Ga naar inhoud

Telenet start per 17 november met het uitsterf constructie van DVB-C, vermoedelijk gaat Ziggo volgen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vermoed dat de on-demand al verplaatst is qua frequenties of omgezet is naar IP.   Is het niet zo dat jullie de oude telenet box ook moeten aansluiten op netwerk ?    Bij Ziggo niet maar die hebben het gewoon uitgeschakeld behalve voor IP capabele boxen.

Ik haal de info van digitalbitrate maar die is op dit moment ook niet geheel bijgewerkt, die hebben een probleem blijkbaar.

De upload loopt van 8-200 Mhz maar omdat ze waarschijnlijk pas recent de frequenties hebben omgezet bij Telenet moeten ze ook hun filters  aanpassen, het kan zijn dat dit nog niet is afgerond waardoor ze nog niet alle upload frequenties beschikbaar hebben.  Maar anders is daar genoeg ruimte en dat wordt ook automatisch meer als die D3.0 modems weg zijn. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst: (aangepast)

Bij Ziggo is nu toch ook wat veranderd,  ik heb zojuist met de SDR gekeken. Het gebied tot 1220 mhz is nu ook in gebruik genomen, waarschijnlijk willen ze op korte termijn hogere download snelheden gaan aanbieden.

36 DVB-C Transport Streams  250-540 Mhz   (TV capaciteit max. 1800 Mbit ) 

34  DOCSIS 3.0 Streams 562-826 Mhz  (Internet capaciteit 1700 Mbit) 

DOCSIS 3.1 Stream 830-1000 Mhz  (Internet capaciteit  +-1700 Mbit) 

DOCSIS 3.1 Stream 1050-1220 Mhz  (Internet capacitiet  +- 1700 Mbit) 

Ziggo Spectrum 3-11-2024.png

aangepast door Codx

RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
1 uur geleden, Codx zei:

Ik vermoed dat de on-demand al verplaatst is qua frequenties of omgezet is naar IP.   Is het niet zo dat jullie de oude telenet box ook moeten aansluiten op netwerk ?    Bij Ziggo niet maar die hebben het gewoon uitgeschakeld behalve voor IP capabele boxen.

Ik haal de info van digitalbitrate maar die is op dit moment ook niet geheel bijgewerkt, die hebben een probleem blijkbaar.

De upload loopt van 8-200 Mhz maar omdat ze waarschijnlijk pas recent de frequenties hebben omgezet bij Telenet moeten ze ook hun filters  aanpassen, het kan zijn dat dit nog niet is afgerond waardoor ze nog niet alle upload frequenties beschikbaar hebben.  Maar anders is daar genoeg ruimte en dat wordt ook automatisch meer als die D3.0 modems weg zijn. 

De freq voor on demand is nog steeds actief, ik zie hier bij een scan van de freq dat er nog worden gebruikt voor de digicorder en digibox, voor de Tv Box is dit via IP

Telenet heeft enkele Freq dat gestoord worden door bepaalde diensten van buitenaf, ze hebben nog freq gebruikt vanaf 120Mhz maar daar zaten problemen op van signaal dat op die freq stoorde.

ze hebben dan opgeschoven vanaf 266 voor digitale tv in te stellen, wat al bijna 2 jaar zo is.

de kanalen vanaf 8Mhz tot 200 is ook nog niet actief, de NIU moet bij elke klant aangepast worden omdat op bepaalde freq de analoge radio op zat dat ze hebben uitgeschakeld om ruimte te maken op de kabel voor het internet te verhogen in snelheid.

maar daar wordt niet veel mee gedaan.

er zijn nog veel D3.0 modems in omloop, ook klanten dat het niet nodig vinden om te veranderen omdat alles voor hun perfect werkt, dat ze daarmee de snelheid voor andere tegenwerken stoort hen niet....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
36 minuten geleden, Codx zei:

Bij Ziggo is nu toch ook wat veranderd,  ik heb zojuist met de SDR gekeken. Het gebied tot 1220 mhz is nu ook in gebruik genomen, waarschijnlijk willen ze op korte termijn hogere download snelheden gaan aanbieden.

36 DVB-C Transport Streams  250-540 Mhz   (TV capaciteit max. 1800 Mbit ) 

34  DOCSIS 3.0 Streams 562-826 Mhz  (Internet capaciteit 1700 Mbit) 

DOCSIS 3.1 Stream 830-1000 Mhz  (Internet capaciteit  +-1700 Mbit) 

DOCSIS 3.1 Stream 1050-1220 Mhz  (Internet capacitiet  +- 1700 Mbit) 

Ziggo Spectrum 3-11-2024.png

De verdeling bij Ziggo is heel mooi opgesteld, daar kan telenet een voorbeeld aan nemen, ik heb vorige maand gevraagd aan telenet of ze de kabel gaan aanpassen zodat alles mooi verdeeld is ten voordele van de betere beeldkwaliteit en internet verhogingen en dat waren ze niet van plan, ze willen inzetten op fiber.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst: (aangepast)
10 uren geleden, digitaal kijker zei:

Interessant, ik had ook  zoiets maar dan voor Ziggo een paar jaar geleden maar op dit moment kan ik ze niet meer vinden. Waarschijnlijk staat het alleen op een intranet site. (intern)  

aangepast door Codx

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen