Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mij is geleerd pas iets te kopen als je t geld ervoor hebt.

En daar sta ik zelf ook nog steeds achter.

Is t defect stuur je t terug en krijg je gewoon refund.

Zo niet dan koop je bij een verkeerde zaak.

Geplaatst:
1 uur geleden, Gerard 76 zei:

Mij is geleerd pas iets te kopen als je t geld ervoor hebt.

Helemaal mee eens. 

Online achteraf betalen kan echter ook tactiek zijn.

Niks beroerder dan wachten op restitutie terwijl je een andere keus wilt gaan maken. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Oermens uit Drente en een uit Zeeuws Vlaanderen gespot 😁

Ze moeten eens kijken of zo'n sociale media verbod, jonger dan 16 (als in Australië) niet ook hier kan EN DAN GELIJK al die mobieltjes afnemen.

(gechargeerd natuurlijk)

Menige ouders weten niet eens dat ze tot het kind 18 jaar is zelf opdraaien voor die aankopen van hun kind(ers) en die krijgen al die truukjes aangeleerd door de influencers over uitgesteld betalen etc. Maar die financiële truukjes zijn helaas geen cent waard.

Als je dan pech hebt als ouder sta je ook bij het BKR geregistreerd en zul je het lastig kunnen krijgen met kredieten en/of abonnementen.

Ik ben al jaren "buddy" voor twee gezinnen om dat op orde te krijgen wat ze verkloten met financiële ondeskundigheid. Die "kids" hebben geen besef van waarde en geld.

Rappers Delight

The Sugerhill Gang

Geplaatst:
13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik ben al jaren "buddy" voor twee gezinnen om dat op orde te krijgen wat ze verkloten met financiële ondeskundigheid. 

Naar mijn gevoel nog steeds een onderbelicht aspect bij de bewering dat menigeen "niet rond kan komen". En op hulpverlening  - ook in deze - bezuinigt dit kabinet ook nog. 

Een tijdje geleden op een forum stuurden sommigen een kassabon op van hun wekelijkse aankopen in de supermarkt.

Daar stonden vaak items bij die eigenlijk overbodig waren. Er waren vaak goedkopere alternatieven (huismerken). Of ze waren sowieso ongezond (en ook nog prijzig).

Opgeteld een bedrag dat een aardige besparing op kon leveren zonder te hoeven creperen.

Contant afrekenen kan vaak wel een goede manier zijn om bewustwording te kweken.

Er moet altijd hulp zijn voor mensen die die nodig zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd extra geld te zijn.  

Juiste adviezen zijn vaak op langere termijn misschien wel waardevoller. Letterlijk.

Mensen willen altijd zo weinig mogelijk afhankelijk zijn, en dat moet het doel ook zijn. 

Hulp moet echt hulp blijven, met zo weinig mogelijk pleisters.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, Tonskidutch zei:

Ik ben al jaren "buddy" voor twee gezinnen om dat op orde te krijgen wat ze verkloten met financiële ondeskundigheid. Die "kids" hebben geen besef van waarde en geld.

Wat nobel van jou!

aangepast door Mojo
  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Zo kwam ik er ook achter dat Paypel sinds de nieuwe overeenkomst zomaar 8€ van je account afboekt als je rekening inactief is...

Ook maar effe opgezegd / rekening sluiten onder de instellingen, nadat je het resterend geld even naar je bankrekening overmaakt.

Rappers Delight

The Sugerhill Gang

Geplaatst:
2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Zo kwam ik er ook achter dat Paypel sinds de nieuwe overeenkomst zomaar 8€ van je account afboekt als je rekening inactief is...

Ook maar effe opgezegd / rekening sluiten onder de instellingen, nadat je het resterend geld even naar je bankrekening overmaakt.

Ik heb daar geen geld op staan. De betalingen worden van mijn rekening afgeschreven door paypal

• Like 1

Geplaatst:
1 uur terug, Tonskidutch zei:

Die "kids" hebben geen besef van waarde en geld.

En daar zit het echte probleem, ipv onze kids rekenen en schrijven te leren, verdoen scholen hun tijd met het opdringen van allerlei ideologieën met lespakketten die ze hebben ontvangen van dubieuze organisaties. Basicly ze vertellen je kids regelrechte leugens. En ik ben het er ook mee eens dat die telefoons er uit moeten tot een jaar of 15.  Dat hele digitale onderwijs gebeuren zsm weer vervangen door fysieke boeken.  Beter voor de ogen, beter voor je hersens.

En inderdaad zoveel mogelijk terug naar contant geld.  Winkeliers en marktkooplui moeten de werkelijke kosten van pinnen duidelijk maken (er bij zetten pinnen kost 50 cent)  en het niet meer in de producten verrekenen, dan gaat de meerderheid in 1 klap terug naar contant geld maar dat willen de banken en overheid liever niet.  Maar dat is wel de enige manier om mensen waarde van geld aan te leren. Bovendien het is beter voor je privacy en je hebt alles in eigen hand.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
1 minuut geleden, Codx zei:

Basicly ze vertellen je kids regelrechte leugens.

Dat vindt ik nog niet maar meer dat ze hun eigen overtuiging proberen op te dringen.

Geplaatst:

Ach het verschilt wel een beetje van school tot school, als je er een vindt die op loop/fiets afstand is tenminste!

Maar zoals @Eduard07 en @minplus ook al eens schreven, de leraren en leraressen zijn ook niet meer wat het geweest is.

Ik heb MBO, HBO en WO master

M'n Pa kreeg les van de kwikken (lokaal woord voor paters) en dat was discipline, huiswerk en sport. Daarna maakte hij de Mulo af.

M'n Opa had enkel 4 jaar lagere school en die maakte als schilder nog wel eens een fout met de decimalen op de rekening aan z'n klant, dus hadden ze honger. Vandaar dat m'n Pa er op toezag dat wij in ieder geval ons best deden.

Uit die "buddy" situatie bij die gezinnen doe ik wel eens wat met het huiswerk van de kids maar als ik één pagina moet lezen om een rekenvoorbeeld uit het lesmateriaal te vertalen in een simpele rekensom die ik begrijp ben ik toe aan een neut. Lesmateriaal is bedroevend.

Uitleg over de belastingen of de bankrekening voorwaarden doe ik liever dan schools lesmateriaal.

Rappers Delight

The Sugerhill Gang

Geplaatst:

Wie kent deze? Heb ik geleerd gekregen: " het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is"?

Misschien niet zo een diervriendelijke uitdrukking, maar er zit waarheid in.

Klarna overtreed de wet, ik lees bij de 1ste herinnering, er al kosten worden aangerekend, en dat mag niet meer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Klarna stuurt je eerst een reminder. Die krijg je ook in de app.

Na een maand volgt er pas een extra fee.

Dan wordt er 40 cent bij gerekend, daarna 7.50 en dan pas 13.50.

Al naar gelang de betalingsmethode die je gebruikt.

Dus wat je nu vertelt klopt helemaal niet.

Ja en als je iets bestelt moet je het ook zelf in de gaten houden.

Dat zou wel fraai zijn als je zo omgaat met een hypotheekbetaling, elektrabetaling enz.

Ja ich habe es nicht gewusst....

Geplaatst:

Op de school waar ik werkte waren indertijd bielefoons niet verboden. Bij mijn lessen wel. Heeft me een paar conflicten opgeleverd met een paar ll maar heb het ze wel duidelijk kunnen maken en geen problemen verder.

Momenteel is het probleem 10x groter maar kun je het nog steeds afkappen zoals ik toen deed.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen