Ga naar inhoud

Rip gebroken

Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Botbreuk gaat vaak gepaard met een flinke bloeduitstorting op die plaats. Dat kan al een aanwijzing zijn. Verder heb je in juni ook al een enkel gebroken. Dat kan allemaal samenloop van omstandigheden zijn, toch zou ik het wel vermelden wanneer je de arts bezoekt. 

En als reactie op de laatste post van minplus: ik zou niet zelf gaan experimenteren met eventuele gebroken botten, de scherpe uiteinden kunnen erg vervelende nevenschade veroorzaken. Collateral damage... 

Sterkte en beterschap 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kennis van ons is in Spanje in zijn tuin van een bordertrapje gevallen van 3 treden hoog omdat de houten balken glad waren. Hij heeft 8 ribben gebroken en een geperforeerde long. Hij heeft een maand op de intensive care gelegen totdat de Nederlandse reisverzekering  zei dat het wel lang genoeg had geduurd en hij uit het ziekenhuis moest. Toen moest hij thuis verder creperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook allemaal meegemaakt, zo een 35 jaar geleden. Een röntgenfoto is aangewezen, om eventuele onderliggende kwetsuren te vinden. Rustig uitzweten en na een week of zes stel je opeens vast dat de pijn verdwenen is. Een bijkomend probleem was sturen met de auto : ik zou vooraf elke rit zo uitstippelen dat ik alleen maar naar rechts moest draaien. Naar links was immers spontaan jodelen. Ik reed toen met een Volvo 244 van 2 ton zónder servostuur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Zunigkyk zei:

Dan was hij wel héél zwaar overbeladen, maximaal toelaatbare massa is 1785kg..

Toen woog @Coliseo nog 215 kg...

• Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2024 om 08:42, Drs. IJzerbout zei:

Rechts voor ter hoogte van mijn arm een bloeduitstorting en ademhalen doet zeer. Als ik in bed legt en me omdraai dan knakt het telkens. 

Snelle beterschap gewenst 🙂

Op 10-11-2024 om 08:42, Drs. IJzerbout zei:

Rechts voor ter hoogte van mijn arm een bloeduitstorting en ademhalen doet zeer. Als ik in bed legt en me omdraai dan knakt het telkens. 

Snelle beterschap gewenst 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-11-2024 om 16:55, TangoBravo zei:

Botbreuk gaat vaak gepaard met een flinke bloeduitstorting op die plaats. Dat kan al een aanwijzing zijn. Verder heb je in juni ook al een enkel gebroken. Dat kan allemaal samenloop van omstandigheden zijn, toch zou ik het wel vermelden wanneer je de arts bezoekt. 

En als reactie op de laatste post van minplus: ik zou niet zelf gaan experimenteren met eventuele gebroken botten, de scherpe uiteinden kunnen erg vervelende nevenschade veroorzaken. Collateral damage... 

Sterkte en beterschap 

T B

Voorzichtig drukken kan geen kwaad als je een beetje kennis van de ribben hebt. Ze lopen gewoon parallel en als er eentje gebroken is kun je voelen of een deel lager of hoger ligt in de lijn van de ribben erboven en eronder. Tenzij je moddervet bent, want dan is zoiets soms moeilijk te voelen.

Maar goed, ik was na een paar dagen van de pijn af die 1e keer en dat was anders een maand geweest met altijd een gevoelige plek.

En ik snap volledig dat iemand het zelf niet aandurft en dan hopelijk de goede arts vindt.

Heel veel sterkte en beterschap iig.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen