digitaal kijker Geplaatst: 22 oktober Auteur Geplaatst: 22 oktober 51 minuten geleden, RaveMaus zei: Een tijdje terug las ik Hier een artikel over Docsis 4.0. Dit lijkt me een mooie concurrent te zijn tegenover glas. Waarom zou men DVB-C niet laten zoals het nu is en volop voor Docsis 4.0 gaan? @digitaal kijker dat van die reclame hoor ik bij klanten vertellen. Precies om die reden heb ik altijd een Telenet Digibox/corder/tv-box geweigerd. Maar zelf heb ik het nog nooit ondervonden, behalve bij de streamingapps dan. @RaveMaus allemaal goed en wel, docsis4.0 gebruiken, het hele kabel netwerk moet dan aangepast worden tot zelf binnen bij de klant omdat de NIU ook maar een bepaalde frequentie aankan, dus veel werk en geld steken in iets wat dan nog jaren kan duren, remember de netwerf van Telenet om hoger dan 850Mhz in gebruik te nemen, op dit moment is er zelf nog geen gebruik van die hogere freq op de kabel bij Telenet, waarom ze dat niet gebruiken is een groot raadsel nog. dat zou voor de klant een oplossing zijn voor de snelheid wat te verhogen met de tijd wat momenteel niet mogelijk is door overbelasting op de kabel, daarom dat in drukke wijken het internet bij orange en Telenet in de avond uren (van 17 uur tot 00.00 uur) naar beneden gaat doordat de node teveel belast wordt. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Zilverhippie Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober 1 uur terug, RaveMaus zei: Een tijdje terug las ik Hier een artikel over Docsis 4.0. Dit lijkt me een mooie concurrent te zijn tegenover glas. Waarom zou men DVB-C niet laten zoals het nu is en volop voor Docsis 4.0 gaan? Omdat het precies DVB-C is dat meer capaciteit voor netwerkverkeer over de kabel in de weg staat.
digitaal kijker Geplaatst: 22 oktober Auteur Geplaatst: 22 oktober (aangepast) 11 minuten geleden, Zilverhippie zei: Omdat het precies DVB-C is dat meer capaciteit voor netwerkverkeer over de kabel in de weg staat. En de aanpassingen bij de klanten thuis erbij nog eens, dat duurt jaren eer alles is aangepast, en de netwerf heeft ook niet veel goeds opgeleverd want er wordt geen gebruik gemaakt van de aanpassingen. misschien dat dat komt als de 4 freq voor terug kijk tv via DVB-C in 2027 wordt stopgezet dat ze iets gaan aanpassen, maar vrees dat dit voor internet zal ingezet worden. 22 oktober aangepast door digitaal kijker Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
RaveMaus Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober Ik stel me dan de vraag waarom ze niet meteen de kabel laten voor wat het is en ook mee gaan doen met het glas tot in de woning. Zeker de drukkere wijken varen er dan wel bij. Het is uiteindelijk wel een mooie uitleg om de klanten wijs te maken waarom hun DVB-C weg is. VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv, Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅
Moderator ceesv Geplaatst: 22 oktober Moderator Geplaatst: 22 oktober Het kabelnet zal nog niet afgeschreven zijn. En zolang je in bestaande kabelnetten de glasvezel buiten de deur houdt blijf je klanten houden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
digitaal kijker Geplaatst: 22 oktober Auteur Geplaatst: 22 oktober 35 minuten geleden, RaveMaus zei: Ik stel me dan de vraag waarom ze niet meteen de kabel laten voor wat het is en ook mee gaan doen met het glas tot in de woning. Zeker de drukkere wijken varen er dan wel bij. Het is uiteindelijk wel een mooie uitleg om de klanten wijs te maken waarom hun DVB-C weg is. In de drukke wijken en steden komt er fiber tot binnen, dus die zullen er bij welvaren, degene die ver afgelegen wonen zullen ofwel op kabel blijven ofwel kunnen kiezen voor hun aanbod via een andere provider, waardoor ik denk dat vanaf 2030 het digitale kijken via de app of hun tv box via andere providers zal kunnen gaan en je dan niet meer verplicht bent om bij telenet een internet abbo te hebben want anders is de samenwerking dat ze van plan zijn met andere fiber providers in belgie geen optie met tv erbij. 35 minuten geleden, ceesv zei: Het kabelnet zal nog niet afgeschreven zijn. En zolang je in bestaande kabelnetten de glasvezel buiten de deur houdt blijf je klanten houden. kabel zal op den duur bij telenet wegvallen en enkel glasvezel zal behouden blijven met digitale tv via streaming, kabel tv coax gaat op den duur verdwijnen. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
sattv4iedereen Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober Nog een artikel die beetje zelfde verteld. https://www.redactie24.be/overig/telenet-gaat-grote-verandering-doorvoeren-voor-klanten-vanaf-17-november-172903 Men gaat voor een tv box en andere 10,95€ rekenen. Tel daarbij nog even het abonnement erbij, en je bent een hoop geld kwijt voor stokoude films, programma's met totaal nutteloze inhoud en vooral voor de 3/4 van de tijd reclame. Nu kies ik via iemand anders soms een ci als tvv of cd uitvalt, en ben.nog redelijk baasje eigen.buis. Door alles in ip te zetten, hoeven ze geen.kabels fysiek los te draaien buiten. Weer werkuren gespaard en minder werknemers? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
digitaal kijker Geplaatst: 22 oktober Auteur Geplaatst: 22 oktober niks dat we nog niet wisten @sattv4iedereen de andere info spreken ze zelf niet van maar is te vinden in een pdf file van Wyre dat samen werkt met telenet voor kabel aanpassingen enz. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
RaveMaus Geplaatst: 24 oktober Geplaatst: 24 oktober Als men vandaag een lineair tv abonnement heeft bij Telenet staat er op de factuur altijd iets van "auteursrechten". Vroeger betaalden mijn ouders kijk - en luistergeld. Ik heb respect voor het werk van tv makers, maar niet voor vervelende reclame-onderbrekingen die het mooie werk van de programma-makers teniet doen. Uiteindelijk is er vandaag al goed betaald door die auteursrechten. Voor het eerste heb ik nog een officieel abbotje bij TVV. Kan men tenminste die reclame nog doorspoelen en begint de uitzending al niet met reclame. Dit vind ik weeral een extra stap waardoor men mensen terug de illegaliteit in gaat duwen. Maar das natuurlijk mijn mening. VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv, Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅
RaveMaus Geplaatst: 27 oktober Geplaatst: 27 oktober Zijn er eigenlijk al berichten verschenen dat TV-Vlaanderen hetzelfde zou doen, ttz stoppen met hun ci+ kaartjes? VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv, Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅
sattv4iedereen Geplaatst: 27 oktober Geplaatst: 27 oktober 12 uren geleden, RaveMaus zei: Zijn er eigenlijk al berichten verschenen dat TV-Vlaanderen hetzelfde zou doen, ttz stoppen met hun ci+ kaartjes? De witte ci modules gaat de uitverkoop stoppen, dat staat onder tv vlaanderen. P.s. met een o.a. vu met ci, kon men ook de reclame doorspoelen. Om ons meer in hun ( reclame) macht te krijgen. Want via de tv box al of niet via ip, doen ze met de klant wat ze willen. Waar is de tijd," baas op eigen buis"? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
chukky2 Geplaatst: 27 oktober Geplaatst: 27 oktober Op 20-10-2024 om 23:19, digitaal kijker zei: Telenet zelf de coax zenders gaan ook uitgefaseerd worden tegen 2030, enkel dan nog via streaming beschikbaar. Ja , zei ik jaren geleden al. Alleen is het nu veel later 🤪
Schotelspeller Geplaatst: 28 oktober Geplaatst: 28 oktober Op 22-10-2024 om 14:11, ceesv zei: Kabelnetten zullen nog een tijdje meegaan, maar uiteindelijk is glas de toekomst en tegenwoordig steeds beter beschikbaar. Het koper gaat verdwijnen. In de gemeente waar mijn ouders wonen worden nieuwe percelen nog gewoon met dikke COAX kabels aangesloten. De uitbreiding van het kabelnet in feite in de wijk voor de nieuwbouw is allemaal coax. Dat hele fiber to the home verhaal van telenet is is in Kalmthout nog niet eens aan de horizon te zien. 🫣 ze willen zoveel. Natuurlijk willen ze net als ziggo van de dvbc boxen af. Er is dan trouwens voor tv only nog een klein fta aanbod, wat ze compact signaal noemen. Dit zit op twee frequenties, de vrt hd kanalen zijn ook te zien.
digitaal kijker Geplaatst: 28 oktober Auteur Geplaatst: 28 oktober 1 uur terug, Schotelspeller zei: In de gemeente waar mijn ouders wonen worden nieuwe percelen nog gewoon met dikke COAX kabels aangesloten. De uitbreiding van het kabelnet in feite in de wijk voor de nieuwbouw is allemaal coax. Dat hele fiber to the home verhaal van telenet is is in Kalmthout nog niet eens aan de horizon te zien. 🫣 ze willen zoveel. Natuurlijk willen ze net als ziggo van de dvbc boxen af. Er is dan trouwens voor tv only nog een klein fta aanbod, wat ze compact signaal noemen. Dit zit op twee frequenties, de vrt hd kanalen zijn ook te zien. niet overal komt er fiber van Wyre/telenet, waar er geen fiber komt van hen wordt samengewerkt met andere providers dat fiber heeft liggen in die plaatsen of nog gaat aanleggen. en het hele DVB-C digitale tv kanalen gaan op de schop, ook het compact signaal aanbod, de kabel hebben ze nodig voor de upgrade van het internet om overal hoge snelheden te kunnen aanbieden waar geen fiber mogelijk is. nu ligt er al fiber tot aan de node, alleen het laatste stukje is nog coax. in theorie zit iedereen al op fiber maar dat kan je niet zeggen want het laatste stukje is nog coax. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
DigisatBelgium Geplaatst: 29 oktober Geplaatst: 29 oktober Ik begrijp niet wie er nog gaat betalen voor een "kabel abonnement": - Beperkt aantal zenders: al 40 jaar dezelfde zenders! - slechte beeldkwaliteit: Bij me thuis satelliet: haarscherp. Bij de buren Telenet: onscherp beeld en niet vloeiend...alsof ik een bril nodig heb! Dus Telenet gaat eigenlijk hun eigen IPTV aanbieden...maar er zijn honderden gratis IPTV aanbieders die 100% meer zenders aanbieden dan bij Telenet!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen