Ga naar inhoud

Nieuwe frequentie voor MTV HD Duitsland

Ga naar oplossing Opgelost door Sandra-,

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

https://www.digitalfernsehen.de/news/empfang/satellit/neue-frequenz-fuer-mtv-hd-deutschland-1122514/

Toen ik dit artikel las ging ik kijken of ik verschil kon zien in beeldkwaliteit tussen de oude en nieuwe frequentie. Op de nieuwe frequentie (11973/V/27500, 3/4, DVB-S) zie ik nog steeds SD kwaliteit en geen HD. Dit is een al bestaande frequentie waar de zender al in SD kwaliteit te vinden was, zie ook een artikel van 2017

https://www.digitalfernsehen.de/news/empfang/satellit/mtv-im-free-tv-astra-frequenz-steht-fest-436532/. Op de oude frequentie (10964/H/22000, 2/3, DVB-S2) ziet het beeld er wel uit als HD.

Mijn vraag aan jullie. Als een HD en SD zender precies dezelfde frequentie hebben, hoe kan ik dan kiezen voor HD. 

aangepast door Sandra-

Geplaatst:

MTV HD zit achter de decoder zover ik weet, o.a. in het HD+ pakket.

Staat ook onderin het bericht onderaan je bovenste link vermeld. 

Normaliter zal je decoder-ontvanger indien hij HD geschikt is toch vanzelf de HD weergave kunnen weergeven, zover het geen gecodeerde zender betreft. 

Geplaatst:
20 minuten geleden, tv-fan zei:

MTV HD zit achter de decoder zover ik weet, o.a. in het HD+ pakket.

Staat ook onderin het bericht onderaan je bovenste link vermeld. 

Normaliter zal je decoder-ontvanger indien hij HD geschikt is toch vanzelf de HD weergave kunnen weergeven, zover het geen gecodeerde zender betreft. 

Het is inderdaad een gecodeerde zender. Ik heb de HD+ module in de CI+ in de TV maar ontvang op die frequentie enkel de SD zender van MTV. Kanalenoverzicht bijwerken in het menu van de TV staat aan.

• Oplossing
Geplaatst: (aangepast)

Het probleem is opgelost. De TV had de zenderlijst zelf al aangepast en deze frequentie met MTV HD eraan toegevoegd. Ik heb de lijst naar usb gekopieerd zodat ik het op de computer kon bekijken en inmiddels een nieuwe lijst geprint. Echt begrijpen doe ik het nog niet want meestal hebben de dubbele zenders, dus die ik zowel in SD en HD kan ontvangen, niet dezelfde frequentie.

aangepast door Sandra-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen