Ga naar inhoud

Publieke omroepen moeten bezuinigen

Sprietje

Aanbevolen berichten

In ieder geval zijn we er niks op vooruit gegaan sinds de verkiezingen.

Niet qua beloftes die uitvoerbaar zijn en niets qua hoop op betere tijden. Verbroedering in een genderneutrale term vertalen is heel lastig, want dat is deels vergeven en accepteren. Door een eenzijdige kijk op dingen lijkt het voor sommigen dat ze benadeeld worden. Dat geldt voor die autochtoon en ook voor die allochtoon, als je me vergeeft die termen te gebruiken. En dat geldt natuurlijk ook voor die, andere waarden meegekregen heeft uit religieuze dogma's. Met een beetje zelfreflectie zie je dat ook in de kerkelijke instituties die we hier al eeuwen kennen als ook in die religies die we nog niet goed hebben begrepen. Ja integratie is eigenlijk ook je voortdurend ontwikkelen en je zelf aanpassen. Niet alleen de andere past zich aan ook jij.

Het is heel duidelijk in de (meeste der democratische) grondwetten van Europese landen gedurende 80 jaar na de WOII vastgelegd.

Ook het recht op informatie vergaren, zoals ik eigenlijk in die satellietwereld terecht kwam, opdat ik mijn Europese broeders ook kon volgen qua cultuur en actuele informatie. Je kon alle publieke omroepen ontvangen en opnemen in dat "voortdurend ontwikkelen" van jezelf.

Can't Find My Way Home

Ellen Mcllwain

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zelfreflectie en het besef dat dat jouw rechten ophouden waar die van anderen beginnen (zoals ook in onze Grondwet omschreven) ontbreken.

Onze Grondwet omvat een fors boek, maar tegenwoordig zou je haast denken dat er maar 1 artikel in staat: dat over "vrije meningsuiting".

"Vrije meningsuiting" wordt ge/misbruikt om anderen het woord te ontnemen, te vernederen door persoonlijke aanvallen die niet zelden eigenschappen betreffen die de kern van een individu raken. Zelfs zodanig, dat die persoon aan die eigenschappen in principe niets kan veranderen, zoals uiterlijk of afkomst. Dus "kwetsen" als "wapen", met een hoog pestgehalte . De asociale media staan bol van de schuttingtaal en erger.  

Nederland is de afgelopen jaren minder democratisch geworden. Het woord is een antithese geworden van zichzelf.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je mooi verwoord @Eduard07

geen vraag maar retorisch:

vrijheid of democratie?

vrijheid en democratie?

De uitleg van artikel 1 https://www.denederlandsegrondwet.nl/id/vi7pkisz82r9/artikel_1_gelijke_behandeling_en

gaat in principe over hoe de staat en haar instituten, ons moet behandelen en niet over hoe de enkele persoon zich ten aanzien van anderen opstelt.

Daarom vindt men de bron van het humanisme ook hier in Nederland. https://nl.wikipedia.org/wiki/Humanisme

Alhoewel nog maar weinigen "tegenwoordig" er ooit iets over gehoord hebben en begrijpen wat humaan zijn inhoud.

Can't Find My Way Home

Ellen Mcllwain

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De uitleg van artikel 1 https://www.denederlandsegrondwet.nl/id/vi7pkisz82r9/artikel_1_gelijke_behandeling_en

gaat in principe over hoe de staat en haar instituten, ons moet behandelen en niet over hoe de enkele persoon zich ten aanzien van anderen opstelt.

Misschien toch ook weer wel?

Mutatis mutandis?

Het is immers een Grondrecht.

https://www.denederlandsegrondwet.nl/id/vlztlw46vzoz/nieuws/uitbreiding_artikel_1_grondwet?ctx=vlxups19rfoe

met een opsomming van de tegenstemmende "democratische" partijen. 

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een gezever allemaal - waarom zeggen jullie gewoon niet wat er aan de hand is : het kost jullie handenvol geld en er is geen kl*ten meer op te zien.

25/30 jaar geleden keken wij vlamingen dagelijks naar nederland 1/2, voor de TROS, AVRO, KRO, NCRV met de vele feuilletons, shows en spelprogramma's. Nu is het zeker al 10 jaar geleden dat ik nog naar een NPO gekeken heb : allemaal praatprogramma's en andere zever.

Bon, mij niet gelaten, als jullie hier graag voor willen betalen dan doen jullie maar. En het weinige interessante dat af en toe toch zou te zien is (bvb een detective op KRONCRVEOIKONEO, dat krijgen we hier ook op de vlaamse zenders te zien.

• Like 1

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang men voor een kleine miljard euro per jaar niet in staat is om een fatsoenlijke en ongekleurde nieuwsvoorziening te maken, neem ik de NPO niet serieus. In het weekend, ook als er van alles gaande is in de wereld, zal je vergeefs zoeken naar een nieuwsbulletin. Je bent dan aangewezen op Hart van Nederland, dat met een zeer bescheiden budget een dagelijks rubriek kan maken. Niet van hoogstaand niveau, maar men levert gewoon.

Natuurlijk is iedereen hier bij machte om alle gratis te ontvangen internationale zenders te ontvangen, maar ik blijf het een wanprestatie van de NPO vinden.

Mijn suggestie aan de Hilversumse zenderbobo's: schrap NPO3 en maak een eindelijk eens een serieuze nieuws- en actualiteitenzender.

• Like 1

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

die snap ik niet - ik tel in de EPG van NPO1 morgen zo'n 20 journaals en 10 talkshows. Enkel "ik vertrek" en "de rijdende rechter" zie ik niet onder aktualiteit vallen.

En dan heb ik het niet eens over de zenders NPO nieuws en NPO politiek (of zijn die nu niet gefusioneerd ?).

• Like 1

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Jean-Claude zei:

die snap ik niet - ik tel in de EPG van NPO1 morgen zo'n 20 journaals en 10 talkshows. Enkel "ik vertrek" en "de rijdende rechter" zie ik niet onder aktualiteit vallen.

En dan heb ik het niet eens over de zenders NPO nieuws en NPO politiek (of zijn die nu niet gefusioneerd ?).

Dat er tientallen herhalingen van povere nieuwsberichten worden uitgezonden, wil niet zeggen dat we hier te maken hebben met een volwassen nieuwszender. Zoals ik al schreef is er 's ochtends in het weekend geen nieuwsuitzending, ook als er nieuwswaardige gebeurtenissen zijn. Talkshows bieden over het algemeen geen serieuze informatie, tenzij je bijvoorbeeld het klimaatprobleem geduid wil zien worden door een schaatskampioen die toevallig aan tafel zit.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jean-Claude, ik snap je commentaar en overweging maar al te best, echter is de commerciële TV ook niet het antwoord als dat hetgeen is wat er dan overblijft van het programma aanbod en zender aanbod op de lineaire televisie. Reclame Reclame Reclame en herhalingen al om.

En nogmaals bezuinigen kan altijd, kijk maar naar de lonen / weddes dat presentatoren van die tak shoows ontvangen voor hun voorbereidingen en uiteindelijke prestatie tijdens de programma's. https://man-man.nl/gemiddelde-salaris-presentatoren/

20 uren geleden, Jean-Claude zei:

25/30 jaar geleden keken wij vlamingen dagelijks naar nederland 1/2, voor de TROS, AVRO, KRO, NCRV met de vele feuilletons, shows en spelprogramma's.

Tegenwoordig zijn producties de duurste uitgaven van de omroepen, zoals onder andere "flikken Maastricht" van Warner Bros Nederland

Destijds '69~'73 koste een productie aan rechten en licenties 10.000 gulden/uitzending, bijvoorbeeld Eén van de acht als kopie van Rudi Carell's Am Laufendem Band

aangepast door Tonskidutch

Can't Find My Way Home

Ellen Mcllwain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-10-2024 om 09:55, Drs. IJzerbout zei:

Zo, ik heb weer leesstof voor als ik op de plee 🚽 zit. 

https://www.nu.nl/uit-andere-media/6333438/waarom-je-beter-je-telefoon-niet-meeneemt-naar-de-wc.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-10-2024 om 12:31, Jean-Claude zei:

wat een gezever allemaal - waarom zeggen jullie gewoon niet wat er aan de hand is : het kost jullie handenvol geld en er is geen kl*ten meer op te zien.

25/30 jaar geleden keken wij vlamingen dagelijks naar nederland 1/2, voor de TROS, AVRO, KRO, NCRV met de vele feuilletons, shows en spelprogramma's. Nu is het zeker al 10 jaar geleden dat ik nog naar een NPO gekeken heb : allemaal praatprogramma's en andere zever.

Bon, mij niet gelaten, als jullie hier graag voor willen betalen dan doen jullie maar. En het weinige interessante dat af en toe toch zou te zien is (bvb een detective op KRONCRVEOIKONEO, dat krijgen we hier ook op de vlaamse zenders te zien.

Je hebt gelijk, er is steeds meer troep dus de pareltjes moet je zoeken.  Detectives op zaterdag (soms ook op vrijdag), 2doc, 3doc, Zemba, Tegenlicht, Metropolis en vooral Focus als programma's die je op de commersjelen nooit zult tegenkomen.  Daarnaast recent nog zitten kijken naar een programma van omroep zwart.  Er zijn best nog wel pareltjes als je om het geouwehoer en de sport in allerlei vormen heenwerkt.

En, zelfs het geouwehoer is pluriform.  Echt wel een verschil met de commercieelen en of de youtube/insta/facebook/X bubble waar de meeste mensen tegenwoordig in lijken te leven.  Maar ja, je moet wel met een lampje door de EPG heen.

• Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen