Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een bepaald type elektrische luchtverfrisser die C2000 plat legt, het moet niet gekker worden.

Vermoed dat dit ding van de Alibaba Chinees komt en geen keurmerk heeft, maar dan toch niet zo lekker voor de hulpdiensten.

Moet wel zeggen dat C2000 een veel slechtere dekking heeft dan destijds het oude analoge netwerk dus ook eenvoudiger platgemept kan worden door een stoorbonnetje van iets of wat.

Bron: NOS.nl

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

C2000 zat altijd al een luchtje aan. 😷

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Het was er eentje van de action die is terug geroepen maar dat ding verstoorde alles binnen een straal van 30 mtr ofzo.  En er zijn weet ik het hoeveel apparaten die nog veel meer storing geven.  Dus dat zegt wat over C2000 vrees ik.  Daarnaast worden panden steeds RF dichter gemaakt en ga je dit soort problemen nooit 100% de wereld uit helpen.

En ja ook analoog had ontvangst problemen vroeger maar dan kun je tenminste nog iets in de ruis horen.  In de 20 jaar dat we C2000  (Tetra) hebben zijn er nog steeds weinig mensen blij mee.      

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
10 uren geleden, Codx zei:

Daarnaast worden panden steeds RF dichter gemaakt en ga je dit soort problemen nooit 100% de wereld uit helpen.

dacht het niet, maar goed ik weet meer over bouwen dan over RF

ik vind het wel grappig dat die chemische stanklucht verspreiders zo'n invloed hebben. sleeping.png

Rappers Delight

The Sugerhill Gang

Geplaatst:

Fabrikanten moeten er door middel van zelfcertificering voor zorgen dat producten aan de CE eisen voldoen. In dit geval elektromagnetische compatibiliteit. Hetzelfde C2000 probleem doet zich toch ook al voor met de zonnepanelen optimisers en inverters? Er is maar één manier om storing te ontwijken en dat is naar hogere frequenties uitwijken want de bagger komt van onderin de band en kruipt langzaam omhoog naarmate (schakelende) elektronica sneller wordt.

Er wordt wel een gegrapt dat voor Chinezen CE China Export betekent  https://nl.wikipedia.org/wiki/CE-markering

Geplaatst:
2 uren geleden, mereltje zei:

Dat is pure misleiding van de europese consument

Dat is geen grap. Het Logo is gewoon gejat en heeft een klein verschil. De meesten zien dat niet.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
16 uren geleden, Codx zei:

dat ding verstoorde alles binnen een straal van 30 mtr ofzo.  En er zijn weet ik het hoeveel apparaten die nog veel meer storing geven.  Dus dat zegt wat over C2000 vrees ik.     

Da's wel een beetje kort door de bocht.  Het is veel waarschijnlijker dat dit ding een breedbandig signaal of een spurious/harmonische wegzette - bijvoorbeeld uit een schakelende voeding - dat ook in de C2000 band terecht kwam.  Dan kan C2000 apparatuur nog zo goed (of slecht) zijn, maar uiteindelijk wint degene die (lokaal) het sterkste signaal neerzet. 

Geplaatst:

C2000/Tetra werkt met tijdsloten, TDMA 4 sloten. Wanneer een tijdslot niet goed wordt ontvangen door de ontvanger (portofoon) heb je direct een uitval. 

Mooie techniek alleen gevoeliger voor storingen wanneer de veldsterkte minder wordt. Met voldoende veldsterkte is -98 dBm  of hoger werkt het prima, is dat niet het geval loop je snel tegen deze problemen, het zijn ongevoelige ontvangers.

Ik ken ook nog ontvangers die werken met een veldsterkte van -124 dBm maar die gebruiken een heel andere techniek, namelijk FDMA.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:
1 uur geleden, Mojo zei:

Dat is geen grap. Het Logo is gewoon gejat en heeft een klein verschil. De meesten zien dat niet.

Voor de volledigheid: hoe je het verschil kan zien:

ce-china-export-difference.png

Geplaatst:
15 uren geleden, Spotvogel zei:

C2000 heeft nooit goed gewerkt.

C2000 kan wel goed werken maar niet op de manier zoals het nu inzetten en hebben opgezet, er moeten meerdere sites bij worden geplaatst om de dekking in orde te krijgen maar dat kost veel geld en daar hikken ze al jaren tegen aan maar het is op te lossen.

C2000 zou ook op de schop moeten omdat dit een verouderd systeem is, een van opmerkingen maar er zijn andere technieken die met eenzelfde vermogen op de portofoon een veel betere dekking geven. De TX (zender) is echter wel veel complexer om 4 spreekwegen op 1 antenne te zetten omdat je te maken krijgt met meerdere carriers terwijl je met Tetra en 25 kHz bandbreedte 4 gelijktijdige spraakkanalen (tijdsloten) kunt opzetten zijn dit bij FDMA al 5 zenders, wanneer je dit met FDMA wil gaan doen is 25 kHz banbreedte niet genoeg is en je al 6,25 kHz meer nodig hebt en dat is het volgende probleem, bandbreedte is schaars.

22 uren geleden, OFDM zei:

Er is maar één manier om storing te ontwijken en dat is naar hogere frequenties uitwijken want de bagger komt van onderin de band en kruipt langzaam omhoog naarmate (schakelende) elektronica sneller wordt.

Klopt echter moet er dan tig meer sites bijkomen omdat de dekking veel minder is in een hogere band, daar zit het probleem je kunt nu eenmaal geen tig watt meer dan nu met Tetra (C2000) uitzenden in de hogere band, daar zit een maximum aan vanwege de accu die je nodig hebt op de portofoon.

• 2 weken later...
Geplaatst:

C2000 is speelgoed, het kan weinig hebben, brandweer schakelt liever op analoog terug bij grote branden, het heeft al voor de nodige problemen gezorgd waardoor gevaarlijke situaties zijn ontstaan.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen