Ga naar inhoud

Pogrom in Amsterdam tegen onze Joden

D-box

Aanbevolen berichten

Ik moet met weemoed denken aan de vele buitengewoon fijne vrienden van me in de jaren 70, een paar joodse jongens, een zeldzame donker gekleurde saxofonist die heel speciaal was naast andere donker gekleurde mensen, een stel homofiele jongens en meisjes, naast de vele andere vrienden van wie voorouders van verder weg kwamen zoals voor elke Nederlander geldt en die al die variatie in mensen alleen maar leuk vonden.

Een mooie tolerante tijd in veel opzichten, ook al had je toen ook agressieve figuren, maar wel veel minder dan nu.

• Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, D-box zei:

JA!

....Onze Joden....

doen er verstandig aan zich niet te vereenzelvigen met de joden van Tel aviv.

Zelfs onze eigen NOS krijgt het nu voor elkaar onderscheid te maken. Zij hebben het nu niet meer over joden, maar over Israëliers:

"Naast de vele beelden van het geweld tegen Israëliërs in het centrum van Amsterdam zijn er ook video's verschenen waarop is te zien dat aanhangers van Maccabi Tel Aviv zich misdragen in de stad. Die beelden maken duidelijk dat de supporters niet alleen voorafgaand aan de wedstrijd anti-Arabische en racistische leuzen riepen en een Palestijnse vlag van een raam trokken, maar ook na het duel gewelddadig waren."

Bron: NOS

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, D-box zei:

Huidskleur heeft er niks mee te maken, Onze Joden hebben immers ook een andere huidskleur.

Het gaat om het gedachtegoed van de antisemitist.

Ja, ik vind dat er geen plaats is voor antisemitisten, fascisten, racisten en nazisten.

Ik had het over relschoppers!!! Kan mij niet schelen welke huidskleur ze hebben

of het gevang in of het land uit.

• Like 2

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, wanderer zei:

zodra ik iets negatiefs zeg over israel dan word k gelijk uitgemaakt voor antisemiet, wat ik dus niet ben.....

Ik geloof je meteen, dat is niet mijn bedoeling.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Con zei:

Ik had het over relschoppers!!! Kan mij niet schelen welke huidskleur ze hebben

of het gevang in of het land uit.

Ik heb een beter idee:

Stop alle immigranten gewoon in een interneringskamp, leer ze respect te hebben voor iedereen.

Dus niemand wordt terug gestuurd of doodgemaakt.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, D-box zei:

Ik heb een beter idee:

Stop alle immigranten gewoon in een interneringskamp, leer ze respect te hebben voor iedereen.

Dus niemand wordt terug gestuurd of doodgemaakt.

Dat geldt ook voor Nederlandse relschoppers die demonstraties

aangrijpen om alleen maar te matten!

• Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, moonchild zei:

De macht op straat ligt al enige tijd niet meer bij de politie. Andere groepen hebben het overgenomen, maar niemand durft er iets van te zeggen. 

Ben het met je eens, de anarchisten grijpen dit aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg een ander beeld vandaag.

https://www.nu.nl/binnenland/6334948/ruim-vijftig-demonstranten-aangehouden-bij-verboden-protest-op-de-dam.html

De rechter heeft gesproken,.

https://www.nu.nl/binnenland/6334890/rechter-handhaaft-noodverordening-amsterdam-demonstraties-blijven-verboden.html

Wat mij momenteel het meeste stoort is dat  infantiele anarchisten zoals die kwast Frank van der Linden ook na de uitspraak nog een podium krijgen in sommige media en daarin provocerend en opruiend de gerechtelijke uitspraak negeert omdat die hem niet zint. 

Waarom beseffen media niet dat zij op deze wijze bijdragen aan de anarchie?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Onschuldige mensen worden opgejaagd en in elkaar geslagen door waanzinnige criminelen en idioten forumgenoten hier proberen het goed te praten net als  mensen 85 jaar geleden deden.

Kan zijn dat ik dat stukje dan gemist heb, maar er wordt niets goed gepraat, wat daar gebeurd is lijkt gewoon nergens op en daar hoeft geen discussie over te zijn.

Maar een verhaal heeft altijd 2 kanten en er wordt alleen ook even de keerzijde getoond maar blijkbaar is dat dus niet toegestaan zodra het over Joden gaat.

Mensen die dus hier al eeuwen wonen maar blijkbaar nog steeds niet volledig geïntegreerd zijn in de Nederlandse samenleving.

demonstratieinIsral.thumb.jpg.6e598cfa9e877396b9c4ea5ba87360cc.jpg

Hier een foto van een demonstratie in Israël van nog niet zo lang geleden.

Al wel eens gekeken hoeveel mensen daar nog een keppeltje dragen?

Zoals met bijna elke bevolkingsgroep gaat het leven in het eigen land gewoon verder en ontwikkeld de maatschappij zich voortdurend, alleen personen die daar op afstand aan verbonden zijn houden vast aan de gewoontes van het moment dat ze zelf (of hun voorouders) het land verlieten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Con zei:

Dat geldt ook voor Nederlandse relschoppers die demonstraties

aangrijpen om alleen maar te matten!

Met je eens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gerrit B zei:

Kan zijn dat ik dat stukje dan gemist heb, maar er wordt niets goed gepraat, wat daar gebeurd is lijkt gewoon nergens op en daar hoeft geen discussie over te zijn.

Maar een verhaal heeft altijd 2 kanten en er wordt alleen ook even de keerzijde getoond maar blijkbaar is dat dus niet toegestaan zodra het over Joden gaat.

Mensen die dus hier al eeuwen wonen maar blijkbaar nog steeds niet volledig geïntegreerd zijn in de Nederlandse samenleving.

demonstratieinIsral.thumb.jpg.6e598cfa9e877396b9c4ea5ba87360cc.jpg

Hier een foto van een demonstratie in Israël van nog niet zo lang geleden.

Al wel eens gekeken hoeveel mensen daar nog een keppeltje dragen?

Zoals met bijna elke bevolkingsgroep gaat het leven in het eigen land gewoon verder en ontwikkeld de maatschappij zich voortdurend, alleen personen die daar op afstand aan verbonden zijn houden vast aan de gewoontes van het moment dat ze zelf (of hun voorouders) het land verlieten.

Laat me duidelijk zijn: ieder mens heeft zn eigen mening.

Ik wil ook niemand beschuldigen op dit board van antisemitisme.

Wat ik vreselijk vindt is dat wat de Joodse gemeenschap nu weer meemaakt een weerspiegeling is van 80 jaar geleden.

Tsja, dan kan je je 's-avonds lekker omkeren in je nest en denken "ik heb er toch niks mee te maken".

Maar dat heb je wel!

Als wij toestaan dat Onze Joden wederom gediscrimineerd gaan worden (of erger) hebben we niks geleerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...