Ga naar inhoud

Problemen met signaal op vuduo4kse

Ga naar oplossing Opgelost door smetje limb.BE,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds enkele dagen (kan ook al iets meer dan een week zijn) verschijnen er af en toe blokjes op het beeld en blijft het stilstaan (alleen geluid) en dit bij rustig en mooi weer zoals vandaag. Maar dit doet zich niet permanent voor.

Deze avond was beeld op TVeen (via TVV) perfect zonder blokjes maar als ik met de signaalzoeker naar de sterkte ga kijken is dit 0. Op hetzelfde moment een Duitse zender ARD geeft wel goed signaal.

Wat zou de oorzaak/oplossing kunnen zijn? Sommige dagen is het echt onmogelijk om te kijken want zijn er permanent blokjes en stilstaand beeld, ook op de Duitse zenders (daar is het signaal dan ook 0).

Bedankt voor alle tips om dit te herstellen.

Borsbeke 2024_2062.jpg

Borsbeke 2024_2060.jpg

Borsbeke 2024_2063.jpg

Borsbeke 2024_2066.jpg

• Moderator
Geplaatst:

Aangezien je de Astra 1 wel blijft ontvangen lijkt het alsof je LNB of diseqc switch een probleem heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
13 minuten geleden, ceesv zei:

Aangezien je de Astra 1 wel blijft ontvangen lijkt het alsof je LNB of diseqc switch een probleem heeft.

Ja, maar soms is het op Astra 1 hetzelfde: blokjes, stilstaand beeld en signaalsterkte 0. Wel minder frequent dan op Astra 3.

Ik heb ook reeds gehad dat ik op Astra 1 de signaalzoeker zie zoals nu en dat die na een paar seconden verdwijnt en 0 wordt.

Wat ik ook al gehad heb is dat een opgenomen programma na enkele minuten het beeld bevriest (enkel de klank loopt door). En als ik de box volledig uitzet en herstart kan ik soms (maar niet altijd) het opgenomen programma nadien wel normaal bekijken.

• Moderator
Geplaatst:

Ik had erover gelezen dat het toch ook bij Astra 1 ook gebeurt.

Tja, kan eigenlijk dan van alles zijn.

Het eenvoudigst is het de ontvanger opnieuw te flashen, dan sluit je de software uit.

Je aanwijzing van de sterkte is tenslotte buggy, 0 aanwijzing terwijl je dan toch ontvangst hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 uur terug, ceesv zei:

Ik had erover gelezen dat het toch ook bij Astra 1 ook gebeurt.

Tja, kan eigenlijk dan van alles zijn.

Het eenvoudigst is het de ontvanger opnieuw te flashen, dan sluit je de software uit.

Je aanwijzing van de sterkte is tenslotte buggy, 0 aanwijzing terwijl je dan toch ontvangst hebt.

OK Ceesv, ik zal eens opnieuw flashen een dezer dagen en zien wat er dan gebeurt. Bedankt.

Geplaatst: (aangepast)

zet hem bij astra 3 eens op een andere frequentie je zal dan wel signaal krijgen 

en denk ook dat je zelf online verder kunt updaten naar een nieuwere versie van pli

screenshot_20241029210250.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:
1 uur terug, smetje limb.BE zei:

zet hem bij astra 3 eens op een andere frequentie je zal dan wel signaal krijgen 

en denk ook dat je zelf online verder kunt updaten naar een nieuwere versie van pli

screenshot_20241029210250.jpg

OK bedankt voor de info. Inderdaad als ik de transponder wijzig naar 11720H krijg ik een goed signaal. Maar hoe leg je die vast? Ik heb de groene toets geduwd en hij begint te scannen. Nadien keert hij terug naar transponder 11665 V en signaal 0.

Ik zal ook eens een nieuwe versie van Open PLI installeren. Is de recentste stabiele versie (9.0) OK of neem ik de vorige (8.3)?

Geplaatst:
14 minuten geleden, muesli zei:

OK bedankt voor de info. Inderdaad als ik de transponder wijzig naar 11720H krijg ik een goed signaal. Maar hoe leg je die vast? Ik heb de groene toets geduwd en hij begint te scannen. Nadien keert hij terug naar transponder 11665 V en signaal 0.

Ik zal ook eens een nieuwe versie van Open PLI installeren. Is de recentste stabiele versie (9.0) OK of neem ik de vorige (8.3)?

Een foto van het scherm na wijziging transponder maar ik weet niet hoe ik die moet vastzetten. Keert automatisch terug naar de oude stand.

Borsbeke 2024_2068.jpg

Geplaatst:

die gegevens zijn ingeprogrameerd in de software.( vooraf ingestelde transponder)

Als later de transponder op de satelliet veranderd of uitgeschakeld wordt dan ziet de ontvanger daar geen signaal.

Normaal kan je met de toetsen links rechts een andere transponder kiezen of te kijken of je signaal hebt.

dus dit is normaal

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

zet er openvix op en die heeft de laatste satelites.xml en dan heb je de nieuwe transponders en aanpassingen meteen.Veranderd er wat zit er een updatemogelijkheid in om die bij te werken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
11 uren geleden, jeevanhoof zei:

die gegevens zijn ingeprogrameerd in de software.( vooraf ingestelde transponder)

Als later de transponder op de satelliet veranderd of uitgeschakeld wordt dan ziet de ontvanger daar geen signaal.

Normaal kan je met de toetsen links rechts een andere transponder kiezen of te kijken of je signaal hebt.

dus dit is normaal

Dus inderdaad best eens flashen met een versie waarin de recentste aanpassingen (van transponders) gebeurd zijn.

Bedankt voor de info!

Geplaatst:
9 uren geleden, bellejt zei:

zet er openvix op en die heeft de laatste satelites.xml en dan heb je de nieuwe transponders en aanpassingen meteen.Veranderd er wat zit er een updatemogelijkheid in om die bij te werken.

openvix is dus beter dan OpenPLI? Ik heb tot nu alleen OpenPLI gebruikt als software. Hopelijkis die openvix niet te complex in het gebruik?

Geplaatst:

persoonlijke voorkeur maar sinds ik openvix enkele jaren geleden zag wil ik geen andere image meer.Alles netjes geordend en steeds updates.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Volgens mij heeft het niets met het image zelf te maken maar met de settings inclusief die satellites.xml

Als je oude settings hebt teruggeplaatst na image flashen neem je ook oude fouten terug.

Dus je moet gewoon een heel nieuwe erin zetten, middels dreamboxedit of per IPK installatie uit het forum.

Kun je zo downloaden bij OpenPli als IPK en dus manueel installeren. De laatste hans settings van @hro en ondersteunt door @Tech

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

p.s. niet dat OpenVIX niet het proberen waard is, ik heb het zelf ook al vaker getest. Maar het probleem is de signaalsterkte die de tuner ontvangt DOOR de settings.

• Like 1

Coles Corner

Richard Hawley

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen