique zie ik ze hier niet zo snel activeren, dat is teveel gedoe denk ik want dan moet iedereen nummers gaan opgeven en dan heb je ook voor elke kaart als het tegen zit een aparte NUID en dCWPK set nodig.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar we gaan hier weer om de hete brei heen draaien of komt er eens een uitleg hoe je je kaart op Nagravision kan zetten?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het uitgelegd in 2017 maar je moet ook over kennis en apparatuur beschikken om aan die sleutels te komen, of je koopt een setje.  Maar dit is voor 98% helemaal niet meer interessant. Voor mensen die niet meer kunnen kijken of geen hardware restricties wensen, dan neem je toch een lijntje ergens, doe niet moeilijk.  Is goedkoper dan zo'n sleutelsetje of het zelf uitlezen of laten uitlezen. 

Maar bij unique pairing wordt het lastig, want dan heb je dus van elke kaart/ontvanger combi de bijbeshorende sleutelset nodig dus dan heb je ook niks aan gekochte setjes zoals mimisiku heeft.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-10-2024 om 19:34, Mimisiku zei:

Ik heb heb al heel lang een TVV kaart. Eerst via ruil, later onder eigen naam. Officieel via SEPA Domiciliëring toen. De geruilde kaart is door de oorspronkelijke eigenaar gecancelled wegens verhuizing zonder sat toegang. Kaart ging natuurlijk op zwart. Had geen nieuw adres van de oude eigenaar en kon dus niet via de noodzakelijke overschrijving de kaart registreren. Geprobeerd, maar steeds nul op rekest.. Steeds de melding dat de kaart reeds geregistreerd was (oude eigenaar uiteraard).

Wellicht hebben ze de database geschoond en niet actieve kaarten geschoond. Staan klaarblijkelijk niet meer op naam en zijn dus ‘vrij’..

Kon hem vanmiddag zonder probleem registreren….

heb ik ook geprobeerd, maar er staat op geef een geldig nummer in.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen