Ga naar inhoud

T55 wavefield en geen beeld meer

bonanzaradio

Aanbevolen berichten

Dankjewel Sprietje

Zal eens kijken of ik eruit kom, die evaluatie en de andere tabellen zegt me niet veel. Ik ben er al zolang eigenlijk al uit, ik deed verder niets meer met de schotel.

Maar nu ik in een zorgmantelwoning zit, moest die schotel wel verplaats worden.

Maar ik zal woensdag eens kijken, morgen oppassen op mijn kleinzoon.

Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn wat je zegt @Ventura dat die nu niet meer voldoende is voor 23,5 Oost.

Ik had hem het laatst in Amsterdam anno 2015 der op met de T55 en daar knalde 28,2 + 23,5 + 19,2 + 13 der loeihard in. Weliswaar voor al die recente fec wijzigingen.

Met de Hollessheet in excel uitgerekend destijds.

Je kan in ieder geval nog steeds op de T55 28,2 + 19,2 + 13 goed ontvangen, dat had ik hier nog in Maastricht getest anno 2020 voor m'n nieuwe triax Wok

Can't Find My Way Home

Ellen Mcllwain

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Ventura zei:

Zelfs met het uitrichten met een professionele satelliet meter geeft de T55 onvoldoende signaal kwaliteit. 

Maar zonder diseqc-switch heeft hij wel beeld. Een T55 zit inderdaad op het randje en heeft maar heel weinig regenreserve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik had hem het laatst in Amsterdam anno 2015 der op met de T55 en daar knalde 28,2 + 23,5 + 19,2 + 13 der loeihard in

Zelf voor 2015 is de T55 niet geschikt voor deze multifeed opstelling naar mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi sprietje, ik had alleen beeld op de andere 3 sat maar niet op de 23.5 zoals je hier boven schreef.

Nu de schotel afgesteld met de juiste afstelling die jij stuurde, op 3 satellite,s volop beeld en op de 23.5 niets.

Ook de lnb gewisseld maar ook niets, denk dat ik dan toch aan een andere schotel (Blad) vast zit.

Maar wat is nu dan goed🤣

Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, bonanzaradio zei:

Hoi sprietje, ik had alleen beeld op de andere 3 sat maar niet op de 23.5 zoals je hier boven schreef.

Nu de schotel afgesteld met de juiste afstelling die jij stuurde, op 3 satellite,s volop beeld en op de 23.5 niets.

Ook de lnb gewisseld maar ook niets, denk dat ik dan toch aan een andere schotel (Blad) vast zit.

Maar wat is nu dan goed🤣

Dus de nieuwe diseqc-switch heeft er wel voor gezorgd dat je op de 13, 19,2 en 28,2 weer beeld hebt. Dan was de oude dus toch kapot.
Tja, je zult te weinig signaal hebben. Daarom vroeg ik al hoe lang er tussen zat dat je de schotel het op de oude positie nog deed en nu op de nieuwe positie niet meer doet op de Astra 23,5. Dat heeft dan toch te maken met de fec-verandering van 2/3 naar 3/4 ongeveer 5 maanden geleden.

Tja, toch vreemd. Een Wavefrontier T55 heet zo omdat die te vergelijken is met een normale schotel van 55cm. Ik heb in Nederland een schotel van 45cm, een Technisat Multytenne en daar ontvang ik nog gewoon de zenders van Canal Digitaal mee zij het wel met heel erg weinig reserve want met de minste regen vallen de zenders van Canal Digitaal tegenwoordig weg op de Astra 23,5. Dat vind ik niet zo erg want ik kijk dan gewoon via de internet app.
Maar als je de lnb's nu hebt afgesteld volgens de Satlex-gegevens, heb je daarna de schotel optimaal uitgericht met de lnb van de Astra 23,5 in bedrijf, dus elevatie en draairichting? Het lijkt me sterk dat je dan helemaal geen zenders krijgt.
Twee zenders moet je toch zeker kunnen ontvangen op de Astra 23,5, dat zijn Chamber TV op positie 191 van de CD-zenderlijst en RTL Tele Lëtzebuerg op positie 196. Die zitten beide op transponder 12168V met de parameters DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4.

Deze moet je echter niet gebruiken om de schotel uit te richten want deze zenders ontvang je veel te makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-11-2024 om 13:43, Ventura zei:

Ik heb al jaren gezegd, de T55 geeft onvoldoende signaal kwaliteit om stabiel A1, 2, 3 en HB te kunnen ontvangen.

een jaar of 10 de T55 Gehad en nooit problemen gehad met ontvangst van de A1 2 3 HB totdat ze de fec gingen veranderen. daarvoor werkte het perfect.

• Like 1

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, Cahors Big Bisat: 7W ,08W, 4.8E ,9E ,13E ,19E, 23.5E ,28.2E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, spijk zei:

een jaar of 10 de T55 Gehad en nooit problemen gehad met ontvangst van de A1 2 3 HB totdat ze de fec gingen veranderen. daarvoor werkte het perfect.

Tot dat er een kleine regenbui komt. Hoe men het ook wendt of keert, mijn mening blijft over de T55. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je helemaal geen beeld meer @spijk op de Astra 23,5 of met haperingen?

Maar beste bonanzaradio, heb je de lnb-houders ook schuin gezet, d.w.z als hij bijv. op de 20ste streep uit het midden staat, moet de lnb-klem ook  op de schuinte ingesteld staat van 20, zie bijlages.

En heb je de klemhouder op de rail wel goed staan want deze zijn a-symmetrisch, zie de laatste 2 afbeeldingen.

stand lnb.JPG

lnbhouder.jpg

lnb-houders verkeerdom.jpg

houder op rail.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...