Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,  

Ik heb een UNO 4k se decoder waar canal digitaal is geïnstalleerd met een kaart. Deze configuratie gebruik ik in Nederland  maar ook in Griekenland en in Griekenland had ik ook een goede ontvangst. Bij terugkomst in Nederland heb ik de decoder aangesloten op de bestaande kabels (schotel was blijven hangen)  en ik krijg alle zenders door en ik kan ook opnemen ed.

Als ik nu de signaalzoeker laat scannen dan krijg ik op SNR en AGC 0 procent.

Fastscan geeft aan dat ik de laatste canaldigitaal zenderlijst heb binnengehaald

Weet iemand hoe dit kan?

Geplaatst:

Ik neem aan dat je een duo-lnb hebt zodat je ook de Astra 19,2 kan ontvangen. Heb je ook geen signaal op de Astra 19,2?
Overigens is de laatste nieuwe fastscanlijst gisteren door Canal Digitaal uitgebracht. Heb je die er in staan?

Geplaatst:

de signaalzoeker heeft voorgeprogrameerde transponders.

Als deze gewijzigd zijn, of niet meer in gebruik zijn, dan geeft deze 0 aan.

je kan met de links rechts toetsen een andere transponder kiezen.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:
2 uren geleden, Sprietje zei:

Ik neem aan dat je een duo-lnb hebt zodat je ook de Astra 19,2 kan ontvangen. Heb je ook geen signaal op de Astra 19,2?
Overigens is de laatste nieuwe fastscanlijst gisteren door Canal Digitaal uitgebracht. Heb je die er in staan?

Ja, ik heb de laatste lijst erin staan. Verder geeft Astra19,2 ook 0 procent aan.

Geplaatst:
15 minuten geleden, jeevanhoof zei:

de signaalzoeker heeft voorgeprogrameerde transponders.

Als deze gewijzigd zijn, of niet meer in gebruik zijn, dan geeft deze 0 aan.

je kan met de links rechts toetsen een andere transponder kiezen.

Welke transponder moet ik dan hebben? Wat ik vreemd vind is dat ik 0 procent heb en toch beeld.

• Moderator
Geplaatst:

De meter in je ontvanger geeft een software matige berekening van de sterkte en kwaliteit, het is geen "hardware" meter.

Wanneer je voor de verhuizing alleen de stekker uit het stopcontact hebt getrokken sonder de software af te sluiten in het menu kan de softwae beschadigd worden.

Er zijn 2 mogelijkheden waardoor de meter 0 aanwijst.

Je kijkt naar een transponder waarvan de parameters veranderd zijn.

Of je software moet opnieuw geherinstalleerd worden.

En dan is er nog het aloude gezegde: werkt het, blijf eraf!🙂

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 uur geleden, LHM zei:

Welke transponder moet ik dan hebben? Wat ik vreemd vind is dat ik 0 procent heb en toch beeld.

Als je naar de signaalmeter gaat zie je daar een andere transponder en afstemgegevens staan dan die van de ontvangen zender waar je op dat moment op bent afgestemd,

volgens mij kan je daar niets instellen,

Alleen de satteliet kiezen, de ontvangstparameters en de vooringestelde frequentie,

Best dat je door de lijst gaat tot je ontvangst hebt,

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:
19 minuten geleden, jeevanhoof zei:

Als je naar de signaalmeter gaat zie je daar een andere transponder en afstemgegevens staan dan die van de ontvangen zender waar je op dat moment op bent afgestemd,

volgens mij kan je daar niets instellen,

Alleen de satteliet kiezen, de ontvangstparameters en de vooringestelde frequentie,

Best dat je door de lijst gaat tot je ontvangst hebt,

Dank voor je snelle reactie. Het lukt mij  niet om het te veranderen. De transponder springt elke keer terug naar vooraf ingesteld.

Ik denk dat ik het zo maar laat omdat ik alle zenders binnen krijg.

Dank 

Geplaatst:

zet er een recente satelites.xml in en dat probleem zal wel opgelost zijn

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Update de ontvanger eens.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen