Pluizebol Geplaatst: 27 oktober Geplaatst: 27 oktober De Photos app doet plots (vanaf deze morgen) rare dingen : Wanneer ik de Photos app start zie ik enkel de place-holders van de photos maar de photos zelf niet. - De app sluiten en daarna terug starten lost dit op : dan zie ik de photos zoals het moet. - Maar de app terug sluiten en daarna terug starten : terug enkel de placeholders zichtbaar. - En de app terug sluiten en daarna terug starten : en jawel de photos zijn weer terug. Ik snap er geen bal van - weet iemand hoe dit opgelost kan worden ? Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Tonskidutch Geplaatst: 27 oktober Geplaatst: 27 oktober het duurt even voor de thumbnails van je mappen met alle foto's gegenereerd zijn ik merkte ook dat na elke update van windows dit proces weer extra lang duurt gebruik liever een betere app zoals Irfanview en/of ACDSee 2025 Coles Corner Richard Hawley
Pluizebol Geplaatst: 27 oktober Auteur Geplaatst: 27 oktober 1 uur terug, Tonskidutch zei: het duurt even voor de thumbnails van je mappen met alle foto's gegenereerd zijn ik merkte ook dat na elke update van windows dit proces weer extra lang duurt gebruik liever een betere app zoals Irfanview en/of ACDSee 2025 Wat ik er zo gek en onbegrijpelijk aan vind is: Ik heb een desktop en een laptop. Die hebben allebei dezelfde 2 users met identiek dezelfde instellinen. Alle files van beide users staan op de beide computers op een data-disk gescheiden van de system disk. De data files zijn elke dag in sync middels ViceVersa Pro. Voor de 2 users op de laptop en 1 user op de desktop loopt de Photos-app nog steeds pico-bello. Het probleem is weer voor die ene (system)user (ikzelf) op de desktop. En daar snap ik dus geen ene bal van want waarom komen alle photo-thumbnails WEL tevoorschijn wanneer ik de app sluit en direct weer opstart? Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Tonskidutch Geplaatst: 27 oktober Geplaatst: 27 oktober Ik heb Onedrive en die wil nog wel eens eerst opnieuw synchroniseren. Maar kan dan aan de "werk pC" en nadien aan de media pC aangesloten op de TV per hdmi mijn afbeeldingen direct bekijken. Identieke microsoft aanmelding met onedrive als datapool. Het kan misschien helpen dat je nader informatie inwint over die viceversa pro app en de windows photo app. Ergo vraag op microsoft helpdesk. Coles Corner Richard Hawley
Pluizebol Geplaatst: 27 oktober Auteur Geplaatst: 27 oktober OK Thx Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Pluizebol Geplaatst: 27 oktober Auteur Geplaatst: 27 oktober Het probleem doet zich nu voor bij beide users op zowel de desktop als de laptop. De Photo-app update is de rotte appel. Microsoftie zal het weer eens niet van de eerste keer foutloos kunnen voor elkaar gekregen hebben (de watjes). Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Tonskidutch Geplaatst: 31 oktober Geplaatst: 31 oktober Op 27-10-2024 om 13:24, Pluizebol zei: De data files zijn elke dag in sync middels ViceVersa Pro. uit het verleden dacht ik mij te herinneren dat je een microsoft 356 personal abonnement had (en dus ugh TerraByte op Onedrive ter beschikking) waarom gebruik je dan een ander synchronisatie process / software dan die van windows zelve? Coles Corner Richard Hawley
Pluizebol Geplaatst: 31 oktober Auteur Geplaatst: 31 oktober 1 uur terug, Tonskidutch zei: uit het verleden dacht ik mij te herinneren dat je een microsoft 356 personal abonnement had (en dus ugh TerraByte op Onedrive ter beschikking) waarom gebruik je dan een ander synchronisatie process / software dan die van windows zelve? Ik wil al mijn (privé en andere files) niet enkel in de wolken opslaan ! Maar ik wil wel al die files op 2 plaatsen hebben (handig indien 1 van de 2 definitief uitvalt). Bovendien heb ik de laatste tijd niet meer het vertrouwen in Microsoft die ik vroeger wel had (ze knoeien te veel vind ik en zijn te arrogant geworden). Daarom is "ViceVersa Pro" van "TGRMN" MIJN oplossing om alles in sync te houden. Ieder zijn eigen manier van werken = leven en laten leven hé Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Tonskidutch Geplaatst: 31 oktober Geplaatst: 31 oktober Je kan bij gebruik van Onedrive gelijk op een computer alle gegevens fysiek opgeslagen hebben. Dat is gewoon mogelijk middels de instellingen van Onedrive. En om die als kopie ook nog op een extra medium/drive/of NAS te hebben is altijd mogelijk. Maar mijn vraag was eigenlijk of je de recente beperkingen kent van microsoft 356 "Personal" inclusief Onedrive abonnment? Coles Corner Richard Hawley
Pluizebol Geplaatst: 31 oktober Auteur Geplaatst: 31 oktober 55 minuten geleden, Tonskidutch zei: Maar mijn vraag was eigenlijk of je de recente beperkingen kent van microsoft 356 "Personal" inclusief Onedrive abonnment? Euch ..... nee, zijn die er ? Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Pluizebol Geplaatst: 31 oktober Auteur Geplaatst: 31 oktober 1 uur geleden, Pluizebol zei: Euch ..... nee, zijn die er ? Effe opgezocht: ik heb niet de "Personal" versie voor 1 peroon (65€/jaar indien ik mij niet vergis) Ik heb wel de versie van 99€/jaar die ik kan delen met nog 4 andere mensen. Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Pluizebol Geplaatst: 31 oktober Auteur Geplaatst: 31 oktober Effe opgezocht: ik heb niet de "Personal" versie voor 1 peroon (65€/jaar indien ik mij niet vergis) Ik heb wel de versie van 99€/jaar die ik kan delen met nog 4 andere mensen. Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Tonskidutch Geplaatst: 1 november Geplaatst: 1 november Oké dan is het de 4user versie. Die moet ook perfect synchroniseren tussen users onderling, hetgeen soms wel even tijd kost. En vooral thumbnails worden relatief slecht verwerkt in Windows 10/11 als je bestandsgeschiedenis etc hebt uitgeschakeld op een van die profielen of apparaten van de desbetreffende user. Coles Corner Richard Hawley
Pluizebol Geplaatst: 13 november Auteur Geplaatst: 13 november Opgelost : Ik heb in de OneDive Personal sectie alles weggehaald want ik zet daar eigenlijk enkel de fotos op die ik op verplaatsing wil bijhebben. Enig overblijvend probleempje : Ik zie nu ook de fotos niet die ik op verplaatsing gemaakt heb met mijn foontje. Maar dat los ik dan achteraf op met het handje. Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Tonskidutch Geplaatst: 14 november Geplaatst: 14 november Oké dus deels opgelost. Heb je voor die telefoon een eigen map aangemaakt ( is dat een google account? ) Je kan een map delen en ook laten "bewerken" door met diegene die mag delen, dus ook afbeeldingen toevoegen! Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen