Ga naar inhoud

Pogrom in Amsterdam tegen onze Joden

D-box

Aanbevolen berichten

Je moet je alleen afvragen hoe dit is gekomen.

Ik vergelijk het wel eens met een kudde olifanten

Groeien de jonge olifanten op bij hun moeder en tantes dan worden hun gedrag wel zo bijgestuurd dat ze zich netjes binnen de groep gedragen.

Zijn de moeders, tantes, oma's ed. er niet dan wordt het een losgeslagen bende.

Datzelfde lijkt hier ook aan de hand te zijn, ouders voeden hun kinderen niet meer op, die opvoeding krijgen ze op straat met als gevolg dat men geen regels en fatsoen meer kent.

• Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B ik sluit me hier helemaal bij aan. Trouwens gisteren in een programma hierover net hetzelfde horen vertellen en het grote probleem is dat deze oproerkraaiers heel jong zijn en een dubbele, Nederlandse en meestal Marokkaanse nationaliteit hebben.  Iemand opperde om hun Nederlandse nationaliteit af te nemen, maar blijkbaar kan dit niet door de wet, omdat ze in Nederland zijn geboren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem van deze groepen is dat ze alleen met geweld te bestrijden zijn, hun zien geweld als het uitvoeren van gezag, daarom passen deze groeperingen niet in ons land omdat wij geweld niet zien als het uitvoeren van gezag maar altijd het met het gesprek willen oplossen.

Dat zie je ook in het midden oosten alleen geweld telt want hun wil is wet en dat moet worden uitgevoerd want wij zijn aan de macht en blijven dat, ook al klopt het gedachtegoed niet, dat maakt deze groeperingen niet uit. 

Mijn idee, met dit soort  valt niet te praten........................😔

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Amsterdam West waar ik gewoond heb zag je de oudere schooiers de kleine schooiers opvoeden op de pleinen en bij de hangplekken. Waarom denk je dat er massale problemen op de straten en op scholen was daar. En nog steeds is. Dat is 30 jaar geleden. De klanten van de AH op het plein werden systematisch bestolen en geterroriseerd. Poging tot afpersing heb ik er zelf ook nog meegemaakt want ze hadden mijn fiets met een ander slot vastgezet toen ik uit de supermarkt kwam.

De kranten stonden er vol over. Amsterdam West de crapuul buurt van de stad terwijl men er tamelijk veel bouwde voor goedverdienende mensen, die er niet blij mee waren als ze het allemaal zagen en meemaakten.

En toen ging men "straatwerkers { vaders } uit het eigen milieu mobiliseren" om het geweld en de diefstal aan te pakken door met die schooiers te gaan praten. Nou dat heeft helemaal niets uitgehaald en nu met de sociale media is het natuurlijk alleen maar erger geworden. De Islam heeft er in dit geval niets mee te maken want die schooiers zijn allemaal hier geboren. Vaders en moeders van die schooiertjes hebben zich bewust teruggetrokken uit de opvoeding en de integratie pogingen. Er is een generatie opgegroeid die absoluut niets willen weten van onze samenleving.

Isis en Hamas en Al Qaida zijn voorbeelden die ze alleen nog volgen op hun sociale media in hun bubbel.

En men heeft geconstateerd dat het radicaal gedrag ook op andere groepen oversloeg via al die scholen en in bendes die geld op illegale wijze verkregen.

Maar dat is ook in Utrecht allemaal gaande. Het nieuwe Utrecht Terwijde / Leidsche Rijn en Vleuten werd ook daar geterroriseerd door dat schorem uit de achterbuurten.

Wat doe je eraan? Niets. Daar gaat geen ene sociale werker zijn tijd meer in steken. Lost Generation schreef ik ook in een ander verband al eens.

Can't Find My Way Home

Ellen Mcllwain

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De Islam heeft er in dit geval niets mee te maken want die schooiers zijn allemaal hier geboren.

Die logica snap ik even niet.

Ik stel namelijk het bestaan van parallelle samenlevingen vast, waarbij eigen taal en cultuur - mede dankzij de digitale mogelijkheden - van generatie op generatie levend worden gehouden. 

Ook de jongeren die hier geboren en/of opgegroeid zijn, spreken onderling geen Nederlands als eerste taal. 

• Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Moderator

Ooit is er in Nederland besloten dat een multiculturele samenleving een verrijking zou zijn voor Nederland.

Men vond dat de nieuwe medelanders uit Noord Afrika hun cultuur hier moesten kunnen uitdragen.

De grote fout die Nederland maakte, was dat men niet die nieuwe Nederlanders ook met hun eigen cultuur tegemoet trad.

Jongens in Noord Afrika worden bij misdragingen door de gehele samenleving gecorrigeerd, en dat meestal niet zachtzinnig.

Politie straalt gezag uit, een tik met de wapenstok is als eerste verdiend.

In Nederland is dat niet gebruikelijk, ongewenst en strafbaar, je met de opvoeding van andere kinderen bemoeien.

In mijn geheugen staat een foto gegrift van "jongeren" die op de motorkap van een politieauto staan te dansen, terwijl de politie mer de armen over elkaar toekijkt. Klik

Dat geeft precies aan waar het mis gegaan is, die jongeren werden niet gecorrigeerd volgens hun cultuur, maar tegemoet getreden met onze cultuur.

De wrange vruchten kunnen we nu plukken, er is geen enkel respect voor Nederlanders en hun cultuur, zij zijn de baas.

Dit draai je niet terug met straatwerkers of buurtcoaches, maar met de lange lat.

Helaas is dit nog niet bespreekbaar, wanneer je dit aangeeft ben je niet politiek correct bezig.

Maar op dit moment verliezen we op alle fronten, en escaleert de situatie letterlijk en figuurlijk explosief.

We zullen als samenleving eerst zelf tot het besef moeten komen dat het multiculturele experiment mislukt is.

• Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

We zullen als samenleving eerst zelf tot het besef moeten komen dat het multiculturele experiment mislukt is.

Dat we buitenlanders in nood eventueel binnen moeten laten om ze te helpen, is 1 ding.

Dat we van hen in ruil voor onze hulp niks hebben teruggevraagd, is een grote fout. Dat was heel billijk geweest.

Canada, Australië, jaren 50.

Veel Nederlanders gingen emigreren, en gingen daar vanaf Dag 1 werk zoeken, de taal leren en integreren. Daarbij hoefden ze hun identiteit natuurlijk niet op te geven, maar publiekelijk moest men zich gedragen als Canadees of Aussie. Zo snel mogelijk integreren.

Van enige vorm van "leefgeld"  was geen sprake. Gelijk zelf de broek ophouden en anders vertrekken. Nergens recht op.

Het heeft gewerkt.

Pamperen heeft nog nooit gewerkt.

Thuis niet, en in de politiek evenmin.

We krijgen nu retour wat we zelf hebben gezaaid.

Met geld is niet alles te regelen.

• Like 1
  • Bedankt 1

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07

als je meer weet van de Koran dan zijn er heel duidelijke gedragsregels en die worden nageleefd. Veel ervan gaat over goed samenleven. Zonder ben je geen islamiet en dat is hier het geval.

Waar die schooiers naar kijken en luisteren zijn dus niet de regels uit de Koran maar radicalisme uit het internet.

Als ik vrijdags kijk naar de mensen die hier naar de moskee gaan zijn daar nagenoeg geen enkele jonge mannen tussen te vinden

@ceesv

dat corrigeren is hier inderdaad niet meer mogelijk.

We beseffen dat al langer dan van vorige week.

Het aanspreken van de problemen is echter nog geen oplossing.

Can't Find My Way Home

Ellen Mcllwain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de laatste berichten wordt pensionado Job Cohen door het Amsterdamse stadsbestuur voor een voorlopige periode van een jaar ingehuurd om thee te gaan drinken met Marokkaanse families die betrokken zijn bij de onlangs ontstane misverstanden met Joden. Burgemeester Halsema spreekt haar volste vertrouwen uit en wenst hem veel succes toe bij zijn nieuwe opdracht.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Moderator

Eh, Cohen? een joodse naam, zoon van vrijzinnig joodse ouders?

Gaat dat werken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tonskidutch zei:

@Eduard07

als je meer weet van de Koran dan zijn er heel duidelijke gedragsregels en die worden nageleefd. Veel ervan gaat over goed samenleven. Zonder ben je geen islamiet en dat is hier het geval.

Dat klopt, maar de Koran lijkt ook een "bepaalde" visie op het Joodse volk niet in de weg te staan.

(Werd tegen Mona Keijzer een tijdje geleden niet een kort geding aangespannen toen ze daar op tv een bepaalde uitspraak over deed? ) 

aangepast door Eduard07

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ceesv zei:

Eh, Cohen? een joodse naam, zoon van vrijzinnig joodse ouders?

Gaat dat werken?

Ex burgemeester/theedrinker van Amsterdam, is wel bedoeld als geintje, Cees.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ceesv zei:

die jongeren werden niet gecorrigeerd volgens hun cultuur,

Omdat de ouders van die jongeren vinden dat als ze thuis zijn zijn zij verantwoordelijk voor de opvoeding, als ze op school zijn is dat de leraar, en als ze op straat zijn moet de politie dat doen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij maakt de overheid/gemeente Amsterdam hier een hele wezenlijke fout:

https://www.nu.nl/binnenland/6335109/gemeente-amsterdam-staat-gazademonstratie-ondanks-noodverordening-toe.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen