Ga naar inhoud


migratie van schotel met quattro lnb's naar gewone lnb's


alleyoop

Aanbevolen berichten

12 jaar geleden heb ik op vraag van een vriend een Triax uitgerust met 4 platte Quattro lnb's en de 16 kabels van de lnb's gingen naar een grote multiswitch met 16 uitgangen. De vriend gaat nu verhuizen en zou nu graag afstappen van de Quattro's lnb's en gewone lnb's willen gebruiken met een simpele 4 poorts-switch. Ik was van plan om de lnb's te vervangen door dezelfde platte ALPS modellen maar ALPS schijnt ondertussen geen lnb's meer te verkopen. Kijk ik naar wat er nog leverbaar is in platte lnb's met een kleine kop dan schieten er nog enkel GigaBlue en Relook over. Iemand enig idee wat het beste merk zou zijn voor deze toepassing? Het is de bedoeling om lnb's te plaatsen met 1 of 2 uitgangen.

4xquattro.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


zo te zien heb je plaats genoeg om gewone lnb's te gebruiken en die smalle alps naar de kliko te verwijzen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Triax 78 dus je kan geen lnb's van bvb Inverto Black Ultra met een kop van 6cm gebruiken voor 19, 23 en 28.
Ik heb zelf een Triax 88 die ik meeneem op vakantie naar Zuid-Frankrijk en bij die iets grotere schotel kan je voor 23 en 28 wel lnb's met een grote kop gebruiken. GigaBlue en Relook hebben een kleinere kop maar die heb ik nooit gebruikt, er is ook nog de oudere Inverto Multiconnect met een bijna puntige kop die hier ooit eens getest geweest is maar dat was niet echt een hoogvlieger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste alleyoop

 

Ik zou de Inverto Ultra PLL nemen, zie: https://inverto.tv/lnb/447/quad-high-gain-low-noise-40mm-pll-lnb

Die hebben een kopdiameter van 47,5mm. De 2 lnb's die het dichtste bij elkaar moeten staan zijn de Astra 19,2 en 23,5. Die afstand moet in midden Nederland 44,5mm zijn. Je hoeft dan maar 3mm te smokkelen en dat kan makkelijk als je de lnb van de 23,5 precies goed zet en die van de Astra 19,2 3mm er naast. De Astra 19,2 is toch sterk genoeg. Dat merk je bijna niet. De andere lnb's blijven allemaal vrij van elkaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   1 lid

×
×
  • Nieuwe aanmaken...