Moderator ceesv Geplaatst: 26 oktober Moderator Geplaatst: 26 oktober Vanaf 2025 gaan elektrische auto's in Nederland (gedeeltelijk) wegenbelasting betalen. Onder de streep is een elektrische wagen dan alleen financieel nog voordelig voor particulieren wanneer die met eigen zonnepanelen de wagen kunnen opladen. De komende jaren zal de te betalen wegenbelasting steeds verder oplopen en is er geen voordeel meer te behalen. Ondertussen is in Europa de afzet van nieuwe EV´s drastisch aan het terugvallen. De ANWB vat het als volgt samen: Elektrisch rijden; van stimuleren naar bestraffen in een paar jaar tijd. https://www.anwb.nl/over-anwb/nieuws/2024/september/prinsjesdag-2024-reactie-anwb Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
moonchild Geplaatst: 26 oktober Geplaatst: 26 oktober De meeste werkenden kunnen geen nieuwe ev betalen. Daarmee is/was de ontheffing belasting en de andere tegemoetkomingen enkel voor de elite bereikbaar. Eerlijk zou zijn: maak een spaaractie voor ev"s voor burgers. Spaar voor je ev, voor elke euro ingelegd doet Den Haag er 1 bij. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
minplus Geplaatst: 26 oktober Geplaatst: 26 oktober Werkt ook niet. De mensen met een miljoen kunnen een EV kopen, maar die leasen hem, net als de mensen een tiende daarvan aan inkomsten hebben met een goede baan. Als die het zich al kunnen permitteren want dat is niet waarschijnlijk. Dus die leasen ook geen EV. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Moderator ceesv Geplaatst: 26 oktober Auteur Moderator Geplaatst: 26 oktober Op het moment dat een EV dezelfde eigenschappen heeft als mijn wagen met verbrandingsmotor ga ik erover nadenken. Dus een actieradius van 1.400 km. voor een middenklasse wagen. "Tanken" in 5 minuten. Een eigen gewicht van max 1.850 kg. Een aanhanger last van 2.000 kilo kunnen en mogen slepen, bij een aktieradius van 1.000 km. Een levensduur van de wagen van tenminste 300.000 km. bij normale onderhoudskosten. Geen noemenswaardige verliezen in capaciteit/actieradius in de winter. Een gelijke km prijs is eveneens belangrijk. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 27 oktober Geplaatst: 27 oktober Quote Verbruik waterstof in kg/100km 0.81 l/100 km CO2 Gecombineerd 0 g/km Geluidsniveau bij langsrijden 64.0 dB Inhoud brandstoftank (kg) 5.6 kg Ik vind al die subsidies maar helemaal niks, ook globaal krijgen we nu alweer goedkope Chinese rommel EV's + verbrandingsmotoren met Chinese staatssubsidie door de strot gedrukt. Dat noem ik algemeen oneerlijke concurrentie en denk dat je beter kunt nadenken over één waardering van een auto merk/model als je echt innoverende voertuigen en banden maakt die ons milieu echt helpen op alle gebied. 1 Coles Corner Richard Hawley
Thijs-Rallye Geplaatst: 28 oktober Geplaatst: 28 oktober Op 26-10-2024 om 10:09, ceesv zei: van stimuleren naar bestraffen in een paar jaar tijd. Ik kan me nog mijn collega herinneren die zo'n eco diesel had gekocht. Weinig BPM, weinig wegenbelasting. Die regeling is toen ook nog niet halverwege de periode met 1 pennestreek ongedaan gemaakt. Zat je dan met je duurbetaalde nieuwe auto met een motor met nog minder vermogen dan de gemiddelde koffiemolen, 1 in klap waardeloos geworden én volle mep wegenbelasting betalen. Vanaf toen trapt deze jongen nergens meer in, de Nederlandse staat is het vertrouwen niet waard. 1
minplus Geplaatst: 28 oktober Geplaatst: 28 oktober Op 27-10-2024 om 08:04, Tonskidutch zei: Ik vind al die subsidies maar helemaal niks, ook globaal krijgen we nu alweer goedkope Chinese rommel EV's + verbrandingsmotoren met Chinese staatssubsidie door de strot gedrukt. Dat noem ik algemeen oneerlijke concurrentie en denk dat je beter kunt nadenken over één waardering van een auto merk/model als je echt innoverende voertuigen en banden maakt die ons milieu echt helpen op alle gebied. In ons landje geldt inmiddels het enige wat telt is geld op korte termijn en hoe meer hoe liever. De rest is irrelevant. Dat we over 20 jaar dankzij de rotzooi uit China een 3e wereld land zijn geworden interesseert de aandeelhouders geen moer. Zij hebben geld genoeg, net als de aandeelhouders in huidige derde wereld landen. Zoals het Trump en Musk het worst zal zijn als de EU kapot gaat en Poetin en Xi het super zouden vinden. De EU is een commercieel systeem, geen sociaal systeem. Vandaar dat een idioot als Orban kan saboteren waar hij wil ipv dat we Hongarije eruit flikkeren. Het land krijgt miljarden van de vooral West Europese belastingbetaler, maar aandeelhouders ed verdienen eraan dus blijft hij erin en grijnzend saboteren en vriendjes met Poetin en andere criminelen zijn. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Thijs-Rallye Geplaatst: 30 oktober Geplaatst: 30 oktober Op 28-10-2024 om 16:54, minplus zei: In ons landje geldt inmiddels het enige wat telt is geld op korte termijn en hoe meer hoe liever. De rest is irrelevant. Yep, de wereld van de aandeelhouders aka het Amerikaanse systeem. Op 28-10-2024 om 16:54, minplus zei: Zoals het Trump en Musk het worst zal zijn als de EU kapot gaat en Poetin en Xi het super zouden vinden. Alsof Harris daar een minuut slechter van zou slapen. Van mij had die hele EU er nooit mogen komen. EEG in combinatie met Schengen was prima. Nu hangen we collectief in de zuid Europese financiele strop met de Euro. Overigens is het Biden geweest die zijn fiat heeft gegeven de North Stream op te blazen, denk maar niet dat Zelensky of weet ik het wie zoiets op eigen houtje zou hebben besloten zonder de yanks daar bij te betrekken. De eerste gevolgen hebben we al gevoeld en als ik nu zie wat er met de Duitse industrie staat te gebeuren dan kunnen we ons de borst nog nat gaan maken. We hebben ons hier compleet de hoek in geverfd. Overigens zie ik van Baalen en Verhofstadt nog staan op het Maidanplein, vanaf toen is het snel gegaan op de escalatieladder. Waarmee ik niks goed wil praten wat die kl**tzak van een Poetin heeft gedaan maar ik sta er niet raar van te kijken anderzijds. Die heeft net zo min iets verloren in Oekraine als wij. Op 28-10-2024 om 16:54, minplus zei: De EU is een commercieel systeem, geen sociaal systeem. Het is zelfs niet eens een commercieel systeem want dan zou het zelf de broek op moeten kunnen houden. Het is een plek voor ex-landelijke politici om echt _zonder enige gene of verantwoording_ maximaal te graaien. Geen inkomensbelasting, dikke pensioenregeling binnen een aantal jaar en dat allemaal op kosten van de burger. Met name de Noord Europese dan. En wij krijgen te horen dat het allemaal een tandje minder moet. Interessante tijden zijn het, zoveel is zeker.
bellejt Geplaatst: 30 oktober Geplaatst: 30 oktober EU was een politieke beslissing om uitgerangeerde politici lekker te betalen en een excuus om de burger terug naar de paria te brengen en de elite/multinationals rijk te maken. Onbenullige utopische parlementsleden die denken dat ze de wereld gaan redden met onhaalbare milieuplannen terwijl de uitstoot van gans europa per jaar gelijk is aan deze van 12 containerschepen en de elite van monaco 97% uitstoot heeft van de totale van europa. 1 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Donkeyman Geplaatst: 30 oktober Geplaatst: 30 oktober Na een periode van 4 jaar wordt de elektrische lease auto naar de occasionmarkt geduwd, nadat hij talloze malen qqn de snellader heeft gehangen en meestal voor 100% geladen is. De accu heeft dan soms een restcapaciteiit van 80% of minder. De onwetende consument koopt dan een kat in de zak. Het is dan ook geen wonder dat de waarde van zo'n elektrische auto enorm keldert en kan je hem bijna vergelijken met een smartphone die na 5 jaar afgedankt wordt. Ik blijf nog wel een tijdje dieselen. 2 VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
minplus Geplaatst: 30 oktober Geplaatst: 30 oktober Een 2ehands is eigenlijk geen optie bij een EV en een nieuwe is onbetaalbaar voor een normale burger (zag vandaag weer een reclame voor eentje voor 55.000 vanaf, wie kan dat betalen?), tenzij je een Chinees neemt en dat wil je niet. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Mojo Geplaatst: 30 oktober Geplaatst: 30 oktober 2 uren geleden, minplus zei: tenzij je een Chinees neemt en dat wil je niet. Dat je dat niet willen moet je maar eens vragen bij VW. Omzet -7% in EU. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 oktober Auteur Moderator Geplaatst: 30 oktober Buren van mij hebben een Chinese wagen gekocht, zij hebben daar spijt van. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mojo Geplaatst: 31 oktober Geplaatst: 31 oktober 9 uren geleden, ceesv zei: Buren van mij hebben een Chinese wagen gekocht, zij hebben daar spijt van. Ja, en? Zij gaan die auto nu weggooien en weer in de buidel tasten voor een VW? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 31 oktober Geplaatst: 31 oktober Een ding, is zeker het voordeel van de stille elektrische motor die kun je OOK inbouwen in je classic car welke meestal heel luxueus uitgevoerd is tov van die hedendaagse plastic slachtschepen uit China. voor de schoonheid als voorbeeld => deze https://www.electricclassiccars.co.uk/blogs/conversions/mercedes-sl Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen