Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

90+ pagina's leesvoer ( als pdf download ) over de NPO als jaarverslag met de getallen en doelstellingen => voor die het allemaal eens wil lezen

https://over.nos.nl/wp-content/uploads/2024/06/1.-NOS-Jaarverslag-2023-ter-publicatie-1.pdf

over de vennootschapsbelasting moet je eens je boekhouder vragen over stellen (geld uit loonbelastingen die de publieke omroep ter beschikking heeft wordt nogmaals belast)

maar goed

men heeft het al beter gedaan qua jaarverslag in 2023 dan het jaar daarvoor!

Daar waar ik signalen zie of vergelijkingen met andere landen en hun rechtse kabinetten is dat die neutrale en de vrije journalistiek onder druk komt te staan.

Monddood maken opdat geen andere meningen meer belicht en toegelicht kan worden. "ik ben beleid"

Veel van de commentaren hierboven gingen over NPO3 opdoeken, terwijl nu juist daar heel veel programma's met positieve weerklank aan ook onze jeugd wordt gepresenteerd. (ik was zelf groot fan van de stratenmaker op zee show en van Sesamstraat, Klokhuis en ook het Jeugdjournaal) Internationaal gezien heeft het een hoog niveau en hoeven we er ons niet voor te schamen.

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:
4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Monddood maken opdat geen andere meningen meer belicht en toegelicht kan worden. "ik ben beleid"

Veel van de commentaren hierboven gingen over NPO3 opdoeken, terwijl nu juist daar heel veel programma's met positieve weerklank aan ook onze jeugd wordt gepresenteerd. (ik was zelf groot fan van de stratenmaker op zee show en van Sesamstraat, Klokhuis en ook het Jeugdjournaal) Internationaal gezien heeft het een hoog niveau en hoeven we er ons niet voor te schamen.

Tot nu toe nog totaal niets gepresteerd.

https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5477646/asiel-faber-woordvoerder

NPO3 heeft zowel overdag als 's avonds een hele sterke programmering waar ik regelmatig nieuwsgierig naar ben.

De andere 2 zenders zijn in vergelijking absoluut minder "spannend". 

Bijzonder dat juist NPO3 weg zou moeten.

Andere kleinere landen hebben er ook minstens 3 publieke nationale netten. 

Vergelijk de Deense PO eens met die van ons. (Velen onder ons willen Nederland toch zo graag met Denemarken vergelijken?)  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
2 uren geleden, Tonskidutch zei:

p.s. er is ook een Königin Beatrix Teil 2 geweest maar die heeft "men" van het internet gewist omdat het de Marechaussee goed voor lul zette...

De tragiek van het topic is dat wij burgers er gewoon niks over te zeggen hebben, geen referendum, geen politieke invloed, geen directe omroepbijdrage en/of lidmaatschap.

En dan komt natuurlijk voor de huidige coalitie het probleem dat ze al in januari wisten dat ze centen te kort komen (pieter omtzigt loopt weg).

Slim om nog minder Nederlandse TV uit te zenden door ze te schrappen Geert.:(

Ja hoor. Geef nu Geert maar de schuld. Zeer oneerlijk van jou want er word al decennia lang geld gekort bij de NPO. Het heeft ook niets met de Nederlandse politiek te maken maar meer met de dictatuur vanuit Brussel want overal in Europa worden de publieke omroepen de nek omgedraaid.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Dat je dat oneerlijk vindt van mij is vreemd. Maar het gaat me niet over die Geert.

Europa wil meer samenwerking onder de publieke omroepen zien gebeuren tot 2027. En dat is ook mooi!

maar hier hebben we wel meteen het probleem aan de tandwortel

welke facties hebben het voor het zeggen in Europa, beste stemloze kiezers?

Screenshot_3.thumb.png.6cf72af91949519304f633fc65d61717.png

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Slim om nog minder Nederlandse TV uit te zenden door ze te schrappen Geert.:(

Hier geef je Geert nog de schuld

12 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dat je dat oneerlijk vindt van mij is vreemd. Maar het gaat me niet over die Geert.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Wat wordt er een onzin verkondigd hier.

Geertje krijgt na een paar maand al overal de schuld van.

Het ligt niet aan het tientallen jaren gevoerde beleid, nee.

Hoe kortzichtig.

Zie veel gelijkenissen met de klimaatpaus die als een klein kind wat z’n zin niet krijgt blijft drammen

Nog nooit zulke slechte verliezers gezien 

• Like 2

Geplaatst:
50 minuten geleden, Mojo zei:

Hier geef je Geert nog de schuld

bezuinigingen van een omroep stelsel is natuurlijk een politieke opdracht van de man die in het nauw zit, wegens de begroting.

hij roept ook al jaren dat de NPO links is en dus niet wenselijk

dat doet zijn makker Orban ook al jaren en heeft het ander geluid uit de samenleving monddood gemaakt

@Gerard 76 ik heb de afgelopen maanden nog nooit zo'n slechte winnaars gezien en gehoord in de media. En dat commentaar probeert jouw idool de kop in te drukken zoals overal met die extreem rechtse politici die beloven maar geen oplossingen hebben.

• Like 1

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:
1 uur terug, Tonskidutch zei:

bezuinigingen van een omroep stelsel is natuurlijk een politieke opdracht van de man die in het nauw zit, wegens de begroting.

hij roept ook al jaren dat de NPO links is en dus niet wenselijk

dat doet zijn makker Orban ook al jaren en heeft het ander geluid uit de samenleving monddood gemaakt

@Gerard 76 ik heb de afgelopen maanden nog nooit zo'n slechte winnaars gezien en gehoord in de media. En dat commentaar probeert jouw idool de kop in te drukken zoals overal met die extreem rechtse politici die beloven maar geen oplossingen hebben.

Tonskidutch

2 vragen

Waaruit concludeer je dat Geert mijn idool is?

Mijn opmerkingen zijn gebaseerd op mijn waarneming, niet op mijn voorkeur.

En hoezo is de pvv extreem rechts?

d66 is toch ook niet extreem links?

Hou het aub wel bij de feiten.

Ook bij jou merk ik dat jij mensen, in dit geval mij,  al dan niet onbewust in een hokje zet, precies wat velen ook over Geert zeggen dat ie dat doet.

Iets met zelfreflectie…

Geplaatst:

4 uren geleden, Eduard07 zei:

Niks Rutte en zeker niet Kaag. die laatste heeft daarvoor veel te kort op die ministerspost gezeten. 

Valide punt, edoch heeft zei het beleid van voorgaande coalities doorgezet. En nog "wat" miljarden extra weggepist aan klimaatluchtfietserij :).

Niet door Kaag/Rutte, maar doordat veel Nederlanders een kabinet wilden dat iets mooiers beloofde dan de feiten mogelijk maken.

Ik zie niet zo veel verschil met het opwarmen van de aarde tegen houden. Als je het toch over loze beloftes hebt. Dat er iets moet gebeuren staat buiten kijf, dat wij dit in Nederland het verschil gaan maken door miljarden weg te pissen aan subsidiemolens en teslasubsidies durf ik mijn vraagtekens wel bij te zetten. Maar dan heb je wel een delta T van 0.000036 graden Celcius :').

Je kan met 100 euro in een India 1000x meer klimaat rendement halen dan dat je hier de mensen tot het bot gaat uitmelken om van het gas af te gaan aan de peperdure warmtepompen. (Met een stroomnet dat al die ambities niet eens aankan.)

We zien hier nu het zich voltrekken van de deels verborgen verkiezingsagenda's.

Gelukkig hebben de vorige coalities exact hun programma's uitgevoerd.

de grote blonde leider.

Moet zeggen dat je waardeoordeel wel boekdelen spreekt. Je kan het ook zo zien dat mensen op de minst slechte hebben gestemd voor de zaken die zij belangrijk vinden.

Niks Rutte en zeker niet Kaag. die laatste heeft daarvoor veel te kort op die ministerspost gezeten. 

Valide punt, edoch heeft zei het beleid van voorgaande coalities doorgezet. En nog "wat" miljarden extra weggepist aan klimaatluchtfietserij :).

Niet door Kaag/Rutte, maar doordat veel Nederlanders een kabinet wilden dat iets mooiers beloofde dan de feiten mogelijk maken.

Ik zie niet zo veel verschil met het opwarmen van de aarde tegen houden. Als je het toch over loze beloftes hebt. Dat er iets moet gebeuren staat buiten kijf, dat wij dit in Nederland het verschil gaan maken door miljarden weg te pissen aan subsidiemolens en teslasubsidies durf ik mijn vraagtekens wel bij te zetten. Maar dan heb je wel een delta T van 0.000036 graden Celcius :').

Je kan met 100 euro in een India 1000x meer klimaat rendement halen dan dat je hier de mensen tot het bot gaat uitmelken om van het gas af te gaan aan de peperdure warmtepompen. (Met een stroomnet dat al die ambities niet eens aankan.)

We zien hier nu het zich voltrekken van de deels verborgen verkiezingsagenda's.

Gelukkig hebben de vorige coalities exact hun programma's uitgevoerd.

de grote blonde leider.

Moet zeggen dat je waardeoordeel wel boekdelen spreekt. Je kan het ook zo zien dat mensen op de minst slechte hebben gestemd voor de zaken die zij belangrijk vinden.

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Is toch ook niet gek, die club zit er net en wordt aan alle kanten tegengewerkt. De gehele ambtenarij is anti-coalitie. https://www.ipsos-publiek.nl/actueel/ambtenaren-stemmen-vooral-d66-groenlinks-of-vvd/

2 uren geleden, Gerard 76 zei:

Zie veel gelijkenissen met de klimaatpaus die als een klein kind wat z’n zin niet krijgt blijft drammen

Nog nooit zulke slechte verliezers gezien 

+1!

Maar goed, 1000 mensen, 1000 meningen, dat is toch net het mooie dat dat allemaal kan toch ;).

• Like 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Thijs-Rallye zei:

Zwaktebod. Dat was niet de essentie van je opmerking over Kaag. Die was duidelijk.

En precies een demonisering van Kaag waar Geert ook zijn hobby van had gemaakt. Bij het onbeschofte en banale af. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Dat artikel lijkt mij niet actueel.

En terugrekenen naar de prijs per bewoner van het land geeft een vertekend beeld.

Citaat:

Met een budget van 0,12% van het bruto binnenlands product zijn de publieke omroepen een van de goedkoopste van Europa. Reken je het bedrag om per inwoner per maand, dan komt dat neer op: Duitsland €8,17, Groot-Brittannië €6,38, Frankrijk €4,30 en Nederland €3,96.

In Frankrijk betaal je geen kijk en luistergeld, dat is afgeschaft.

In Duitsland is het kijk en luistergeld € 18,36 per maand per huishouden.

In Nederland betaal je 1,1% van de eerste schijf inkomsten belasting.

De eerste schijf loopt tot  € 38.344, 1,1% daarvan is per jaar 421,78 ofwel per maand € 35,14 voor een huishouden.

Terug rekenen naar inwoner geeft geen reëel beeld van wat je per maand per huishouden betaalt.

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen