LastWokker1 Geplaatst: 1 november Geplaatst: 1 november Ik heb 2 dezelfde M7 SAT801 boxen. Een van beide loopt de laatste dagen telkens vast op 85% van de automatische kanaallijst download bij versie 15 naar versie 16. Reset en opnieuw opstarten geeft hetzelfde resultaat. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe op te lossen? Bijkomend probleem is dat je hem niet kunt stoppen voordat hij aan die download begint (ik weet tenminste niet hoe), dus hij is niet meer te gebruiken. Hij heeft al meerdere weken een andere nieuwe 'feature', dat is dat hij niet reageert op de afstandbediening tenzij ik hem opnieuw opstart door de stekker er uit te trekken. Wanneer ik dan meteen de afstandsbediening gebruik reageert hij, maar als ik meer dan enkele minuten wacht dan zelfde verhaal. Of de twee zaken met elkaar te maken hebben weet ik niet, behalve dat het beide duidelijk een SW issue is.
Mimisiku Geplaatst: 1 november Geplaatst: 1 november Begin maar met het vervangen van de externe voeding… Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
LastWokker1 Geplaatst: 1 november Auteur Geplaatst: 1 november Wat is het verband tussen de voeding en de download die vastloopt?
Mimisiku Geplaatst: 1 november Geplaatst: 1 november Een instabiele box. Je bezit 2 van deze boxen. Neem de voeding van de werkende box en sluit die aan op de niet werkende box. Als deze dan plots wel werkt weet je genoeg! 2 Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
LastWokker1 Geplaatst: 3 november Auteur Geplaatst: 3 november De voeding maakt zoals verwacht geen enkel verschil. Ik heb op CD een link gevonden voor het downloaden van de firmware. Heeft hier iemand ervaring mee? En is 2.10A de laatste versie die gemaakt is voor deze settop? Andere leden die dit probleem ooit gehad hebben (van de download die vastloopt) en wat was de oplossing?
LastWokker1 Geplaatst: 3 november Auteur Geplaatst: 3 november Een USB stick met FW erin steken werkt helaas niet, want ook dan begint hij met die download voor je naar het menu kunt gaan. Maar wat wel heeft gewerkt - en ik weet helaas niet of het toeval is: heb deze receiver op HDMI 2 van mij TV zitten en een Chromecast op HDMI 4. Heb die HDMI van de Chromecast eruit gehaald en receiver werkt meteen weer. Kan het me eigenlijk niet voorstellen, maar mogelijk dat de (stuur)signalen vanuit de HDMI op een of andere manier invloed hebben. Ik kwam er op omdat ik in oudere topics ook een probleem zag voor deze boxen met HDMI en vastlopen.
Mojo Geplaatst: 3 november Geplaatst: 3 november 8 minuten geleden, LastWokker1 zei: heb deze receiver op HDMI 2 van mij TV zitten en een Chromecast op HDMI 4. Heb die HDMI van de Chromecast eruit gehaald en receiver werkt meteen weer. Dan zou ik deze eens op de plek van de andere receiver neerzetten. Zou inderdaad heel vreemd zijn maar ja neem de gok. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
LastWokker1 Geplaatst: 4 november Auteur Geplaatst: 4 november Helaas, het probleem is weer gewoon terug. Probeert opnieuw de kanaallijst V16 te downloaden en loopt weer vast, deze keer helpt ook HDMI wisselen niet. Uit het geringe aantal reacties krijg ik in ieder geval het idee dat niet veel mensen dit probleem ook gehad hebben. Iemand concrete ervaring met een M7-801 die tips heeft, bijvoorbeeld om hoe te kunnen resetten zonder dat hij met die download begint?
Codx Geplaatst: 4 november Geplaatst: 4 november Waarom bel je Canal Digitaal niet gewoon ? SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Mimisiku Geplaatst: 6 november Geplaatst: 6 november Ja, dat gaat zeker helpen! Die hebben vast wel een techneut met enige kennis achter de hand 😅😅.. Dat wordt “we kunnen u een nieuwe MZ-104 leveren als u meteen even bijtekent voor 2 jaar”… 1 Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen