Ga naar inhoud

Rip gebroken

Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik was met mijn kleindochter aan het stoeien en daarbij behoorlijk gevallen. 
Rechts voor ter hoogte van mijn arm een bloeduitstorting en ademhalen doet zeer. Als ik in bed legt en me omdraai dan knakt het telkens. 
Omdat ik met vakantie ben in Oman kan ik niet naar mijn lijfarts 🤣😂.

Heb al doktertje gespeeld en Google zegt naar een arts gaan maar is dit echt nodig?

Heeft iemand dit al eens gehad?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kneuzingen zijn doorgaans pijnlijker dan breuken. Maar beter een kneuzing dan een breuk.

Een röntgenfoto lijkt me minimaal noodzakelijk om zeker te weten dat er geen breuk is die dan verkeerd kan aangroeien.

Ik hoop voor je dat het meevalt (Sorry voor de woordkeus 🫣).

December feestmaand moet geen ziekbed worden.

Blijf er niet mee rondlopen. Google is NOT your friend als het om dit soort zaken gaat.

Sterkte!

Hou ons op de hoogte.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Beste mensen, ik was met mijn kleindochter aan het stoeien en daarbij behoorlijk gevallen. 
Rechts voor ter hoogte van mijn arm een bloeduitstorting en ademhalen doet zeer. Als ik in bed legt en me omdraai dan knakt het telkens. 
Omdat ik met vakantie ben in Oman kan ik niet naar mijn lijfarts 🤣😂.

Heb al doktertje gespeeld en Google zegt naar een arts gaan maar is dit echt nodig?

Heeft iemand dit al eens gehad?

Dat moet haast een rib zijn geweest. Met een rip had je dit stukje niet kunnen schrijven

en had ik je nabestaanden moeten condoleren.

• Haha 2

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

R.I.P. ? @Drs. IJzerbout

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens een honkbal tegen de rib boven de linker zwevende rib gehad, die was dus ook gebroken en dat doet echt heel erg pijn daar het ook gevaarlijk dicht in de buurt kan komen van ingewanden, middenrif en milt etc. ergo gevaar voor punctie/perforatie

Ik kreeg een korset op de EHBO. En mocht zo weinig als maar kan bewegen en doen.

succes met verplichte rust

Can't Find My Way Home

Ellen Mcllwain

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, vaartje197 zei:

wie gaat er nou ook naar Oman om met zijn kleindochter te stoeien? dat kun je toch ook in thuis doen? maar evengoed sterkte

We zijn hier met de hele familie bij elkaar en met vakantie. 
Ca. 500 km vanwaar ik woon. 
Oman is prachtig om naar toe te gaan. Ca. 100 km naar een clinic. Dus dat doe ik morgen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

Geniaal die 2

Er zijn meer afleveringen van. 

Als je nog kunt lachen met die rib zal de pijn wel meevallen

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het 2x gehad.

Met ribfracturen kan de medische wetenschap niet erg veel.

De eerste keer vroeg ik m'n lief om even stevig te drukken tegen de rib rond de plek waar de pijn zat. Deed ze.

Ze schrok zich lam want er klonk een duidelijke "kloenk" en 3/4 van de pijn was meteen weg. Zat duidelijk weer goed tegenover elkaar.

De 2e keer werkte dat niet. Mogelijk meer ribben.  Heb een paar weken geen zwaar werk gedaan.

Voel het heel af en toe opeens nog een beetje als ik in bed op die kant lig.

Dus even laten duwen op de rib aan weerszijden van de pijnplek en wie weet.

Iig sterkte en beterschap.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...