Rollerboy Geplaatst: 6 uren geleden Delen Geplaatst: 6 uren geleden Hallo, Mijn eerste 3D printer. Heb er al wat over zitten lezen, maar ja, wat zijn de eindejaars adviezen? Wat zoek ik: 1 kleur per keer is genoeg. Zelfbouwpakket mag (is ook leuk), een kast errond bouwen kan ik wel zelf. Moderne software/formaten ondersteunen, up-to-date. Off- line kunnen werken. Onderdelen (nozzle bvb moeten bestelbaar/herstelbaar zijn) Lekker groot formaat lengtes van 50cm zou leuk zijn, maar minder mag ook. Mijn toetsenbord is al 45cm. Met VERSCHILLENDE soorten filament kunnen experimenteren is voor mij belangrijker dan de kleur. Ik hou niet van occasie. Voor scharnieren, mallen, zwaluwstaart verbindingen. Ik werk nogal veel met hout. Zou een goede aanvulling kunnen zijn. Vooral om zelf de sterkte aan te voelen, om na te gaan of het gemakkelijk is om gaten bij te boren/ te zagen, magneten inplakken, metalen inserts (Threaded Inserts M2 M2.5 M3 M4 M5 M6 Female Thread)voor schroeven te plaatsen. etc. Om uit te zoeken of het iets voor mij is. Budget: Wat zou ik kunnen vinden voor minder dan 1000,00 euro. Als ik de prijzen zie zou dat zelfs moeten lukken beneden de 500; Ik koop liever iets waar lokaal ondersteuning voor is. Onderdelen en reviews van andere continenten daar ben je niet veel mee. Denken jullie mij te kunnen helpen? Groeten, Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Big fellow Geplaatst: 5 uren geleden Delen Geplaatst: 5 uren geleden Koop een Bambulab P1S, eventueel met een AMS. Ideale printer voor de beginner, komt gekalibreerd aan, en de reserve onderdelen zijn allemaal beschikbaar en relatief betaalbaar. O ja, hij is ook snel en kan vele verschillende materialen printen. Het is een bewezen goede printer. Je kan eventueel naar een Creality K2 kijken, die is groter kwa bouwoppervlak, is iets meer open source, maar is net nieuw op de markt, en er zijn (zover als ik kan vinden) weinig objectieve reviews van te vinden op dit moment. Eerste indruk is dat het een prima printer is. Als je echt de zelfbouw in wilt; Koop een voron kit, die kan je erg groot maken. Maar ik raad dat als volledige beginner niet aan. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rollerboy Geplaatst: zojuist Auteur Delen Geplaatst: zojuist Het is moeilijk als je er niets kennis van hebt een keuze te maken. Die bambu heb ik eens bekeken en naar de specificaties gekeken; Als je de AMS er niet bij neemt wijzigt de specificaties van de basis P1, die AMS is een optie die erbij hoort. Er zijn black friday deals, en dat kan interessant zijn. Hoewel de verzendkosten naar belgie niet zo gunstig zijn. Als ik Youtube mag geloven zijn er bouwpakketten die op 2 uur in elkaar zitten en andere bouwpakketten waar je weken aan kan werken. Ik heb nog niet gevonden waar je op youtube het fake news van het andere kan onderscheiden. Vraagje: ik las hier op een nummer inktwebsite waar ik mijn inkt kocht dit: : PLA: het is biologisch afbreekbaar, Als pla biologisch afbreekbaar is, is het niet geschikt voor buiten. Ik heb ervaring met een net voor een aanhangwagen dat biologisch afbreekbaar is (verkopen ze in bijna alle doe het zelf zaken). Na 25 jaar is dat zo verzwakt dat je een nieuw net mag kopen. Voor buiten is er niets zo goed als echte plastic 🙂 https://www.123-3d.nl/Creality3D-Creality-3D-K2-Plus-Combo-3D-printer-i11342-t43459.html ongeveer 1500 euro, kan wel 35*35*35 cm, maar wel een ongekende levertijd. Eenmaal als ik ergens mijn zinnen op gezet heb kan ik niet wachten.Slechte eigenschap, impulsieve aankopen. Daarom dat ik het niet te duur wil. Vele toestellen verdwijnen in een kast zonder te gebruiken, dat gebeurt vaak. )-: Groeten, Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen