bonanzaradio Geplaatst: 6 november Auteur Geplaatst: 6 november Hoi sprietje Ik heb hem niet op 20 staan kan ik morgen nog wel eens naar kijken, ik heb de nieuwe diseq er nog niet tussen zitten hoor. Maar toen ik de lnb,s neer zette op de positie,s had ik ze ff 1 voor 1 geprobeerd. En hier heeft de schotel ongeveer 6 weken buiten werking gestaan, ik had met een stevige bui pas dat ik dan geen beeld had. Dus vond het raar dat ik de 23.5 niet meer kon krijgen. Gr Jan Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
bonanzaradio Geplaatst: 6 november Auteur Geplaatst: 6 november Hoi sprietje Ik heb hem niet op 20 staan kan ik morgen nog wel eens naar kijken, ik heb de nieuwe diseq er nog niet tussen zitten hoor. Maar toen ik de lnb,s neer zette op de positie,s had ik ze ff 1 voor 1 geprobeerd. En hier heeft de schotel ongeveer 6 weken buiten werking gestaan, ik had met een stevige bui pas dat ik dan geen beeld had. Dus vond het raar dat ik de 23.5 niet meer kon krijgen. Gr Jan Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
Sprietje Geplaatst: 6 november Geplaatst: 6 november Jou buitenste lnbs staan op de achtste streep van de rail. Je moet de houder dus iets minder dan de streep 10 schuin zetten. Heb je de houders op de juiste manier gemonteerd?
bonanzaradio Geplaatst: 7 november Auteur Geplaatst: 7 november Hoi sprietje Ik ga vandaag weer kijken, dacht dat de houders goed gemonteerd waren omdat ik altijd beeld had. Maar ga dat vandaag uitzoeken Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
Sprietje Geplaatst: 7 november Geplaatst: 7 november Ook als de houders verkeerd gemonteerd zijn heb je signaal en ook als je de lnb niet op de juiste schuinte gezet hebt overeenkomstig de positie op de rail heb je signaal alleen minder en al die kleine beetjes minder signaal kunnen tot beeldverlies leiden. Zo worden ook soms de verkeerde lnb-houders gebruikt. Ze bestaat er voor de T55 en voor de T90. De hoek tussen het onderste deel wat over de rail schuift en het bovenste draaibare deel waar de lnb in geklemd zit zijn verschillend. Bij een T55 is die hoek 15 graden en bij een T90 is die hoek 27 graden. Zelfs bij verkeerde houders kun je gewoon beeld hebben als het om een sterke transponder gaat. Dus het is goed om even te controleren of alles goed gemonteerd is. Maar ik schreef eerder al, twee zenders moet je toch zeker kunnen ontvangen op de Astra 23,5, dat zijn Chamber TV op positie 191 van de CD-zenderlijst en RTL Tele Lëtzebuerg op positie 196. Daar heb ik je nog niet over gehoord.
Mojo Geplaatst: 7 november Geplaatst: 7 november Zie hier de testresultaten van @cookiemonster met een 40cm schotelke You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
bonanzaradio Geplaatst: 7 november Auteur Geplaatst: 7 november zo moeten ze opstaan toch, en ik heb die 2 zenders niet kunnen ontvangen op de 23.5 En de nieuwe diseq werk ook niet, dus is er wat anders aan de hand . Maar tis me te koud buiten op moment, maar de houders staat t 55 op dus dat is goed Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
Sprietje Geplaatst: 7 november Geplaatst: 7 november (aangepast) Je hebt de houders inderdaad goed gemonteerd. Wel zie ik dat ze niet in de goede richting staan. Hij staat op streep 8 op de rail maar de lnb kijkt recht vooruit en niet schuin naar het midden zodat de draaibare lnb-klem bijna gelijk staat met de schuinte van de 10 graden streep. 7 november aangepast door Sprietje
bonanzaradio Geplaatst: 7 november Auteur Geplaatst: 7 november Ha oke, dus begrijp ik het goed moet de lnb in het midden kijken. En dat geld voor alle lnb,s, dat had ik nooit begrepen sorry. Maar hoe kan het dan dat ik wel vol signaal had, maar goed ik zal er van de week als het lukt weer eens gaan kijken. Ik kan zelf de lnb die de 28.2 ontvangt, een paar cm schuiven op de rail en dan nog signaal heb.🤣 Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
Sprietje Geplaatst: 7 november Geplaatst: 7 november Ja, het staat toch overal heel duidelijk. Staat de lnb precies in het midden van de rail, dus op nul, dan moet de lnb precies recht vooruit kijken, de draaibare houder een gelijk aan de 0-gradenstreep. Staat de lnb op 10 strepen uit het midden van de rail, dan moet de draaibare houder schuin naar het midden gezet worden zodat hij gelijk staat met de 10 graden streep op de onderhouder. Staat de lnb 20 strepen uit het midden van de rail, dan moet de draaibare houder schuin naar het midden gezet worden zodat hij gelijk staat met de 20 graden streep op de onderhouder. Als het signaal sterk genoeg is, heb je ook beeld als de schuinte van de lnb niet goed ingesteld staat, maar als het signaal zwak is, moet je alles zo goed mogelijk afstellen. Dat zelfde geldt ook voor de elevatie van de schotel, de Azimuth van de schotel, de skew van de schotel en de skew van de lnb.
bonanzaradio Geplaatst: 8 november Auteur Geplaatst: 8 november Ik snap er niets meer van, maar de nieuwe diseq er tussen en die werkt ook niet. Nieuwe software op de Turner gezet, en nog niets het is een octagon sf8008. Dat ik op geen beeld hebt oké, maar de andere 3 satellite wel als ik ze appart aansluit. Maar met de switch ertussen niets, misschien zie ik wat over het hoofd ofzo. Kan het zijn dat er wat in de turner niet goed zit, dat die geen stroom naar de diseqc stuurt of zo iets. Of moet ik met de switch ertussen de satellieten zoeken, maar dan heb ik maar 1 sat die ik kan vinden Gr Jan Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
bellejt Geplaatst: 8 november Geplaatst: 8 november zet je instellingen van je tuner hier eens Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
bonanzaradio Geplaatst: 8 november Auteur Geplaatst: 8 november En als ik gem automatisch laat zoeken, vind die geen enkele sat. Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
bellejt Geplaatst: 8 november Geplaatst: 8 november welke image en zijn ze wel zo aangesloten in volgorde ? Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 8 november Geplaatst: 8 november (aangepast) poort is die LNB van links naar rechts als je de diseqc ook zo aangesloten hebt in die volgorde A 13 B 19,2 C 23,5 D 28,2 van achter de T55 gezien zo hoort het als je geen kabel spagetti hebt veroozaakt naar de diseqc switch 8 november aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen