Mrbeam Geplaatst: 20 oktober Geplaatst: 20 oktober https://www.intelsat.com/newsroom/intelsat-reports-is-33e-satellite-service-outage/ Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Moderator ceesv Geplaatst: 20 oktober Moderator Geplaatst: 20 oktober Is ruim 8 jaar geleden in gebruik genomen, tja een stukje ruimteschroot of een meteoriet steentje is voldoende voor uitval. Zonder rapport is het gissen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mojo Geplaatst: 21 oktober Geplaatst: 21 oktober Op 20-10-2024 om 12:47, Mrbeam zei: https://www.intelsat.com/newsroom/intelsat-reports-is-33e-satellite-service-outage/ Is die van het zelfde type als de Intelsat 29e? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Mrbeam Geplaatst: 21 oktober Auteur Geplaatst: 21 oktober https://www.intelsat.com/newsroom/intelsat-29e-satellite-failure/ Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Mojo Geplaatst: 21 oktober Geplaatst: 21 oktober 1 uur terug, Mrbeam zei: https://www.intelsat.com/newsroom/intelsat-29e-satellite-failure/ Ja, dat weet ik. Was ook hetzelfde type satelliet. De komende tijd de onderstaande maar in de gaten houden. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
de vrije fries Geplaatst: 21 oktober Geplaatst: 21 oktober satelliet brak in stukken Intelsat 33e-satelliet verloren Het werd gelanceerd in augustus 2016 en werd in januari 2017 in gebruik genomen. Het bevindt zich op 60 ° Oost . Update: De Space Unit van de United States Space Force - S4S, bevestigde het uiteenvallen van de Intelsat 33e- satelliet in een GEO-baan op 19 oktober 2024 om ongeveer 4:30 UTC . S4S volgt momenteel ongeveer 20 onderdelen van deze satelliet en de analyse is aan de gang. Tegelijkertijd liet S4S weten dat het geen directe bedreigingen had waargenomen. S4S has confirmed the breakup of Intelsat 33E (#41748, 2016-053B) ~0430 UTC. Currently tracking around 20 associated pieces - analysis ongoing. groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Codx Geplaatst: 21 oktober Geplaatst: 21 oktober Een satelliet breekt niet zomaar in 20 stukken, dan is er sprake van een enorme botsing of een explosie, ik vermoed de laatste. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Mojo Geplaatst: 21 oktober Geplaatst: 21 oktober 2 minuten geleden, Codx zei: Een satelliet breekt niet zomaar in 20 stukken, dan is er sprake van een enorme botsing of een explosie, ik vermoed de laatste. Het lijkt wel heel erg veel op wat er met de 27e gebeurde. Ook deze is in stukken gebroken. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Eduard07 Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober (aangepast) De naam "Boeing" is dus inmiddels ook een geluidswoord van het product. 🤔 https://nl.wikipedia.org/wiki/Onomatopee 22 oktober aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
OFDM Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober Ik zat vanochtend op meerdere sites te lezen over de 33e en 29e. Het zou inmiddels gaan om 57 brokstukken en de 29e had aanvankelijk een brandstoflek. De 33e had al een probleem met de voorstuwing met tot gevolg dat er meer brandstof werd verbruikt en de levensduur 3,5 jaar ingekort was. Het is behoorlijk opvallend dat het gaat om dezelfde types en Boeing. Dat maakt de waarschijnlijkheid dat ze beiden door iets uit de ruimte zijn beschadigd toch wel een stukje kleiner.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober https://www.heise.de/news/Intelsat-verliert-zweiten-EpicNG-Satelliten-9989177.html "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
OFDM Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober Wat ik me dan ook direct afvraag is hoeveel diensten er met succes overgeheveld kunnen worden naar andere satellieten. Het was geen kleintje, dat regel je niet in een uurtje. Of als er inderdaad zo'n sneeuwbal reactie op gang komt doordat een andere satelliet wordt getroffen door een brokstuk. Wat gebeurt er als een ons bekende Astra satelliet op slag aan puin is?
de vrije fries Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober A snapshot of Intelsat 33e’s break-up taken Oct. 19 by U.K.-based Spaceflux. 44071 and 58698 are the WGS 10 (USA 291) and Ovzon-3 satellites, respectively, which Spaceflux said are unlikely in danger of being hit by the debris. “The problem is that there is a lot of uncertainty regarding the orbits of these fragments at the moment,” Spaceflux spokesperson Viktoria Urban said Oct. 21. “They can be potentially dangerous for other satellites but we do not know that yet.” Credit: Spaceflux. vertaling: Een momentopname van het uiteenvallen van Intelsat 33e, genomen op 19 oktober door het in het VK gevestigde Spaceflux. 44071 en 58698 zijn respectievelijk de WGS 10 (USA 291) en Ovzon-3 satellieten, waarvan Spaceflux zei dat ze waarschijnlijk geen gevaar lopen om door het puin te worden geraakt. "Het probleem is dat er op dit moment veel onzekerheid is over de banen van deze fragmenten", zei Spaceflux-woordvoerder Viktoria Urban op 21 oktober. "Ze kunnen potentieel gevaarlijk zijn voor andere satellieten, maar dat weten we nog niet." Credit: Spaceflux groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
de vrije fries Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober 9 uren geleden, OFDM zei: Wat ik me dan ook direct afvraag is hoeveel diensten er met succes overgeheveld kunnen worden naar andere satellieten. Het was geen kleintje, dat regel je niet in een uurtje. Of als er inderdaad zo'n sneeuwbal reactie op gang komt doordat een andere satelliet wordt getroffen door een brokstuk. Wat gebeurt er als een ons bekende Astra satelliet op slag aan puin is? volgens flysat zijn diverse c band zenders overgezet naar 62 oost groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen