zzzzzz Geplaatst: gisteren om 11:47 Geplaatst: gisteren om 11:47 Op 29-11-2024 om 18:28, sattv4iedereen zei: Zelf onze commerciële zenders, zien meer en meer inkomsten van reclame verdwijnen naar groote straeming giganten en dreigen verlieslatend te zijn. Momenteel investeer ik niet meer in kabeltv en hou ik het verlopig bij tvv en base tv. Misschien brengt een investering van telenet voor tv, niet meer op, en stoppen ze zelfs. Ik heb gelukkig geen glazen bol, en weet gelukkig niet welke zenders er wel en niet meer zullen zijn in 2030. Ik snap die redenering niet. Als VTM en Play4 en dergelijke overkop gaan of ermee ophouden, dan zullen die ook niet meer op satelliet of IPTV zitten. Het zijn gewoon dezelfde zenders, op welk medium die ook zitten. Ik denk op dit moment ook niet dat ik nog ga geld uitgeven aan nieuwe apparatuur, maar dat geldt voor zowel kabel als satelliet. Het moment dat DVB-C dan verdwijnt, zal ik wel zien wat er op dat moment beschikbaar is. Mijn vermoeden is dat lineaire zenders gewoon zullen verdwijnen, en alles streaming en on-demand zal worden. Dat maakt mij niet gelukkig, want het zal onvermijdelijk tot hogere prijzen leiden. Ik denk ook niet dat VTM Go, VRT Max en co gratis zullen blijven. Het moment dat die lineaire zenders zullen verdwijnen, denk ik dat je rap zult zien dat er geld gevraagd wordt voor die apps. En als je dan toegang wilt tot hetzelfde aanbod (maar dan via streaming) dat je nu in één abonnement hebt, zul je volgens mij een veelvoud betalen. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
bellejt Geplaatst: gisteren om 11:52 Geplaatst: gisteren om 11:52 als al die commercielen een voorbeeld namen aan engeland dan was er geen probleem.Hier een omzet van miljoenen en daar spelen ze met miljarden omdat ze gewoon FTA zitten en sponsors hun reklame veel meer gezien word.Zie maar naar de abos op voetbal en cyclocross die massaal verminderen omdat een elite groepje zich massaal wil verrijken.Of er via hun kabel aanbod dvb-c zal blijven hangt ook deels af van de regeringsbeslissingen op een vast minimum aanbod voor iedereen dat normaal moet bereikbaar zijn Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
zzzzzz Geplaatst: gisteren om 12:25 Geplaatst: gisteren om 12:25 32 minuten geleden, bellejt zei: als al die commercielen een voorbeeld namen aan engeland dan was er geen probleem.Hier een omzet van miljoenen en daar spelen ze met miljarden omdat ze gewoon FTA zitten en sponsors hun reklame veel meer gezien word.Zie maar naar de abos op voetbal en cyclocross die massaal verminderen omdat een elite groepje zich massaal wil verrijken.Of er via hun kabel aanbod dvb-c zal blijven hangt ook deels af van de regeringsbeslissingen op een vast minimum aanbod voor iedereen dat normaal moet bereikbaar zijn https://www.gbnews.com/tech/freesat-tv-satellite-9-channels Blijkbaar worden er daar ook FTA kanalen geschrapt van de satelliet. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
bellejt Geplaatst: gisteren om 12:29 Geplaatst: gisteren om 12:29 dit is enkel freesat want met een eigen decoder zitten die allemaal gewoon FTA.Ze veranderen wel regelmatig van naam en van transponder.Al die kanalen heb ik hier gewoon FTA op sat en wel verdwijnen er nu regelmatig lokale vormen van hun zenders en de SD versies. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
chukky2 Geplaatst: gisteren om 12:30 Geplaatst: gisteren om 12:30 45 minuten geleden, zzzzzz zei: Altijd weer die insinuaties dat ik bij Telenet zou werken, ik krijg er wat van. Er zijn er hier die, als je niet uitgesproken negatief tegenover kabel TV bent, u automatisch al een soort handlanger van Telenet zien. Ik heb het bericht dan ook gerapporteerd. En ik weet nu niet waarover je zegt "ben je daar zo zeker van". Heb je het over de + in CI+, of over het uitfaseren van DVB-C? Het uitfaseren van DVB-C, daarover heb ik gelezen op het userbase.be forum, waar Wyre, die blijkbaar het netwerk uitbaat, meldt dat DVB-C gestopt wordt in Q1 2030 (https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=65987#:~:text=De komende vijf jaar plant,%3A Wyre gereguleerd wholesale-aanbod)). Tegelijk meldt Telenet dat ze geen nieuwe CI+ modules, en geen DVB-C gebaseerde digiboxen en digicorders meer verkopen. Ik denk dat daarover dus geen twijfel kan bestaan. Het andere is toch ook logisch? Als je zo'n CI+ module in je TV steekt doet hij een koppeling. Dat is bij CI niet het geval. Steek je die module in een VU+, dan heb je certificaten nodig. Dus staat de + van CI+ aan, want een gewone CI module doet geen koppeling met certificaten. Het is mij een raadsel waarom sommigen hier doen alsof ik inside informatie heb, terwijl ik gewoon logisch redeneer met zaken die algemeen geweten zijn. Maar nee , en als dat zo was , is toch geen probleem als iemand bij telenet moest werken. Ik zelf heb er ook een jaartje gewerkt. Maar om even hier op alles terug te komen. Dat uitfaseren zijn en blijven geruchten zolang ze niet op de officiële site staan van telenet. Dan kan het nog 10 keer veranderen ..... En over die boxen , die zijn bij mijn weten de laatste jaren al niet meer te koop geweest. Van die ci en boxen veronderstel ik dat dit dan wel op de officiële site staat. 👍🏼
zzzzzz Geplaatst: gisteren om 12:43 Geplaatst: gisteren om 12:43 8 minuten geleden, chukky2 zei: Maar nee , en als dat zo was , is toch geen probleem als iemand bij telenet moest werken. Ik zelf heb er ook een jaartje gewerkt. Ik werk daar niet, en ik heb er ook nooit gewerkt. 8 minuten geleden, chukky2 zei: Maar om even hier op alles terug te komen. Dat uitfaseren zijn en blijven geruchten zolang ze niet op de officiële site staan van telenet. Dan kan het nog 10 keer veranderen ..... En over die boxen , die zijn bij mijn weten de laatste jaren al niet meer te koop geweest. Van die ci en boxen veronderstel ik dat dit dan wel op de officiële site staat. 👍🏼 Dit is toch duidelijk? https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-decoder-of-kaartje/stopzetting-verkoop-decoders-en-tv-met-een-kaartje/ Ze stoppen met de verkoop en zetten erop dat de technologie evolueert naar IP-only. Quote We willen je geen toestel laten kopen met een beperkte resterende levensduur. De technologie voor tv-kijken evolueert naar IP-only, waarbij het tv-signaal volledig via het internet loopt. Je hebt dan alleen stroom, Telenet TV en een internetabonnement van Telenet nodig. Herinner u dat ze op een bepaald moment beloofd hebben 5 jaar ondersteuning te bieden voor hun apparatuur. En dan is er nog het document van Wyre, dat het netwerk van Telenet uitbaat, waarin Q1 2030 genoemd wordt. Je kunt natuurlijk blijven doen alsof het "niet zeker" is, maar het is toch wel duidelijk dat het gaat verdwijnen. Daarmee wil ik niemand aanzetten om snel snel over te schakelen naar iets anders. Als je nu een goed werkende configuratie hebt, dan heb je er belang bij om die te gebruiken tot de laatste dag, zeker als het een gekocht toestel is. De alternatieven zullen niet weglopen. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
chukky2 Geplaatst: gisteren om 12:52 Geplaatst: gisteren om 12:52 7 minuten geleden, zzzzzz zei: Ik werk daar niet, en ik heb er ook nooit gewerkt. Dit is toch duidelijk? https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-decoder-of-kaartje/stopzetting-verkoop-decoders-en-tv-met-een-kaartje/ Ze stoppen met de verkoop en zetten erop dat de technologie evolueert naar IP-only. Herinner u dat ze op een bepaald moment beloofd hebben 5 jaar ondersteuning te bieden voor hun apparatuur. En dan is er nog het document van Wyre, dat het netwerk van Telenet uitbaat, waarin Q1 2030 genoemd wordt. Je kunt natuurlijk blijven doen alsof het "niet zeker" is, maar het is toch wel duidelijk dat het gaat verdwijnen. Daarmee wil ik niemand aanzetten om snel snel over te schakelen naar iets anders. Als je nu een goed werkende configuratie hebt, dan heb je er belang bij om die te gebruiken tot de laatste dag, zeker als het een gekocht toestel is. De alternatieven zullen niet weglopen. This allemaal verwarrend voor de gewone leek in elk geval , zie hier https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-decoder-of-kaartje/alles-over-tv-met-een-kaartje.html#:~:text=Kocht je 'm online of,via je volgende Telenet-aanrekening. Met het uitfraseren van dvbc bedoel ik wel dat dit niet officieel ergens staat op hun site, anders ben ik heel erg verstrooid:-)
zzzzzz Geplaatst: gisteren om 13:00 Geplaatst: gisteren om 13:00 1 minuut geleden, chukky2 zei: This allemaal verwarrend voor de gewone leek in elk geval , zie hier https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-decoder-of-kaartje/alles-over-tv-met-een-kaartje.html#:~:text=Kocht je 'm online of,via je volgende Telenet-aanrekening. Met het uitfraseren van dvbc bedoel ik wel dat dit niet officieel ergens staat op hun site, anders ben ik heel erg verstrooid:-) Ja, maar dat is toch logisch? Enkel mensen die al wat meer technisch onderlegd zijn weten wat DVB-C betekent. Voor die mensen is het feit dat ze zeggen "dat het evolueert naar IP-only, waarbij het TV-signaal volledig via het internet verloopt" is anders toch wel duidelijk. De anderen redeneren in termen van "ik moet straks dat bakje omruilen" of "Dat bakje gaat nog maar zoveel jaar werken", en hebben geen idee wat de technologie erachter betekent. En als Wyre, hun netwerkdeel, zegt dat het in Q1 2030 gaat stoppen, waarom moeten we dan nog twijfelen? VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
hereberie1234 Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden @pollegazon in de tijd heb ik deze ontvanger aangeschaft : Technisat Digit ISIO STC met CI+ slot zonder kaartlezer . Geimporteerd uit de Mediamarkt in Aken. Reden : combineren van Telenet CI+ en sat tv met volgende ervaring : geen softcam meer nodig, geen kaartlezer , enkel software voor het bedienen van de ontvanger zelf, en alle decodeer issues , verbannen naar een externe module ( genre Deltacam , of CI met ( ingebouwde) smartcard Stabiele software (dwz 1 keer om de vijf jaar een probleem met vastlopen) bij dagelijks gebruik. over het combineren van lijsten ( dvb-t dvb-s2 dvb-c2 ) is dit super (meerdere mogelijkheden ) en bovendien TV vlaanderen lijst en volgorde aanwezig. Voordeel is dat VRT1 en andere en compact signaal FTA zijn , en dus met twee tuners er meestal wel een oplossing is mocht het zo zijn dat er naar het ene gekeken wordt , en het andere opgenomen moet worden. Niet aanwezig is Telenet volgorde , dit heb ik er zelf moeten instoppen . Dit is omdat deze ontvanger niet speciaal voor de belgische DVB-C markt bestemd is. Enig nadeel is maar 1 CI+ slot om bijvoorbeeld naast telenet CI een andere module met kaart voor SAT te gebruiken. Heeft indertijd wel meer dan 300 € gekost , maar ik ben er tevreden over. de opvolger is helaas niet zo vriendelijk met de betalende tv vlaanderen updates en dit is hier reeds aan bod gekomen bij topic TV vlaanderen FEC wijziging. Ik zou het ook niet meer weten om nu nog te starten met deze ontvanger, gezien de toekomst van lineaire tv , veeleer naar ip tv (on demand ) zal evolueren. Veel succes met de zoektocht hereberie1234
zzzzzz Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 15 uren geleden, hereberie1234 zei: @pollegazon in de tijd heb ik deze ontvanger aangeschaft : Technisat Digit ISIO STC met CI+ slot zonder kaartlezer . Geimporteerd uit de Mediamarkt in Aken. Reden : combineren van Telenet CI+ en sat tv met volgende ervaring : geen softcam meer nodig, geen kaartlezer , enkel software voor het bedienen van de ontvanger zelf, en alle decodeer issues , verbannen naar een externe module ( genre Deltacam , of CI met ( ingebouwde) smartcard Stabiele software (dwz 1 keer om de vijf jaar een probleem met vastlopen) bij dagelijks gebruik. over het combineren van lijsten ( dvb-t dvb-s2 dvb-c2 ) is dit super (meerdere mogelijkheden ) en bovendien TV vlaanderen lijst en volgorde aanwezig. Voordeel is dat VRT1 en andere en compact signaal FTA zijn , en dus met twee tuners er meestal wel een oplossing is mocht het zo zijn dat er naar het ene gekeken wordt , en het andere opgenomen moet worden. Niet aanwezig is Telenet volgorde , dit heb ik er zelf moeten instoppen . Dit is omdat deze ontvanger niet speciaal voor de belgische DVB-C markt bestemd is. Enig nadeel is maar 1 CI+ slot om bijvoorbeeld naast telenet CI een andere module met kaart voor SAT te gebruiken. Heeft indertijd wel meer dan 300 € gekost , maar ik ben er tevreden over. de opvolger is helaas niet zo vriendelijk met de betalende tv vlaanderen updates en dit is hier reeds aan bod gekomen bij topic TV vlaanderen FEC wijziging. Ik zou het ook niet meer weten om nu nog te starten met deze ontvanger, gezien de toekomst van lineaire tv , veeleer naar ip tv (on demand ) zal evolueren. Veel succes met de zoektocht hereberie1234 Als je daar zoveel jaar genieten van gehad hebt, dan is 300€ (+ de prijs van je CI+ module) niet zo'n groot bedrag. Bij mij was het een VU+ Duo 4K (en daarvoor een Dreambox 8000). De VU+ was dan wel duurder, maar met de 11 jaar die ik ermee zal gedaan hebben, zal dat wel zijn geld waard geweest zijn. De prijs per maand is dan niet meer zoveel, en het gaf mij toch bepaalde mogelijkheden dat ik met een Digicorder niet had. Nu nog instappen, betekent dat je nog een jaar of 5 maximum hebt, hoewel het natuurlijk mogelijk is dat de afschakeling van DVB-C uiteindelijk vertraging oploopt. Dat was met het uitschakelen van de oude digiboxen/corders ook zo omwille van Covid, maar dat was maar een kort uitstel. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
Tonskidutch Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Nou kan het natuurlijk ook anders lopen, afhankelijk van je regio en de I.S.P. (internet service provider) Hier ligt al twee jaar glasvezel in de straat maar niemand heeft een aansluiting van odiedo en Ziggo begint er ( glasvezel ) nog niet aan. Dat hangt ook samen met de vergrijzing van onze samenleving, die "het voordeel" van glasvezel helemaal niet zien en dus ook niet gaan overstappen. Die willen allemaal een CI+ en kaart voor DVB-C in hun prachtig TV toestel en geen nieuwe ethernet kabels door het huis. WIFI wat is dat, dat werkt toch niet? dat is mijn eigen inschatting dus geen hakbijl in m'n nek please Invisable Alison Moyet
zzzzzz Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 3 uren geleden, Tonskidutch zei: Nou kan het natuurlijk ook anders lopen, afhankelijk van je regio en de I.S.P. (internet service provider) Hier ligt al twee jaar glasvezel in de straat maar niemand heeft een aansluiting van odiedo en Ziggo begint er ( glasvezel ) nog niet aan. Dat hangt ook samen met de vergrijzing van onze samenleving, die "het voordeel" van glasvezel helemaal niet zien en dus ook niet gaan overstappen. Die willen allemaal een CI+ en kaart voor DVB-C in hun prachtig TV toestel en geen nieuwe ethernet kabels door het huis. WIFI wat is dat, dat werkt toch niet? dat is mijn eigen inschatting dus geen hakbijl in m'n nek please Ik snap je insteek niet. Telenet is de Vlaamse situatie, heeft niet veel met Ziggo en Odido te maken. CI+ is hier in Vlaanderen niet super populair, denk ik, veel mensen weten niet eens wat het is. Ik denk dat de meeste TV kijkers ook niet goed weten wat DVB-C is, of het verschil tussen broadcasting en streaming. Ze weten gewoon dat ze "een bakske" nodig hebben om TV te kijken. Bij de jongeren is het zo dat ze streaming veel moderner vinden, en er is een generatie die quasi geen TV meer kijkt. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden M'n insteek is, hou het simpel zoals we het jaren gewoon zijn. Des te ouder mijn vader en moeder werden des te moeilijker het was om al die interactieve toestellen te gaan bedienen met 2 en meer afstandsbedieningen. Toen hebben we ze gewoon een TV met CI+ slot en CI+ Cam gekocht. Dat is zeer wel vergelijkbaar met jullie Telenet + CI Cam die eigenlijk in elke moderne TV moest werken. En zelfs de streaming App op de TV kan men dus heel eenvoudig bedienen. Voorzover die aangeboden wordt door de TV fabrikant en het OS. Invisable Alison Moyet
zzzzzz Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 9 minuten geleden, Tonskidutch zei: M'n insteek is, hou het simpel zoals we het jaren gewoon zijn. Des te ouder mijn vader en moeder werden des te moeilijker het was om al die interactieve toestellen te gaan bedienen met 2 en meer afstandsbedieningen. Toen hebben we ze gewoon een TV met CI+ slot en CI+ Cam gekocht. Dat is zeer wel vergelijkbaar met jullie Telenet + CI Cam die eigenlijk in elke moderne TV moest werken. En zelfs de streaming App op de TV kan men dus heel eenvoudig bedienen. Voorzover die aangeboden wordt door de TV fabrikant en het OS. Ja, maar die raad komt niet aan bij diegene die er iets over te zeggen hebben: de provider Telenet. Ik zou niet liever hebben dan dat ik mijn CI+ module kan blijven gebruiken, en dat DVB-C gewoon blijft bestaan. Maar hier in Vlaanderen -ik zeg Vlaanderen en niet België omdat Telenet nu eenmaal in Vlaanderen opereert- zijn de CI+ modules toch geen groot succes. De meeste oudere mensen gebruiken gewoon een digicorder (DVB-C) of TV-box (IPTV). Die mensen weten meestal niet hoe dat technologisch in elkaar zit. En omdat ze het niet weten kan Telenet makkelijk van DVB-C naar IPTV switchen, ze moeten gewoon een nieuwe decoder hebben. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
sattv4iedereen Geplaatst: 42 minuten geleden Geplaatst: 42 minuten geleden En ik lees bij drukke evenementen, dat iptv niet zo goed is, en blijven haperen. Zit zo, dat nieuwe aansluitingen bij telenet een iptv box is, zo ook bij base. Hoe het zit bij orange, weet ik niet. En kan het een gewone doordaagse kijker hen schelen of het dvc-c dvb-s is of iptv of nog iets anders? Denk het niet. Zij verlangen beeld als ze de tv aanzetten. Mijn ouders doen ook fta telenet en 19°, en kunnen ondanks hun leeftijd nog goed overweg met een vu duo 4k se om te kijken. Opnemen doen ze niet, tis te moeilijk voor hen. Ik hoop dat dvb-c zolang meegaat, zolang mijn ouders nog leven, want werken met 2 ab's zou hen te moeilijk zijn. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen