satjones Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober Beste mede-sat-kijkers, Mijn ontvanger is een VU+ Uno 4k se met een DVB-S tuner. Deze werkt perfect met de img. OpenPli 8.3. Ik kocht mij vandaag een USB-tuner (kabel) en heb de driver(s) gedownload voor deze USB-tuner. Ja, de ontvanger ziet deze USB-tuner, maar... signaal nope, niks, nada ! Heeft dit te maken met de image ? (lees hier en daar dat ik iets over de fouter 'kernel', ...) Kan mij iemand op weg helpen ? Groetjes
Tonskidutch Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober je kan altijd bij OpenPli zelf navragen op hun eigen forum. Op de VTI 15.0.02 werkt die usb tuner in ieder geval als je de kernel module hebt geïnstalleerd, maar dat zul je wel niet willen. Een bekend probleem is de Coax kabel die te lang is of een probleem heeft met veel 3G 4G storingen. Heeft je TV een dvb-c tuner? dan controleer of die wel signaal vangt. Coles Corner Richard Hawley
bellejt Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober heb hier ook die tuner op een duo2 met openvix.Driver installeren en herstarten en direct herkend en kan de C kanalen scannen volgens gegevens van de provider 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober ah, kijk nog meer opties betreffende het image... belangrijk of de scanfunctie juist wordt geïnitieerd en het signaal ook op de Coax zit. Coles Corner Richard Hawley
bellejt Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober ik heb het wel over de originele vu turbo usb voor C en T ontvangst.Daar zijn verschillende drivers voor en ik heb de andere moeten gebruiken dan ik vond op internet Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober Ja ik vroeg me al af welke drivers in bericht 1 bedoeld werden. 😉 Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen