Wijn Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober Wil een nieuwe duo lbnkop plaatsen. Omdat ik het dak op moet ( schotel staat tegen schoorsteen) wil ik goed voorbereid aan de slag. Bij googlen zie ik 2 manieren om de kop te monteren. De ene manier is om de beugel op astra 1 te monteren. De andere manier om de beugel op poot van astra 3 te maken. Wat is nu het beste? Of maakt dat niet uit? Verder heb ik iets gelezen dat er zenders van astra3 b naar astra 3 c zijn verplaatst. Moet ik dan de schote l anders uit gaan richten. De reden dat ik de kop wil vervangen is dat bij regen mijn beeld vaak wegvalt met melding slecht of geen signaal. Bij ander weer altijd goed ontvangst. Graag hoor ik van u
Moderator ceesv Geplaatst: 23 oktober Moderator Geplaatst: 23 oktober De kop voor de meest gebruikte satelliet komt in de beugel. Op die manier krijg je het meeste signaal. De schotel moet opnieuw uitgericht worden wanneer eerst de andere kop in de beugel zat. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Wijn Geplaatst: 23 oktober Auteur Geplaatst: 23 oktober Ceesv Ok. Bedankt. Dat wordt dan astra3. Want daar zitten de nederlandse zenders op. Had de beugel eerst op astra 1 staan. Heb gelukkig een goede satfinder. Zou ik ook nog iets moeten doen in de evaluatiestand moeten doen denk je 24 minuten geleden, ceesv zei: De kop voor de meest gebruikte satelliet komt in de beugel. Op die manier krijg je het meeste signaal. De schotel moet opnieuw uitgericht worden wanneer eerst de andere kop in de beugel zat.
Sprietje Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober Verwacht je dat een nieuwe duo-lnb een beter signaal geeft dan de huidige? Ja, de kop van de 23.5 in de klem en de schotel uitrichten op de 23,5 oost. De satellieten Astra 3B en 3C kunnen elkaar bijna een hand geven dus voor het uitrichten van de schotel is er geen verschil. Wil de satfinder goed werken, dan zul je wel een zender van de Astra 23,5 actief moeten hebben anders staat de diseqc-switch van de duo-lnb op de Astra 19,2.
Moderator ceesv Geplaatst: 23 oktober Moderator Geplaatst: 23 oktober Ja, de elevatie zal iets veranderen. De schotel zal ongeveer 1 graad omlaag ingesteld moeten worden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Wijn Geplaatst: 23 oktober Auteur Geplaatst: 23 oktober 47 minuten geleden, ceesv zei: Ja, de elevatie zal iets veranderen. De schotel zal ongeveer 1 graad omlaag ingesteld moeten worden. Met omlaag bedoel je bv 28,5? Hij staat nu op 29,5
Wijn Geplaatst: 23 oktober Auteur Geplaatst: 23 oktober Sprietje Huidige kop is vlgs mij niet meer goed. Zit er al jaren op. Als het regent heb ik vaak geen ontvangst meer. Heb wel eens gehoord dat de kop poreus kan zijn na al die jaren Sprietje Ja astra 3 staat ook op de satfinder.
Moderator ceesv Geplaatst: 23 oktober Moderator Geplaatst: 23 oktober 4 minuten geleden, Wijn zei: Met omlaag bedoel je bv 28,5? Hij staat nu op 29,5 Ja! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 24 oktober Geplaatst: 24 oktober Klopt, Dishpointer.com geeft voor Heesch 28,5 graden elevatie aan.
Oplossing Wijn Geplaatst: 24 oktober Auteur Oplossing Geplaatst: 24 oktober Vanmiddag op dak geweest om nieuwe kop te plaatsen. Met jullie info ging het vlotjes. De kwaliteit is nog nooit zo goed geweest. 83% op astra 1 en 3. Nu natuurlijk nog even de regenproof. Dat is ff afwachten,maar voor mij mag het nog wel ff mooi weer blijven. Heb wel vertrouwen in goede afloop. Mede omdat ik alles goed nagelopen heb. Ook de coaxkabelverbinding. Iedereen bedankt
Moderator ceesv Geplaatst: 24 oktober Moderator Geplaatst: 24 oktober Bedankt voor je terugkoppeling! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen