pollegazon Geplaatst: 20 uren geleden Delen Geplaatst: 20 uren geleden Ben van plan voor eind dit jaar mijn Telenet TV-Box en satontvanger in te ruilen voor één combo box die zowel FTA-satelliet (Britse zenders) als kabel (de HD-zenders van Telenet) kan ontvangen, via de CI-+ Telenet module die nu in onze slaapkamer tv zit. Belangrijkste optie moet zijn dat die een ontvanger een CI-slot heeft en dat het beeld de kwaliteit 4K heeft. Nu Black Friday etc eraan komt, lijkt me dit het uitgelezen moment om alvast de research te doen, maar door het bos aan ontvangers zie ik even de bomen niet. Iemand suggesties welk toestel dit voor elkaar zou krijgen ?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mojo Geplaatst: 19 uren geleden Delen Geplaatst: 19 uren geleden 23 minuten geleden, pollegazon zei: Nu Black Friday etc eraan komt, lijkt me dit het uitgelezen moment Dat is dus NIET het uitgelezen moment voor jou maar een uitgelezen moment voor winkeliers om jou een poot uit te draaien (wij Ollanders weten dat hè 😉) Je zou nu dus moeten weten welke ontvanger er met de Telenet CI+ module overweg kan. Ik denk dat je dat aan anderen hier op het board moet vragen. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zilverhippie Geplaatst: 17 uren geleden Delen Geplaatst: 17 uren geleden Dit heeft bij mij jaren gewerkt op een Vu+ Duo2 met OpenPLi tot het op een moment zonder ooit een reden te hebben gevonden plots niet meer ging. Er dienden wel een aantal bestandjes extra te worden geïnstalleerd. Met VTi lukte het zonder de extra bestanden. Ik zou daar nu toch geen nieuwe ontvanger voor kopen. Immers, begin 2030 is het gedaan in België met kijken over de coax. Nieuwe CI+ modules van Telenet zijn niet meer te koop. 2dehands vind je ze wel nog en ze worden ook nog steeds geactiveerd door Telenet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chukky2 Geplaatst: 16 uren geleden Delen Geplaatst: 16 uren geleden 1 uur geleden, Zilverhippie zei: Dit heeft bij mij jaren gewerkt op een Vu+ Duo2 met OpenPLi tot het op een moment zonder ooit een reden te hebben gevonden plots niet meer ging. Er dienden wel een aantal bestandjes extra te worden geïnstalleerd. Met VTi lukte het zonder de extra bestanden. Ik zou daar nu toch geen nieuwe ontvanger voor kopen. Immers, begin 2030 is het gedaan in België met kijken over de coax. Nieuwe CI+ modules van Telenet zijn niet meer te koop. 2dehands vind je ze wel nog en ze worden ook nog steeds geactiveerd door Telenet. Bij mij ging het na een tijdje ook steeds moeilijker , korte frees en dan weer goed beeld meestal ging het maanden goed en dan begon het probleem. Ben er ook mee gestopt . Kijk nu gewoon via de Telenet tv app via Google tv Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sattv4iedereen Geplaatst: 12 uren geleden Delen Geplaatst: 12 uren geleden Ben in weekend ook bezig geweest met open atv en ci plus helper. De ene module gaat wel de witte, en de gele willen niet meer koppelen. Ik zou ( tenzij je echt fta wil zien) geen zo'n investering meer doen. Koop een goedkope fta ontvanger, en bekijk telenet verder met hun dichtgetimmerd bakje. Tevens zijn op 2de hands sites massa's vu te vinden. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld| Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Oplossing Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Oplossing Delen Geplaatst: 2 uren geleden 14 uren geleden, Zilverhippie zei: Met VTi lukte het zonder de extra bestanden. Dat klopt zelfs op een Vu+ Zero4K heb ik, bij een oom van mij die destijds in België woonde, getest ! Die Zero4K had ik voor 65€ aangekocht van een forumlid hier op sat4all. Dat is dus heel betaalbaar en met VTI erop heel betrouwbaar. Maar voor de combinatie satelliet + kabel zul een uitgebreider model moeten nemen. Met één dual dvb-c en één dual dvb-s2 tuner. Die combinatie zie je niet vaak in de tweedehands markt. Mijn broer zal hem de Vu+ DUO2 niet wegdoen met die FTA en Kabel zenders. Die draait al 10 jaar zonder updates of aanpassingen, behalve dan de zenderlijst. Het komt erop neer dat je zelf moet zoeken naar een combo receiver waar de CI+ in werkt zoals reeds geschreven werd. a ) Combo receiver met passende tuners en werkzaam met die CI+ van Telenet b ) Enkel een kabel receiver werkzaam met die CI+ van Telenet + satelliet in de TV tuner c ) TV met Telenet app van Google TV + een simpele dvb-s2 satelliet receiver voor FTA nieuw of tweedehands Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pollegazon Geplaatst: 28 minuten geleden Auteur Delen Geplaatst: 28 minuten geleden (aangepast) 2 uren geleden, Tonskidutch zei: Maar voor de combinatie satelliet + kabel zul een uitgebreider model moeten nemen. Met één dual dvb-c en één dual dvb-s2 tuner. Die combinatie zie je niet vaak in de tweedehands markt. Inderdaad en dan wordt het wel redelijk duur, vooral als ik moet gaan "foefelen" met ci + helpers en dergelijke. Denk dat het eenvoudigste is dat ik mijn Telenet tv box hou en op de slaapkamer zet en in de living de Telenet CI+ module in onze recente TCL 55C805 tv steek en voor mijn Android Nokia 8010 streaming box (waar o.m. Netflix, Disney en Apple TV+ super lopen) een satelliet adapter koop, waarvan ik het bestaan nét ontdekt heb. Tenslotte kan mijn VU Zero bakje dan naar de bureaukamer. Zaak opgelost. Merci allemaal voor de input. 26 minuten geleden aangepast door pollegazon typfout Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bellejt Geplaatst: 24 minuten geleden Delen Geplaatst: 24 minuten geleden als je niet de HD wil van telenet heb je bij een vu+ gewoon de usb tuner om de kanalen die nog op de coax zitten gewoon te ontvangen.De andere heb je gewoon via app op de TV Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen