Ga naar inhoud

Hoe kan ik CCCam op een octagon Sf8008 installeren ??

Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vandaag een Octagon SF8008

Nu zit ik even met cccam.
Er is OSCam op geinstalleerd en probeer CCCam te downloaden maar dit resulteert in een foutmelding dat de files niet gevonden kunnen worden.
https://downloads.openpli.org/feeds/openpli-........................................

OSCam ken ik niet want ik gebruikte op mijn vorige ontvanger cccam

Hoe kan ik cccam er als plugin toch op krijgen ??

Alvast hartelijk bedankt

rick8245

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk niet! Er bestaat wel CCcam 2.3.1 en 2.3.2 maar zo instabiel als de neten. De CCcam 2.3.1 leest geen M7 kaarten, de 2.3.2 wel. Als het gaat om beriemde C-Lijntjes dan kun je dat moeiteloos omzetten in een OScam reader….

CCcam is inmiddels 12 jaar obsolete! Gewoon vergeten en OScam gebruiken…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep….

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijvoorbeeld:

CCcam:

C : testcam.com 12000 naam password ( tussen de C en de dubbele punt moet je de spatie weghalen)

OScam:

[reader]
label = testcam.com_naam
enable = 1
protocol = cccam
device =  testcam.com,12000
user = naam
password = password
cccversion = 2.0.11
group = 1
ccckeepalive = 1

aangepast door Mojo
C: kan niet geschreven worden
  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Mimisiku zei:

Eigenlijk niet! Er bestaat wel CCcam 2.3.1 en 2.3.2 maar zo instabiel als de neten. De CCcam 2.3.1 leest geen M7 kaarten, de 2.3.2 wel. Als het gaat om beriemde C-Lijntjes dan kun je dat moeiteloos omzetten in een OScam reader….

CCcam is inmiddels 12 jaar obsolete! Gewoon vergeten en OScam gebruiken…

Gewoon niet doen want OScam heeft allerlei problemen die CCcam niet heeft.   CCcam 2.3.x leest Seca kaarten, alleen hebben die 2.3.1/2 en 8 een bug waardoor interne readers niet goed werken, behalve bij een mutant. Externe readers werken wel .

OScam werkt prima als jij maar een paar lokale kaarten hebt. Maar zodra je een server lijn met veel kaarten hebt kun je raar gedrag verwachten.  Bijv. hij pakt een zender op een andere caid dan waar jij een lokale kaart voor hebt of hij pakt een slecht werkende  kaart van hop3 en niet je local. Hij stuurt aanvragen over een server lijn terwijl de caid/ident niet eens aanwezig zijn in de virtuele kaarten. Hij stuurt aanvragen tegelijk naar alle servers als je meer lijnen hebt. Allemaal ongewenst gedrag.  Ik heb gezien dat OScam en CCcam vergeleken voor dezelfde zender en caid:ident soms net iets verschillende ECM's sturen, daar is je kaart niet blij mee.  Ik heb situaties gezien waarbij 1 client een hele oscam server kon laten haperen.

Je moet OScam helemaal vertellen wat die moet doen, hoe die zich moet gedragen, en daar zijn extra instellingen voor nodig terwijl CCcam dit allemaal standaard out of the box doet. Die kijkt naar de hop en volgorde van de lijntjes.  Ook zijn er zeer veel oscam versies (daily builds) waardoor je allerlei exotische problemen kunt verwachten.  Dingen die in een paar builds bestaan en later zijn opgelost maar weer andere problemen ontstaan. Bij CCcam kennen we de bugs inmiddels wel. 

CCcam is een zeer fijne softcam gebleken de afgelopen 14 jaar, vreet amper resources en enorm stabiel.   OScam is beter in het lezen van kaarten en kan veel maar duidelijk niet alles.  CCcam is inderdaad verouderd en is helaas niet verder ontwikkeld en daar zit het probleem.  Niet dat dit erg is voor Canal Digitaal want je kunt je kaart ook lezen in OScam  als je dat wilt en door sharen naar CCcam.  Nagra mode zenders werken prima onder CCcam in client mode.  Wat niet werkt zijn sommige viaccess zenders zoals Fransat, die ECM's zijn te lang en CCcam stuurt maar een deel door. 

Eigenlijk zou iemand de ontwikkeling van CCcam weer moeten oppakken.  Wat nieuwere libs gebruiken bij de compile zodat de nieuwere images ook helemaal goed met CCcam werken. (hallo Openpli)  De viaccess long ecm support inbouwen (fransat/viacces orca) en de webinterface wat uitbreiden, zodat je in staat bent de config aan te passen zonder die uit de server/box te moeten halen. Nagra niet meer via 07 maar via de orginele prov ident.  Newcamd extended protocol support,  beveiligingsfeatures zodat men clients kan auto bannen zonder gebruik te moeten maken van fail2ban icm firewall software.  De reader bug fixen en evt. support voor kaarten in nagra mode lezen. (losse key invoer)  Als er dan ook nog een lijntje komt om cache tussen servers uit te wisselen denk ik dat het redelijk up2date is.  eventueel ICAM support. 

CCcam install is kinderlijk simpel en kan met de hand gebeuren.  Eigenlijk zijn het maar 3 bestanden.  Je hebt de binary die heet meestal CCcam of CCcam_2.3.2 bijv.  (wel opletten dat je de juiste architectuur hebt mips of arm of x86 of x86_64)  Die zet je in de /var/bin of usr/bin en geef je uitvoer rechten (chmod 755)   Je hebt meestal een startscript om de softcam binnen de image te starten.  Hoe die heet is per image verschillend maar die kun je vinden in je Init.d,  daar staat bijv.  Softcam.CCcam of Softcam.OScam dat zijn script (text) bestandjes die het path bevatten naar de softcam..  die kun je kopieren en/of met de hand aanpassen indien nodig.   Maar je kunt om te testen ook CCcam starten via telnet (putty)  is ook geen enkel probleem.   Verder heb je de CCcam.cfg (de config) nodig, die komt in de /var/etc map te staan en dat is het eigenlijk wel.  Er zijn wel optionele bestanden zoals een CCcam.prio of CCcam.channelinfo,  etc.  maar die zijn niet vereist.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal er toch eerst een broncode moeten zijn om te kunnen hobby-en...

Was dat niet ooit het Uvadi team??

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Codx zei:

OScam werkt prima als jij maar een paar lokale kaarten hebt. Maar zodra je een server lijn met veel kaarten hebt kun je raar gedrag verwachten.  Bijv. hij pakt een zender op een andere caid dan waar jij een lokale kaart voor hebt of hij pakt een slecht werkende  kaart van hop3 en niet je local.

Dank je image.png.618495997b42ac4445f8e11364db8a2e.png

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je cccam c-lines wil omzetten naar oscam is daar een simpele tool voor : Cccam To Oscam Converter 1.2 Download

• Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Codx zei:

Gewoon niet doen want OScam heeft allerlei problemen die CCcam niet heeft.   CCcam 2.3.x leest Seca kaarten, alleen hebben die 2.3.1/2 en 8 een bug waardoor interne readers niet goed werken, behalve bij een mutant. Externe readers werken wel .

OScam werkt prima als jij maar een paar lokale kaarten hebt. Maar zodra je een server lijn met veel kaarten hebt kun je raar gedrag verwachten. 

Dit kan komen door de manier waarop OScam kanaalaanvragen verwerkt als er meerdere kaarten met verschillende toegangsniveaus op de server zijn. Heb je geprobeerd de instellingen voor de kaarten te prioriteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb het volgende gedaan.

De website van de converter die @bellejt aangeeft kan ik niet bereiken of bestaat niet meer.
Ik heb als alternatief een online converter gebruikt  : https://testcline.com/cccam-to-oscam-converter-online.php

De output ziet er hetzelfde uit  als @Mojoheeft aangegeven.
Ik alleen nog een extra regel:     disablecrccws_only_for        = 1708:000000;17............................................................

Ik plaats de oscam.server file in folder : /etc/tuxbox/config/oscam
Herstart OScam en dan.............................. werkt het niet.

iemand een idee waarom dit niet werkt ??

Volgens mij doe ik exact wat er gedaan moet worden maar krijg het nog niet werkend.

Alvast hartelijk bedankt.

//Rick8245

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt natuurlijk wel OScam laten herstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen