Ga naar inhoud

Telenet + FTA-satelliet

Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:
8 uren geleden, pollegazon zei:

Denk dat het eenvoudigste is dat ik mijn Telenet tv box hou en op de slaapkamer zet en in de living de Telenet CI+ module in onze recente TCL 55C805 tv steek en voor mijn Android Nokia 8010 streaming box (waar o.m. Netflix, Disney en Apple TV+ super lopen) een satelliet adapter koop, waarvan ik het bestaan nét ontdekt heb.

Dan heb je over dit bericht heen gelezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Inderdaad - er is geen enkel reden om niet voor het HD-signaal te gaan vermits ik én de tv-box van Telenet en de CI+-module heb.

Het mooie is dat niets het uitproberen van de sat tuner in mijn TCL in de weg staat. Voldoet dit niet dan kan de optie sat-ontvanger of adapter óók nog. Alvast fijn om de vele reacties te lezen. Merci 😀

aangepast door pollegazon
Geplaatst: (aangepast)
Op 12-11-2024 om 23:31, sattv4iedereen zei:

Ben in weekend ook bezig geweest met open atv en ci plus helper.

De ene module gaat wel de witte, en de gele willen niet meer koppelen.

Ik zou ( tenzij je echt fta wil zien) geen zo'n investering meer doen.

Koop een goedkope fta ontvanger, en bekijk telenet verder met hun dichtgetimmerd bakje.

Tevens zijn op 2de hands sites massa's vu te vinden.

Elke module moet kunnen werken desnoods met de juiste certificaten/sleutels..  En hetzelfde geldt voor kaarten werkend krijgen in softcams, het kan maar je moet de informatie uit de module zien te krijgen en dat is een ingewikkeld en duur proces.   Het nadeel van telenet is dat kaarten uniek gekoppeld worden aan 1 module of eerder box. Dus een sleutelsetje van een andere gebruiken zit er niet in. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Ik ken wel mensen die de CI+ module van een vriend/familielid gebruiken, zonder lid te zijn van de Telenet-club. Niet echt legaal, denk ik - maar blijkbaar doen ze er niks aan, met andere woorden het verkeer van signaal is één richting, Telenet ziet het niet.

Geplaatst:

Als er een betalend kabelabonnement is kan de module op elke adres en persoon gebruikt worden zolang ze maar geactiveerd is bij telenet.Dus kan ze eigenlijk uitgeleend worden of door uzelf te gebruiken op tweede verblijf(met betalende kabelaansluiting).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen