Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 22-10-2024 om 13:48, bellejt zei:

theoretisch moesten ze hun net al jaren geleden openzetten voor andere providers maar wordt tegengehouden terwijl proximus dit wel moest doen.Telenet is nog steeds de vlaamse regering en dat brengt geld in het laadje voor de politici

In 1991 werd toen al het "monopolie" van Telenet vastgelegd door de toenmalige mediaminister (CVP): Enkel via Telenet kon je VTM ontvangen maar dan weer geen RTL4, dat werd "verboden". Helaas biedt hun concurrentie nu hetzelfde aan, alles is in een mediawet gegoten in Belgie. Alternatief met ALLE zenders is nog steeds Satelliet & IPTV (APPtv)

Geplaatst:
1 uur terug, DigisatBelgium zei:

Ik begrijp niet wie er nog gaat betalen voor een "kabel abonnement":

- Beperkt aantal zenders: al 40 jaar dezelfde zenders!

- slechte beeldkwaliteit: Bij me thuis satelliet: haarscherp. Bij de buren Telenet: onscherp beeld en niet vloeiend...alsof ik een bril nodig heb!

Dus Telenet gaat eigenlijk hun eigen IPTV aanbieden...maar er zijn honderden gratis IPTV aanbieders die 100% meer zenders aanbieden dan

bij Telenet! 

Via wat kijken die buren, is de tv goed afgesteld, kijken ze via de juiste kabels, allemaal dingen dat je niet vernoemd.

en wat ben je met al die zenders, de grootse hoop zijn prulzenders dat je amper of nooit kijkt, en als je door al die zenders moet zappen ben je enkele uren bezig om dan niks volledig gezien te hebben.

en oudere mensen zijn verknocht aan hun zenders, die willen geen duizenden zenders.

en hoe lang blijft dat nog die zenders, alles gaat verdwijnen met de tijd van lineaire zenders, enkel nog kijken en opvragen wat jij wilt zien.

en telenet bied al jaren IPTV aan, jij doet of het nu pas bestaat 😛 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
1 uur terug, DigisatBelgium zei:

In 1991 werd toen al het "monopolie" van Telenet vastgelegd door de toenmalige mediaminister (CVP): Enkel via Telenet kon je VTM ontvangen maar dan weer geen RTL4, dat werd "verboden". Helaas biedt hun concurrentie nu hetzelfde aan, alles is in een mediawet gegoten in Belgie. Alternatief met ALLE zenders is nog steeds Satelliet & IPTV (APPtv)

en dat zal ook verdwijnen eens satelliet gestopt wordt, nu kan je als belg geen app tv nemen zonder satelliet van nederland, je moet in nederland wonen wegens de uitzendrechten dat via de app tv geregeld zijn voor enkel nederland, voor satelliet hebben ze dit anders geregeld voor belgen, maar hoeveel belgen hebben een sat abbo bij canal digitaal, dat zal amper te tellen zijn.

die cijfers zien we nooit, maar ik ken er weinig dat het hebben, je ziet toch dezelfde programma's in belgie, alleen met Nederlandse bekende mensen.

als ik soms eens zap door de commerciële zenders zie ik soms mensen die ik niet ken en dan boeit me een de Coppens aflevering me niet met voor mij onbekende nederlanders.

ga het satelliet pakket ook opzeggen denk ik want er is amper nog iets deftig te zien dat we ook zien in belgie, qua films tonen ze meestal hetzelfde, is net of ze de rechten kopen voor belgie en nederland in dezelfde periodes.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Konig FTA20

Geplaatst: (aangepast)

dat het niet samen gaan is te danken aan onze politici die hun goed betaald beheerraads postje niet willen opgeven door de betaalzenders vrij te geven.In europa moet alles volgens de wet vrij zijn maar er wordt gewoon geen aandacht aan besteed.In de wetgeving staat nadrukkelijk dat als de rechten in 1 land betaald zijn ze gelden voor de ganse unie maar dan is de winst voor CEO's en graaiers verdwenen.In belgie wordt telenet al jaren beschermd en moet PXS alles vrij geven.De reden dat de miljarden investering in alles wat fiber is totaal teruggeschroeft is.

Dat ze eens een voorbeeld nemen aan engeland waar meer en meer zenders het  betaalstramien achter zich laten en miljardeninkomsten verwerven door reklame.Net als in het sport evenementen/crossen verdwijnen door graaien achter betaalslot

Ps : waarom zou je nog betalen aan telenet of anderen voor tv als de zenders op je tv in een gratis app zitten en de rest zijn goedkope mogelijkheden genoeg

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
3 minuten geleden, bellejt zei:

dat het niet samen gaan is te danken aan onze politici die hun goed betaald beheerraads postje niet willen opgeven door de betaalzenders vrij te geven.In europa moet alles volgens de wet vrij zijn maar er wordt gewoon geen aandacht aan besteed.In de wetgeving staat nadrukkelijk dat als de rechten in 1 land betaald zijn ze gelden voor de ganse unie maar dan is de winst voor CEO's en graaiers verdwenen.In belgie wordt telenet al jaren beschermd en moet PXS alles vrij geven.De reden dat de miljarden investering in alles wat fiber is totaal teruggeschroeft is.

Dat ze eens een voorbeeld nemen aan engeland waar meer en meer zenders het  betaalstramien achter zich laten en miljardeninkomsten verwerven door reklame.Net als in het sport evenementen/crossen verdwijnen door graaien achter betaalslot

en wie kan de engelse zenders nog bekijken als ze de beam verplaatsen en je grotere schotel moet kopen om toch maar in andere landen zoals Turkije of andere verre landen nog te kunnen zien.

denk dat er iets scheelt aan de rechtskwesties, de uitgevers van films en series behouden hun regels zoals vroeger, per land laten betalen voor een film of serie denk ik zo.

en weet niet of dat in de nieuwe regels zo staat dat een recht van een film direct voor meerdere landen geld, via apps als Prime video zit je ook nog met die rechten per land.

dus weet niet of dat wel echt zo is dat een recht van een film of serie voor alle landen geld waar ze te ontvangen zijn.

Konig FTA20

Geplaatst:

@DigisatBelgium Je zou daar serieus van kunnen schrikken. 

Wat beeldkwaliteit betreft: zowel via de door mij gehate digibox/tv box en CI+ module is het beeld op de belgische zenders het mooiste wat je kan krijgen. De Play zenders zijn bij mijn weten enkel via Telenet FullHD. SD via IPTV en Sat.

Ik ben sinds een half jaar van Telenet naar TVV overgeschakeld en het is goed merkbaar. Nu kan me dat weinig schelen omdat wij toch voornamelijk VRT en VTM en soms Play 4 kijken, waar die laatste als enige Play zender ook via sat FullHD is.

Er zijn consumenten genoeg die toch nog de series volgen die uitkomen op VTM, GoPlay enz. 

Waarom toch nog lineair en niet via de apps? Simpel, om reclame te skippen. 

De dag dat dat niet meer lukt via Kabel, Sat enz vliegen al dat soort abbotjes in één ruk hier buiten.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen