kees321 Geplaatst: 4 november Geplaatst: 4 november Beste allemaal, ik heb hier 2 stuks Vu+ draaien, 1 voor normaal gebruik en 1 voor experimenten. Beide met OpenPli er op. De bediening van de eerste heb ik in de loop der tijd aan mijn wensen aangepast via de menu's in de ontvanger middels de afstandbediening. Nu zou ik graag die instelling willen kopiëren naar de andere door het desbetreffende bestandje te kopiëren, daar deed ik pogingen toe maar vooralsnog niet gelukt. Weet iemand waar/welk bestand dat om kan gaan ? Of wie weet er een uitleg over te vinden ergens ? bvd voor reactie.
Mojo Geplaatst: 4 november Geplaatst: 4 november Kun je de huidige image niet naar een (full)backup schrijven en die op de 2e box installeren? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
kees321 Geplaatst: 4 november Auteur Geplaatst: 4 november Dank, mja, dat heb ik ook al geprobeerd, dacht ik, hoe heet dat bestandje ? Een van deze (?) Dan kopieer ik alle instellingen neem ik aan, kan ook. En ja, als die instellingen daar in zitten dan hebben ze geen apart bestandje, of ? Ik keek even in "PLi-AutoBackup.tar.gz" daar zitten vele kleine bestandjes in maar niet met de instellingen die ik zoek, zo te zien. Of heb ik het mis ? Ik kan het proberen, er gaat niets verloren, het is een 2e, experimentele ontvanger. Maar hoe doe ik dat, bestandje overschrijven en herstarten. Vergeef me onnozele vragen ajb, ik ben er al eens een tijdje mee bezig geweest en dat lukte totaal niet, toch moet het heel eenvoudig zijn (zou ik denken).
Alex1970 Geplaatst: 5 november Geplaatst: 5 november (aangepast) Dat is geen full backup. Met die backup sla je wel je instellingen op. Zet al deze bestanden in een map die backup heet op de USB-stick waarmee je de andere box flasht. Bij het opstarten zal OpenPLi vragen of de instellingen hersteld moeten worden. Uiteraard is het antwoord 'ja'. 5 november aangepast door Alex1970 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen