Orgeldandri Geplaatst: gisteren om 18:46 Geplaatst: gisteren om 18:46 France Télévision op 7 en 8 december: iedereen aan dek! Persbericht France Télévisions zal een uitzonderlijk redactionele regeling invoeren voor de heropening van de Notre-Dame van Parijs voor het publiek en de eredienst. De mobilisatie van de teams van productie, technologie, informatie, antennes, programma's, regio's en digitaal zal alle Fransen in staat stellen om live historische gebeurtenissen te beleven en de pracht van de gerestaureerde kathedraal te ontdekken. Uitzendingen en speciale uitzendingen volgen elkaar op 7 en 8 december, rond de heropeningsceremonies op het park en in de kathedraal en daarna de eerste mis die op zondagochtend wordt gevierd. Alle lineaire antennes, het platform van Frankrijk. tv en sociale netwerken zullen sterk worden gemobiliseerd, voorafgaand aan en vergezeld van dit heropeningsweekend, met programma's en informatiebijeenkomsten gewijd aan de renaissance en de geschiedenis van de Notre-Dame van Parijs. --------------- NB: France Télévision zal de televisiezenders wereldwijd het "internationaal signaal in ultrahigh-definition" voorzien. Met andere woorden, televisiezenders overal ter wereld hebben dezelfde bron. Vervolgens behandelt elke zender de uitzending zoals hij wil: ondertiteling, vertaling, montages, direct of uitgesteld...
minplus Geplaatst: gisteren om 19:15 Geplaatst: gisteren om 19:15 Leuk, ken hem van tig malen voor de brand. De Fransen zijn toch honderd malen zuiniger op hun monumenten. Hier is het meer van hoeveel kost het en een beetje teveel, dan maar afbreken (en we zetten er wel een flat neer want daar verdienen we meer aan). Sorry dat ik na de vele ervaringen van vernietiging van schitterende gebouwen ietwat cynisch ben geworden. Ook al is er af en toe wat voor het tienvoudige van wat het toen had gekost hersteld is, soms wel met stompzinnige aanpassingen die het dan weer veel lelijker maakten vanwege de regeltjes. Hoe verzinnen de idioten het. Maar gelukkig, er is iets bewaard wat anders volledig vernietigd zou zijn. Heeft iemand ergens een beetje benul gehad. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Tonskidutch Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Moet ik nu toch een UHD TV kopen? damned! @minplus Je hebt deels een punt met je kritiek en commentaar maar de Notre Dame is wel het prestige project van Parijs en van Frankrijk waar ontzettend veel historici en bouw experts aan hebben gewerkt gedurende al die jaren. En gelukkig had men ruim vooraf de hele kapkonstruktie nog ingemeten en 3D gescanned. Een belangrijk punt is natuurlijk ook dat zulke gebouwen een rijksmonument zijn en niet enkel bezit van een of ander bisdom dom. Of in particuliere handen zoals het Kruisherengang Hotel in Maastricht dat nog een uitbreiding gaat krijgen en dus economisch zal moeten zijn. Met betrekking tot de kosten is het wel zo dat men van over de hele wereld donaties heeft ontvangen, dus die budgetten die wij normaal kennen als restauratie architecten en restauratie aannemers staan niet in verhouding tot het geld wat men voor de Notre Dame had / heeft. Regeltjes die het origineel doen verwateren bij restauraties is mede door de grote verdeeldheid onder de betrokken partijen. Diverse leden in een monumenten commissie met verschillende mening en tegelijk weinig echte diepgaande historische kennis. Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain
Psychosammie Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden 3 uren geleden, Tonskidutch zei: Of in particuliere handen zoals het Kruisherengang Hotel in Maastricht dat nog een uitbreiding gaat krijgen en dus economisch zal moeten zijn. Ach, een niet meer gebruikt gebouw een andere bestemming geven zoals een boekenwinkel of hotel vind ik dan nog niet zo gek. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
gerrit B Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden 3 uren geleden, Tonskidutch zei: Met betrekking tot de kosten is het wel zo dat men van over de hele wereld donaties heeft ontvangen, dus die budgetten die wij normaal kennen als restauratie architecten en restauratie aannemers staan niet in verhouding tot het geld wat men voor de Notre Dame had / heeft. Volgens mij is dat budget voor de verbouwing van de 2e kamer vrijwel onbeperkt. Het herstel van de Notre Dame heeft "slechts" 700 miljoen gekost terwijl die vrijwel uitgebrand was. De renovatie van de 2e kamer staat inmiddels op bijna 2 miljard. Voor minder dan de helft van dat geld had men toch ergens ook een geheel nieuw gebouw kunnen bouwen met ruim voldoende parkeerplaatsen enz. en het gebouw zelf kunnen behouden voor andere doeleinden zonder dat deze peperdure renovatie nodig was. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Mojo Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden 2 minuten geleden, gerrit B zei: nieuw gebouw kunnen bouwen met ruim voldoende parkeerplaatsen Pardon!! Ze kunnen gewoon met de fiets of openbaar vervoer komen. Daar willen ze ons toch ook in jagen. 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 10 uren geleden Moderator Geplaatst: 10 uren geleden 17 uren geleden, Orgeldandri zei: NB: France Télévision zal de televisiezenders wereldwijd het "internationaal signaal in ultrahigh-definition" voorzien. Met andere woorden, televisiezenders overal ter wereld hebben dezelfde bron. Ik kijk uit naar de UHD uitzending! Alvast wat voorpret. https://www.friendsofnotredamedeparis.org/reconstruction-progress/ en Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden Inderdaad @ceesv wederom in de MediathekDirect op de zender Arte HD in Frans of Duits. En er waren er nog meer te zien op Arte HD over de Notre Dame. ( ssst, zo ook enkele over Antonio Gaudi en de Sagrada Familia ) Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain
Drs. IJzerbout Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 21 uren geleden, Orgeldandri zei: NB: France Télévision zal de televisiezenders wereldwijd het "internationaal signaal in ultrahigh-definition" voorzien. Met andere woorden, televisiezenders overal ter wereld hebben dezelfde bron. Vervolgens behandelt elke zender de uitzending zoals hij wil: ondertiteling, vertaling, montages, direct of uitgesteld... Dat is eigenlijk een standaard procedure en zoiets noemt men “clean feed”. In tegenstelling tot “dirty feed”. Het geluid O-Ton of Original Sound. Niks bijzonders in de broadcast wereld. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
minplus Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 4 uren geleden, gerrit B zei: Volgens mij is dat budget voor de verbouwing van de 2e kamer vrijwel onbeperkt. Het herstel van de Notre Dame heeft "slechts" 700 miljoen gekost terwijl die vrijwel uitgebrand was. De renovatie van de 2e kamer staat inmiddels op bijna 2 miljard. Voor minder dan de helft van dat geld had men toch ergens ook een geheel nieuw gebouw kunnen bouwen met ruim voldoende parkeerplaatsen enz. en het gebouw zelf kunnen behouden voor andere doeleinden zonder dat deze peperdure renovatie nodig was. Het verschil zoals ik al aangaf tussen Nederland en Frankrijk. Daar besteedt men veel geld aan het restaureren, hier breekt men het liever af. Behalve enkele dingen waar men probleemloos het 5 of 10-voudige besteedt want daar heeft men dan geld voor. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
D.Quijote Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden @Drs. IJzerbout Dat is eigenlijk een standaard procedure en zoiets noemt men “clean feed”. In tegenstelling tot “dirty feed”. Het geluid O-Ton of Original Sound. Niks bijzonders in de broadcast wereld. Ken je deze uitdrukking ? Mos ? M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen