Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft iemand ook het volgende voor ,na installatie van open pli 9.0 heb ik problemen na het instellen van mijn netwerk met een vast ip adres. Bij het inloggen met plugins en  downloads om oscam te instaleren  kan ik geen verbinding  maken met server van open pli en wanneer ik de reden bekijk zijn mijn ipadres instellingen veranderd zonder dat ik iets zelf heb veranderd  ,na opnieuw instellen lukt het dan wel !maar 1/2 uur later is het weer het zelfde probleem de instellingen zijn weer veranderd en bij test zegt hij dat ik geen bevestigd ip adres heb en de name server is ook niet bevestigd ,nogthans is de vuduo4kse zichtbaar in mijn netwerk. Wat is er verkeerd ,vroeger had ik totaal geen probleem met het ipadress ,het is pas bij open pli 9.0  begonnen

20241104_114049.thumb.jpg.287dd47de9ce461ce9a2f8fe4728d9fe.jpg20241104_114259.thumb.jpg.35fe8a25cd91f903a8f8fc31b278ce33.jpg20241104_114745.thumb.jpg.5d2500681510efb3d88ed6849fe8d45a.jpg

7

Zorba

VUDUO4kSE- VU Duo²- X-trend 4000

Geplaatst:

stel je DNS in op hetzelfde adres als de gateway

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

a) DNS zelfde adres gegeven en inderdaad is opgelost. 

b)  ja Tonskidutch  de updates van open pli zitten erop 

Thx Boys

• Like 1

Zorba

Geplaatst:
30 minuten geleden, Zorba zei:

heb ik problemen na het instellen van mijn netwerk met een vast ip adres

Ja, had ik ook. Is een typisch OpenPLI dingetje. Ipadres moet op DHCP staan. Je kan echter een ip adres reserveren in jouw router.

• Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Veel routers geven alleen het DNS door bij gebruik van DHCP. Installeer je een vast IP nummer BUITEN de DHCP range van je router dan moet je de DNS van je internet provider invullen...

• Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

beter is die van je router gateway dan doet die alle vertalingen voor je.Die worden permanent bijgewerkt in de router.Als 2de kan je bv die van je provider invullen als backup

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:
4 uren geleden, Mojo zei:

Ja, had ik ook. Is een typisch OpenPLI dingetje. Ipadres moet op DHCP staan. Je kan echter een ip adres reserveren in jouw router.

DHCP gaat moeilijk met internsharen

Zorba

Geplaatst:
3 uren geleden, Zorba zei:

DHCP gaat moeilijk met internsharen

Daarom moet je het te gebruiken ip adres reserveren in de router. Krijgt de box te allen tijde hetzelfde ip

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

gewoon fixed ip in box en hij behoud dat.Niks reserveren in router

Geplaatst:

Mijn domme Ziggo router geeft telkens hetzelfde IPv4 adres aan mijn netwerk klanten... Is dat raar neen want er wordt ook naar het Mac Adres gekeken van de NIC.

ciao

• Like 1

Coles Corner

Richard Hawley

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen