bonanzaradio Geplaatst: 3 november Geplaatst: 3 november Ik heb mijn schotel van dak gehaald, en die nu op een paal gezet. Dat ongeveer 60 meter verder op gezet Ivm mantelzorgwoning, maar krijg het niet meer aan de praat. Diseqc zit er tussen met 4 lnb s, waarvan er 3 werken als ik ze voor 1 aansluit. En kan de 23.5 niet meer vinden, misschien Diseqc kapot en wat betreft de 23.5 zou dat een andere lnb moeten worden???? Alle lnb,s zijn goed, heb ze omgewisseld. Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
Sprietje Geplaatst: 3 november Geplaatst: 3 november Heb je nu misschien geen vrij zicht meer op de satellieten i.v.m. bomen of iets anders? Hoeveel tijd zat er tussen het weghalen en het opnieuw plaatsen? Was dat enkele dagen of diverse weken?
bonanzaradio Geplaatst: 4 november Auteur Geplaatst: 4 november Hoi sprietje, de schotel staat vrij over de weilanden. En het opnieuw plaatsen zat ongeveer 6 weken tussen, compleet van het dak gehaald en op een mast gezet. Raar is 1 voor 1 werken de koppen wel op de 23.5 na. Maar met de switch er tussen, werkt alleen de hotbird maar, en zie ik geen signaal bij de rest. Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
bonanzaradio Geplaatst: 4 november Auteur Geplaatst: 4 november Hij staat vrij Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
Sprietje Geplaatst: 4 november Geplaatst: 4 november Het signaal is zwakker geworden door de verandering 5 maanden geleden van fec 2/3 naar fec 3/4 maar dat zal wel niet de reden zijn dat je nu geen ontvangst meer hebt. Wat ik wel zie is dat de lnb's van de 19,2 en 23,5 van elkaar af staan terwijl die van de 23,5 en 28,2 tegen elkaar aan staan. Dat moet juist andersom zijn. De lnb's staan dus niet optimaal afgesteld. Maar als je wel signaal hebt zonder diseqc-switch en geen signaal met diseqc-switch, dan zit daar iets fout. Welke diseqc-volgorde heb je aangehouden. Is de Hotbird misschien diseqc-positie 1 of A? Dan staat je ontvanger waarschijnlijk niet meer op diseqc ingesteld. Dit geeft Satlex voor de afstelling aan: https://www.satlex.de/en/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=&user_satlo_east=28.35&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=13.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=52.464&lo=6.540&country_code=us
Mojo Geplaatst: 4 november Geplaatst: 4 november 1 uur terug, Sprietje zei: Het signaal is zwakker geworden door de verandering 5 maanden geleden van fec 2/3 naar fec 3/4 Het signaal is moeilijker ontvangbaar geworden You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Mojo Geplaatst: 4 november Geplaatst: 4 november 54 minuten geleden, Sprietje zei: Beterweter. Hoezo beterweter. Je antwoord gewoon niet goed. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 4 november Geplaatst: 4 november Wat me opvalt is dat bij mijn T55 schotel stond de 13 Oost LNB op die rechter schroef (van voren gezien ) en de rest dus allemaal meer naar het midden. Je zit dus niet optimaal te kijken met de huidige posities op de LNB mount. Daarnaast kan het zijn dat die switch en of bekabeling bij het verplaatsen niet meer juist zijn gekoppeld en/of kabel kern breuk is ontstaan. Rappers Delight The Sugerhill Gang
bonanzaradio Geplaatst: 4 november Auteur Geplaatst: 4 november Ik zal eerst nieuwe tussen kabels maken, maar de opstelling had ik zo al wel 15 jaar. Dus zou ik de 13 oost hotbird, op de rechterschoef kunnen zetten. En dat de hotbird op zoeken, en dan de andere lnb,s op satellite zetten? De astra zat hier in poort a en hotbird in 2 en de 23.5 in 3 en 28.2 in 4 Lees graag de reacties Gr Jan Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
Sprietje Geplaatst: 4 november Geplaatst: 4 november Maar in die 15 jaar is er recentelijk wel wat veranderd, de fec van 2/3 naar 3/4. Waarom stel je de lnb's niet af zoals Satlex aangeeft? En staat je ontvanger ook nog steeds is diezelfde diseqc-volgorde die je aan geeft?
Ventura Geplaatst: 4 november Geplaatst: 4 november Ik heb al jaren gezegd, de T55 geeft onvoldoende signaal kwaliteit om stabiel A1, 2, 3 en HB te kunnen ontvangen.
Sprietje Geplaatst: 4 november Geplaatst: 4 november 1 uur terug, Ventura zei: Ik heb al jaren gezegd, de T55 geeft onvoldoende signaal kwaliteit om stabiel A1, 2, 3 en HB te kunnen ontvangen. Juist en daarom moet je hem afstellen volgens Satlex, dan gaat het net. Maar eerste eens een nieuwe diseqc-switch gebruiken en kijken of het probleem dan over is.
bonanzaradio Geplaatst: 4 november Auteur Geplaatst: 4 november Snap dat satlex niet😉 diseqc is besteld Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
Sprietje Geplaatst: 4 november Geplaatst: 4 november (aangepast) Wat snap je er niet aan. De lnb's die jij wilt gebruiken staan toch met de maatstreepjes op de rail aangegeven. Ik ga er wel van uit dat op de lnb-houders T55 staat en geen T90. 4 november aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen