pirrewit Geplaatst: zaterdag om 09:21 Delen Geplaatst: zaterdag om 09:21 Ik heb een snoeischaar (nog onder garantie) waar 2 onderdeeltjes zijn verloren. De leverancier geeft niet thuis voor onderdelen en verwijst simpel naar een bouwmarkt. Ik kan ook de schaar terugsturen maar deze is niet meer leverbaar bij deze leverancier en ik heb er 2 dagen prettig met gewerkt. Dus liever behouden. In bijlage zie je het schroefje nr 30 en kamwieltje nr 29 die na het werk verloren zijn. Heeft iemand toevallig nog een schaar voor onderdelen of enig idee waar ik die onderdelen zou kunnen vinden.? Als ik kijk op het net lijken alle scharen en onderdelen op mekaar. Mijn schaar is niet van powerplus maar die heeft wel een prima detaillijst. Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Con Geplaatst: zaterdag om 12:09 Delen Geplaatst: zaterdag om 12:09 (aangepast) Het is gewoon een inbusboutje met een borgring. Als je de maat weet M? dan gewoon per stuk bestellen. (ik weet alleen een site die RVS verkoopt maar wel per stuk) zaterdag om 12:10 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pirrewit Geplaatst: zaterdag om 15:12 Auteur Delen Geplaatst: zaterdag om 15:12 (aangepast) Het schroefje zal inderdaad het minste problemen opleveren .Dat zal wel een metrisch of metrisch fijne draad zijn met imbus. Maar het tandwieltje is geen borg (of ik denk dat het geen borg is)maar een aandrijfwieltje dat naadloos moet passen in de tandjes van wieltje nr 31 en dat lijkr mij niet zo makkelijk te vinden. zaterdag om 15:14 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: zaterdag om 15:18 Moderator Delen Geplaatst: zaterdag om 15:18 Ding in de doos stoppen en als defect terug brengen naar de verkoper? Je hebt nog garantie. Optie 2, de fabrikant vragen de onderdelen op te sturen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bellejt Geplaatst: zaterdag om 15:29 Delen Geplaatst: zaterdag om 15:29 varo= powerplus.Stuur eens mailtje naar powerplus want heb daar zelfs onderdelen gekregen voor mijn black en decker decoupeerzaag (die blijkbaar identiek is aan die van powerplus ) Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bellejt Geplaatst: zaterdag om 15:31 Delen Geplaatst: zaterdag om 15:31 of je besteld het gewoon in de bouwmarkt of als je de gegeevns van het tandwieltje kan achterhalen laten maken in polen zoals wij doen voor onze miniatuur loks Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pirrewit Geplaatst: zaterdag om 17:03 Auteur Delen Geplaatst: zaterdag om 17:03 Fabricant verwijst naar de bouwmarkt. Hij levert geen onderdelen maar heeft wel een mail gestuurd met barcode en qr code voor de retour. Ik zou wel liever de schaar houden want het was 2 dagen een prima gereedschap. Ik heb powerplus een mailtje gestuurd want die scharen lijken alle op mekaar anders gaat de schaar retour. Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Con Geplaatst: zaterdag om 17:53 Delen Geplaatst: zaterdag om 17:53 2 uren geleden, pirrewit zei: Het schroefje zal inderdaad het minste problemen opleveren .Dat zal wel een metrisch of metrisch fijne draad zijn met imbus. Maar het tandwieltje is geen borg (of ik denk dat het geen borg is)maar een aandrijfwieltje dat naadloos moet passen in de tandjes van wieltje nr 31 en dat lijkr mij niet zo makkelijk te vinden. Dan heb ik dat dus niet goed gezien. En ja, dan ligt het anders. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
a33 Geplaatst: zaterdag om 18:12 Delen Geplaatst: zaterdag om 18:12 2 uren geleden, pirrewit zei: Maar het tandwieltje is geen borg (of ik denk dat het geen borg is)maar een aandrijfwieltje dat naadloos moet passen in de tandjes van wieltje nr 31 Volgens mij dient het tandwieltje 29 niet voor "aandrijving", maar als "borg" om te zorgen dat moer 31 op de ingestelde "strakte" blijft zitten. Schroefje 30 zou dan eigenlijk wel een borgringetje kunnen gebruiken, lijkt me. (Dat is de reden waarom ze missen?) Als je niet het echte onderdeeltje vindt: Je zou misschien ook wat tandjes in een ringetje kunnen zagen, die die functie dan op zich kan nemen. Of je neemt een vierkant ringetje, dat tegen één van de 6 kanten van de moer strak komt te zitten. Misschien iets minder precies, maar wellicht effectief genoeg om beweging van moer 31 tegen te gaan. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pirrewit Geplaatst: zondag om 10:14 Auteur Delen Geplaatst: zondag om 10:14 a33 zou het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben. Het kleine tandwiel met de umbrako borgt het grote tandwiel . De umbrako gaat door het tandwieltje en het grote onderdeel 33 naar het vaste mes nr 34 waardoor dit blokkeert en onbeweeglijk is. De schroefdraad zal dus in het gaatje van het mes 34 zijn. In de volgende 2 bijlagen uit het originele manual wordt de umbrako nr 3 omschreven als borgmoer. Dat zou op zijn minst umbrako borgschroef moeten heten . Een schroef is geen moer. Ik ga nu de schaar nog eens goed bekijken en eerst trachten een passende umbrako schroef zoeken. manual onderdelen beschrijving.pdf manual schaar.pdf Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pirrewit Geplaatst: zondag om 11:29 Auteur Delen Geplaatst: zondag om 11:29 Jammer is niet gelukt. Het zal retour fabrikant worden. De Umbrako is een gewone M5 en wanneer ik daarmee ook de moer nr 30 blokkeer dan nog geeft de schaar een rood signaal af. Batterij er in en aan uit signaallampje is groen. 2 maal trekker overhalen en signaal is rood bij steeds een volle batterij. Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
a33 Geplaatst: zondag om 18:44 Delen Geplaatst: zondag om 18:44 7 uren geleden, pirrewit zei: De Umbrako is een gewone M5 en wanneer ik daarmee ook de moer nr 30 blokkeer dan nog geeft de schaar een rood signaal af. Je bedoelt moer nr 31, neem ik aan? Die moet niet te strak, he? Moet ruimte houden om beweging mogelijk te maken. Zit de schroefdraad voor boutje 30 (hoe kom jij aan het woord Umbrako?) uiterindelijk in het huis (nr 33), of in het vaste mes (nr 34)? Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pirrewit Geplaatst: zondag om 23:32 Auteur Delen Geplaatst: zondag om 23:32 inderdaad moer 31 .sorry. Los mes heeft nog een minimale speling. Boutje 30 gaat door het huis zonder schroefdraad en schroeft in het vaste mes nr 34 met een M5 schroefdraad. In Vlaanderen noemen wij in de volksmond een schroef met binnenzekant een Umbrako schroef. Of beter nog wij zeggen geen schroef maar vijs.😁 Ook heet dus de haakse zeskantsleutel een Umbrakosleutel.🤣 Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mojo Geplaatst: gisteren om 09:13 Delen Geplaatst: gisteren om 09:13 (aangepast) 10 uren geleden, pirrewit zei: inderdaad moer 31 .sorry. Los mes heeft nog een minimale speling. Boutje 30 gaat door het huis zonder schroefdraad en schroeft in het vaste mes nr 34 met een M5 schroefdraad. In Vlaanderen noemen wij in de volksmond een schroef met binnenzekant een Umbrako schroef. Of beter nog wij zeggen geen schroef maar vijs.😁 Ook heet dus de haakse zeskantsleutel een Umbrakosleutel.🤣 OK Schroef is vijs, Inbus is Umbrako. Maar hoe heet Torx dan? gisteren om 09:38 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 09:15 Moderator Delen Geplaatst: gisteren om 09:15 Torx is een passing op de kop van de schroef, waar een torx schroevendraaier in past. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen