Ga naar inhoud

Pogrom in Amsterdam tegen onze Joden

D-box

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Eduard07 zei:

Het is helaas inmiddels goed gebruik in de hedendaagse berichtgeving twijfel te zaaien en verwarring te creëren over onwelgevallige aantoonbare feiten. 

Polariserende krachten proberen onwelgevallige journalistieke verslaglegging in diskrediet te brengen.

Alsof het verwijderen van een provocerende Palestijnse vlag straatterreur tegen onschuldigen rechtvaardigt.

Bagatelliseren gebruikt als vlucht om weg te kunnen kijken. Deja vu 1930.

Herdenken we op 4 mei alleen maar de geschiedenis van 100 jaar geleden, dan is dat bijzonder nutteloos.

Dan zijn we goed blind voor het heden en hebben we niks geleerd van "onze" fouten.

Leuk dat je 4 mei aanhaalt.

Ook die dag staat al onder druk, door exact hetzelfde soort mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, D-box zei:

Niet omheen draaien jongens,

De Joden voelen zich niet veilig meer, zetten hun keppeltje niet meer op, laten zich blonderen om er maar niet Joods uit te zien.

Waar doet dit ons aan denken?

Draai je kop niet weg maar kom op voor onze Joden.

Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal. De voorbije geschiedenis van de Jodenvervolging 80 jaar geleden heeft met deze feiten niks te maken. Werden de Duisters toen door de Joden uitgescholden? Ik dacht het niet, het waren de Duisters die een heksenjacht organiseerden op joden en haat zaaiden omdat die alle belangrijke ( lees rijke) postjes in het rijk bezaten Hoeveel Duitsers werden door joden gedood? ik heb de indruk dat hier alles op een hoopje wordt gesmeten. En tenslotte Joden die bang zijn roepen niet vuile Arabieren naar de hel, of dat er geen scholen meer zijn in Gaza, omdat alle kinderen toch al dood zijn. Olie genoeg op het vuur om een andere groep woedend te maken. de gevolgen zie je en daarvoor hoef ik niet weg te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, astro iris zei:

Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal. De voorbije geschiedenis van de Jodenvervolging 80 jaar geleden heeft met deze feiten niks te maken. Werden de Duisters toen door de Joden uitgescholden? Ik dacht het niet, het waren de Duisters die een heksenjacht organiseerden op joden en haat zaaiden omdat die alle belangrijke ( lees rijke) postjes in het rijk bezaten Hoeveel Duitsers werden door joden gedood? ik heb de indruk dat hier alles op een hoopje wordt gesmeten. En tenslotte Joden die bang zijn roepen niet vuile Arabieren naar de hel, of dat er geen scholen meer zijn in Gaza, omdat alle kinderen toch al dood zijn. Olie genoeg op het vuur om een andere groep woedend te maken. de gevolgen zie je en daarvoor hoef ik niet weg te kijken.

Ik snap wat je bedoelt.

Er wordt in je schrijven echter een punt achterwege gelaten, dat is de 

NSB; dat waren de verraders.

NEDERLANDSE VERRADERS! Die de Mof informatie verstrekten over Onze Joden!

Ik hoop met mijn gansche hart dat we dit nooit meer zullen meemaken!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, D-box zei:

Wat ik vreselijk vindt is dat wat de Joodse gemeenschap nu weer meemaakt een weerspiegeling is van 80 jaar geleden.

Tsja, dan kan je je 's-avonds lekker omkeren in je nest en denken "ik heb er toch niks mee te maken".

Maar dat heb je wel!

Als wij toestaan dat Onze Joden wederom gediscrimineerd gaan worden (of erger) hebben we niks geleerd!

Dat is nu juist wat er telkens gebeurd.

Worden er voetbal supporters in elkaar geslagen dan haalt men de schouders op.

Nu zijn het Israëliërs dan wordt er meteen 80 jaar en nog langer verleden bij gehaald en alles uitsluitend op Jodenhaat geschoven. 

In mijn ogen zijn het gewoon rellende supporters die beter hadden moeten weten gezien de situatie in hun eigen land maar bij gebrek aan eigen leiding vanuit de supportersgroep en slechte beslissingen, ingrijpen/in de gaten houden door diverse instanties hier in Nederland heeft dit kunnen gebeuren.

Vanmorgen in het nieuws het advies van de Israëlische regering om komende week niet naar Frankrijk te gaan om te voorkomen dat het daar ook uit de hand loopt.

Is dat goed? nee..., je moet gewoon een voetbalwedstrijd kunnen bezoeken, maar geef dan zelf ook geen aanleiding en ga niet tot in de kleine uurtjes door de straten lopen rellen om reacties uit te lokken.

Hier dus een totaal ander verhaal

Maccabi-supporters waren op oorlogspad in Amsterdam

maar dat zal dan wel weer afgedaan worden met dat men probeert e.e.a goed te praten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gerrit B zei:

Hier dus een totaal ander verhaal

Maccabi-supporters waren op oorlogspad in Amsterdam

maar dat zal dan wel weer afgedaan worden met dat men probeert e.e.a goed te praten.

Zeker niet, maar het antisemitische verhaal speelt in Nederland al veel langer en gaat verder en dieper dan "anti-Israëlisch" en "anti-Palestijns" of "anti-Arabisch". 

De twitter-sessies van FvD-leden tijdens corona toch niet vergeten?

Of de complotverhalen die circuleren en waarin Joden een sleutelrol wordt toegedicht?

Andere grondrechtelijke vrijheden zijn voor burgers daardoor onder druk komen te staan. En die zijn echt niet ondergeschikt aan het recht op vrije meningsuiting, zoals die Frank van der Linde riant en vrijelijk mocht tetteren in de media. Zelfs na de verloren rechtszaak. En dan ook nog durven klagen dat het vrije woord "onder druk zou staan".  Inmiddels is dat recht door hem ontaard in regelrechte opruiing.

Maar wat betreft oorzaak/provocatie en gevolg, hoever moeten we dan teruggaan in de keten van acties en reacties?

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/fotograaf-maccabi-supporters-waren-op-oorlogspad-in-amsterdam

De woordkeuze "op oorlogspad" is m.i. in deze een behoorlijk partijdige, suggestieve, eenzijdige (zelfs pijnlijke) berichtgeving met een subtiele onderhuidse inkleuring. Die valt m.i. niet meer onder zuivere journalistieke berichtgeving, maar deels al onder (anti-)propaganda.

Alsof de pro-Palestijnse lobby in Nederland niet "op oorlogspad" zou zijn geweest het afgelopen jaar. Ikzelf kan me bijna geen enkele pro-Palestijnse demonstratie herinneren die vreedzaam geëindigd is. (Was zelf een keer getuige.) Dagelijks in het nieuws, met vaak volledige gezichtsbedekking die bij de meeste criminelen tot de standaard uitrusting behoort. Inmiddels spuugzat van al die pro-Palestijnse demonstraties die ik haast dagelijks moest tolereren om op mijn plaasts van bestemming te komen.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden veel situaties vergeleken om ook ten dele iets te relativeren. En soms is dat vergelijken ook fout! Pogrom is een verkeerde term, zo sprak Jaïr Stranders in buitenhof, https://www.vpro.nl/buitenhof.html hetgeen als uitleg dus uit de JLG in Amsterdam zelf komt.

Het is een combinatie van omstandigheden die vooral gevoed wordt door heethoofden in de groepen voetballer supporters en door oproerkraaiers van uit een andere heel groep die de oorlog naar Nederland willen halen.

https://dit.eo.nl/artikel/geweld-rellen-in-amsterdam-pro-palestina-wat-kunnen-we-doen-tegen-antisemitisme-jodenhaat

Programma is terug te kijken van afgelopen zondag ochtend.

De onderstromingen van haat predikers en politieke opportunisten zijn al van ver voordat Theo van Gogh vermoord werd, op straat hier in Nederland, aan de haal gegaan met "onze verworven vrijheden" en tegelijk het misbruik van die vrijheden. Polemiek en oppositie voeren is eigenlijk je vrijheid van meningsuiting waarnemen.

Knokploegen op straat coördineren en oproer aanwakkeren is geen van de door ons verworven vrijheden, dat is terrorisme.

Can't Find My Way Home

Ellen Mcllwain

Link naar reactie
Delen op andere sites

etnische zuivering in GAZA, uithongering van de bevolking, genocide, goh, nu doet israel precies datgene wat de duitsers deden in de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw....vergeet ook niet dat alle mannen en veel vrouwen in israel militair zijn, dus ook die "voetbalsupporters" dus onderwezen zijn in het voeren van straatgevechten en het ontkennen van wat ze uitvreten, de goede niet te na gelaten, en wordt het moeilijk dan wordt de holocaust er bij gehaald om de criticasters de mond te snoeren....

• Bedankt 2

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dit is inderdaad de propaganda en woordkeuze die DENK ook hanteert. En aantoonbaar gelogen.

Maar nu even de andere kant? 

Hamas die nog steeds gijzelaars in handen heeft en wil houden ondanks de gevolgen?

De voorbereidingen die Hamas jarenlang in Gaza deed met dikke steun van Iran om te ontlokken wat er nu gebeurt over de ruggen van een volk voor wie ze zeggen op te komen? 

Uit niets blijkt dat Hamas ook maar een spaan minder schuldig is in wat er nu gebeurt. Hun doel is pas echt "genocide". Niet "geframed".

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote probleem dat hier onderbelicht blijft is dictator Netanyahu. Zijn handelen staat aan de basis van een onmetelijke berg ellende! Elke Gazaan heeft voor duizenden dollars aan bommen op zich gekregen. Hij veroorzaakt wereldwijde boosheid op Israël. En in het weekend lees ik terloops dat hij de pieperaanval heeft bekend. Hij blijkt nu dus ook een terrorist maar hij komt overal mee weg, nog wel.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook liever dat die oorlog vandaag ophoudt dan morgen en sta aan de kant van beide volken - Israëlische en Palestijnse - die gewoon in vrede hun levens willen leven!

Netanyahu is meedogenloos. Al jaren.

Maar Hamas is in die zin nog erger, dat die bereid was een oorlog te ontlokken en te voeren waar het nota bene het eigen volk die extreem hoge prijs voor betaalt.

Maar daar hoor ik "weinig" "pro-Palestijnen" over. 

Als Hamas stopt en gijzelaars vrijlaat, hebben we een route naar vrede. Maar kennelijk is er een andere agenda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu hebben we dat ook een jaar geleden al gehad in een topic van

dus die voorgeschiedenis is inderdaad allemaal bekend.

Nu gaat het over excessief geweld en jodenjacht in Amsterdam; de oorlog naar Amsterdam halen.

Omdat ze zelf niet naar Gaza gaan om tegen het militair regime te vechten.

Can't Find My Way Home

Ellen Mcllwain

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, moonchild zei:

Ik bedoelde niet de anarchisten ;) vraag de PVV kiezers

Jouw opmerking is nu net zo erg als wat jij vindt van de PVV kiezers. Jij hebt dus wel degelijk geen enkel idee wat er leeft in Nederland

aangepast door Mojo
  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, D-box zei:

NSB; dat waren de verraders.

Domme opmerking. Juist de niet NSB-ers waren gevaarlijk.

Maar goed. Ik ga dit topic niet meer lezen want er komen alleen maar meer hakken in het zand. Dat dit topic überhaupt nog open staat.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...