bellejt Geplaatst: 9 december Geplaatst: 9 december zet je Vu eens in dhcp en kijk welke adressen de box krijgt van je router.Plaats die hier en we helpen ff mee om een vast ip in te stellen.Zet in je VU alvast een paswoord want bij de meeste laatste images is dat verplicht nu Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
kees321 Geplaatst: 9 december Geplaatst: 9 december (aangepast) Ik had ook een probleem met bestanden toegang op 1 computer, de andere niet ( allemaal linux-debian ) De webinterface deed het wel. Nu zojuist de laatste updates binnengehaald en alles werkt weer. De Vu+ ultimo herstart nu ook wel weer automatisch de vorige keren moest ik dat zelf doen, spanning er af, even wachten en weer aan. Telnet werkte dan ook niet. Jammer dat er geen herstart (reset) knopje op zit. 1 uur terug, bellejt zei: Zet in je VU alvast een paswoord want bij de meeste laatste images is dat verplicht nu Huh ! Wat waar hoe ?/! Bedankt voor de waarschuwing, gelukkig nog niets gezien maar dan zal ik maar geen "up"dates meer doen. 9 december aangepast door kees321
Tonskidutch Geplaatst: 10 december Geplaatst: 10 december @kees321, je mengt je eigen probleem en vragen door een ander topic heen. En dat zonder informatie over het image op de receiver. Dat maakt het onduidelijk voor goede oplossingen geven alsook zulke vragen en oplossingen terug te vinden. maak je eigen topic en vraag @ceesv eventueel om deze in Zorba's vraag te wissen. Mercy Mercy Me Robert Palmer
kees321 Geplaatst: 10 december Geplaatst: 10 december Als ik mogelijk de verkeerde indruk heb gewekt dan was dat zeker niet mijn bedoeling. Ik zal met wat toevoegingen trachten het verhaal wat duidelijker te maken. 20 uren geleden, kees321 zei: Ik had ook een probleem met bestanden te lezen op een Vu+ ultimo met Openpli 9 er op 20 uren geleden, kees321 zei: toegang op 1 computer deed het, de andere niet ( allemaal linux-debian ) De webinterface deed het wel. Nu zojuist de laatste updates van OpenPli 9 20 uren geleden, kees321 zei: binnengehaald en alles werkt weer. NB : 20 uren geleden, kees321 zei: De Vu+ ultimo herstart nu ook wel weer automatisch de vorige keren dat ik een update deed van OpenPli 9 20 uren geleden, kees321 zei: moest ik dat zelf doen, spanning er af, even wachten en weer aan. Telnet werkte dan ook niet. Jammer dat er geen herstart (reset) knopje op zit. Mijn soortgelijke (?) probleem is dus opgelost met een update van OpenPli, althans zo lijkt dat. Dus of dit mogelijk dezelfde achterliggende oorzaak had dat weet ik niet maar ik wou het toch even ter info melden hier. En ja, ik ben het met je eens dat het afwijken van een onderwerp verstorend werkt maar ja soms kom je van het een in het andere toch wel interessante toevoeging wat mogelijk er iets mee van doen heeft maar soms (toch) niet. Helaas zijn er geen fora meer met aftakkingen zoals dat bij usenet wel kan. Maar ik heb er wel vaker last van dat mijn goedbedoelde acties/ideeën niet door een ieder worden gewaardeerd 😕
Zorba Geplaatst: 12 december Auteur Geplaatst: 12 december blijkbaar heb je wel connectie via uw PC gezien je met sat4all kunt communiceren.Kijk eens hoe je instellingen op de PC zijn misschien daar wat er verschillend is met uw box Zorba VUDUO4kSE- VU Duo²- X-trend 4000
eursinge1 Geplaatst: 15 december Geplaatst: 15 december Het lijkt erop dat mijn Netgear router een probleem veroorzaakt. Deze wordt niet (meer) in mijn netwerk herkent en ik kan hem ook niet pingen. Eerst dat maar eens zien op te lossen.
Tonskidutch Geplaatst: 16 december Geplaatst: 16 december je maakt het wel heel apart. Eerst hangt er een Fritzbox en nu gaat het om een Netgear router. IPv4 en/of IPv6 that is the question Mercy Mercy Me Robert Palmer
eursinge1 Geplaatst: maandag om 10:27 Geplaatst: maandag om 10:27 Voor de duidelijkheid: mijn glasvezel komt binnen in een kastje van Delta, van daaruit gaat er een kabel naar de Fritzbox 5490. Van de Fritzbox gaat er kabel naar Netgear router waar de wandcontactdozen van alle kamers in huis op aangesloten zijn.
Moderator ceesv Geplaatst: maandag om 10:38 Moderator Geplaatst: maandag om 10:38 Het is niet de eerste keer dat zo een extra router problemen oplevert met een satelliet ontvanger. Sluit die laptop en ontvanger maar eens rechtstreeks aan op je Fritz! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: maandag om 10:51 Geplaatst: maandag om 10:51 verkeerde instelling netgear.Anders instellen of vervangen door een switch is het makkelijkste. 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
kees321 Geplaatst: maandag om 16:30 Geplaatst: maandag om 16:30 Op 12-12-2024 om 09:24, Zorba zei: blijkbaar heb je wel connectie via uw PC gezien je met sat4all kunt communiceren.Kijk eens hoe je instellingen op de PC zijn misschien daar wat er verschillend is met uw box Ik zie nu pas dat je de vraagsteller was van dit onderwerp. Wat ik wou aangeven, alles werkte goed bij mij, tot een recente "up"date van OpenPli 9 En ik heb 2 stuks Vu+ , op dezelfde manier aan het netwerk aangesloten. De andere draait OpenPli 7.3 Nu kom ik er zojuist achter dat ik nu maar met een computer tegelijk de Vu+ (met OpenPli 9) als netwerk schijf kan gebruiken. Dat was eerder niet, en met die andere Vu+ ook niet. Dus er is "iets" aan de hand daar mee, dat was de bedoeling van mijn goedbedoelde bemoeienis bij dit onderwerp 🙂
kees321 Geplaatst: maandag om 16:56 Geplaatst: maandag om 16:56 Er zijn al weer nieuwe updates zie ik nu, eens kijken of dat iets oplevert.
kees321 Geplaatst: maandag om 19:41 Geplaatst: maandag om 19:41 3 uren geleden, kees321 zei: Nu kom ik er zojuist achter dat ik nu maar met een computer tegelijk de Vu+ (met OpenPli 9) als netwerk schijf kan gebruiken. Dat was eerder niet, en met die andere Vu+ ook niet. Dat is dus met de laatste updates niet veranderd. ( en de Vu+ bleef weer hangen in de herstart )
Tonskidutch Geplaatst: dinsdag om 08:39 Geplaatst: dinsdag om 08:39 @kees321, laat eens zien wat de status van het geheugen is van je Vu+ en het GB in gebruik van je HDD? En als je tijd hebt, na herstart een dmesg in telnet (doe ik via DCC_E2 .exe) die kun je knippen en plakken in code <> terwijl je je antwoord hier schrijft. Want ik vermoed dat je, de Vu+ natuurlijk 😁te weinig geheugen hebt voor een online upgrade! Mercy Mercy Me Robert Palmer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen