Ga naar inhoud

Problemen met signaal op vuduo4kse

Ga naar oplossing Opgelost door smetje limb.BE,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 uren geleden, Tonskidutch zei:

Volgens mij heeft het niets met het image zelf te maken maar met de settings inclusief die satellites.xml

Als je oude settings hebt teruggeplaatst na image flashen neem je ook oude fouten terug.

Dus je moet gewoon een heel nieuwe erin zetten, middels dreamboxedit of per IPK installatie uit het forum.

Kun je zo downloaden bij OpenPli als IPK en dus manueel installeren. De laatste hans settings van @hro en ondersteunt door @Tech

Ik zal beginnen met opnieuw te flashen met de recentste stabiele versie maar als ik het goed begrepen heb moet ik dan de settings ook nog updaten. Waar vind ik deze hans settings en bestaat daar een handleiding voor hoe die settings te wijzigen?

Geplaatst: (aangepast)

doe eerst eens een software update van jouw ontvanger 

welke datum staat er in jouw zenderlijst ?

1.jpg

2.jpg

3.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

of je neemt een nieuwere zenderlijst 

bij foto 2

druk je gewoon groene toets en even wachten 

als het open is gegaan dan ga je naar settings .. ok drukken en dan ga je naar hans welke lijst jij nodig zou hebben 

en dan maar downloaden en wachten tot de zenderlijst binnen is 

als je een zenderlijst wil verwijderen dan druk je bij foto 2 op de rode toets en ga je naar settings en verwijder die dan 

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

Geplaatst:

Hallo Smetje,

Hartelijk dank voor deze klare en goed geïllustreerde uitleg!

Ik ga nu eerst flashen en dan de zenderlijsten nakijken en updaten. Ik ga ermee aan de slag.

Bedankt!

Geplaatst:

heb je dit ook in je ontvanger staan 

9.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Inderdaad mooi uitgelegd aan de hand van de screenshot. 👍

Vanaf de eerdere versies is flashen naar een nieuwe of oude versie in OpenPli al netjes geregeld ( OFGWrite is een onderdeel dat ook op andere images kunt installeren indien dat ontbreekt de plugin met automatic full backup )

Wel moet je natuurlijk bij de installwizard goed opletten dat je niet de settings backup terug plaatst / herstelt die immers je @muesli die problemen geeft.

p.s. je kan zelf andere images flashen via die OFGWrite methode (heb ik uitgelegd in 2021)

aangepast door Tonskidutch
p.s.

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

Ik weet niet of een nieuwe zenderlijst gaat helpen.

Ik heb de indruk dat de voorgeprogrameerde transponders in de signaalmeter vast in de software van de fabrikant zitten.

Ik zet er toch regelmatig een nieuwe lijst in en ken het probleem ook van de signaalmeter. 

Maar door op de transponder te gaan staan kan je via de toetsen omhoog, omlaag toch een andere kiezen  die wel signaal geeft.

Maar je kan het natuurlijk altijd proberen met een nieuwe lijst.

MvgI

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:
1 uur terug, jeevanhoof zei:

Ik heb de indruk dat de voorgeprogrameerde transponders in de signaalmeter vast in de software van de fabrikant zitten.

Als dat zo zou zijn hadden massa's gebruikers van die Vu+ een probleem!

Dus dat zal niet de reden zijn.

Op een enigma2 box is de satellites.xml samen met de settings de bron en basis voor signaalmeting.

Na de diverse wijzigingen van transponders op meerdere satellieten door de providers is gewoon heel consequent manueel scannen per sat-positie de beste methode. Die staan in de Hans settings voor zover het astra 19,2 en 23,5 Oost betreft.

Test en laten we kijken wat @muesli er van bakt?

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

of je gebruikt gewoon wat in het image zit om de satelites.xml up te daten.Paar klikjes en in orde

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Hallo,

Het flashen met usb stick ging niet. Ik weet niet waarom want ik heb dat vroeger wel verschillende keren kunnen doen. Nu lukte het langs geen kanten. Dezelfde usb stick van vorige keer leeggemaakt en geformatteerd met FAT 32. Dan de passende versie van Open PLI erop gezet, Zipfile uitgepakt en gecontroleerd op de juiste versie. Dan vooraan in de box. Box uitgezet en herstart maar wilde de stick niet lezen. Startte gewoon terug op in de vorige versie (8.2). Alles uitgeprobeerd en niets lukte.

Dan maar een kabel aangelegd van de modem naar de box zodat deze met internet verbonden was. Image flashen gekozen en ik kreeg de keuze tussen verschillende versies van de 9. De juiste keuze gemaakt en begonnen (na eerst een backup gemaakt te hebben voor alle zekerheid).

Hier werkte flashen wel en de box startte op in versie 9. Maar ... signaal nog slechter dan voor het flashen. Constant zwart beeld met boodschap geen signaal. Slechts af en toe kort wat beeld met blokjes.

Dan software update gedaan en na herstarten kreeg ik wel goed beeld. En signaalzoeker geeft nu ook de juiste transponder weer met goed signaal. Oef!

Bedankt allen voor de hulp en het advies.

DSC_2078.jpg

DSC_2073.jpg

DSC_2075.jpg

DSC_2076.jpg

Geplaatst:

mooi dat het weer werkt 

Geplaatst:
4 uren geleden, smetje limb.BE zei:

mooi dat het weer werkt 

Bedankt Smetje. Alleen op sommige Duitse zenders is het probleem nog niet opgelost. Phoenix bijvoorbeeld: ik krijg constant zwart beeld met de melding "afstemmen mislukt" en bij de signaalzoeker resultaat 0 (juist zoals het bij de TVV zenders het geval was). Dus voor Astra 19.2 moet ook de transponder gewijzigd zijn (en niet aangepast bij de update)?

Ik heb de schermen die je hierboven toonde eens opgezocht maar ik heb die niet (of niet zo uitgebreid). Hier enkele schermafdrukken:

DSC_2082.thumb.jpg.984d25b868cc67803664c8eec8336adc.jpg

DSC_2083.jpg

DSC_2084.jpg

DSC_2081.jpg

Geplaatst:

doe eens gewoon een fastscan van tvv 

en kijk of de zender dan wel goed werkt

Geplaatst:
6 minuten geleden, smetje limb.BE zei:

doe eens gewoon een fastscan van tvv 

en kijk of de zender dan wel goed werkt

Deze zenders zitten niet in het pakket van TVV, het zijn free to air zenders. Dus zal een update van TVV er niet veel aan wijzigen denk ik.

• Oplossing
Geplaatst:

ja 

doe het dan zo ... ga naar fastscan en neem duits   diveo

misschien moet je het signaal ook eens wat verbeteren .. vind het wat weinig .. daarom uitval van bepaalde zenders 

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen