Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb nu de proxmox server draaien en daar loopt nu Haos,mqtt en mqtt2zigbee als VM op.

Maar hoe kan ik de data in HA zien/gebruiken?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

• Beheerder
Geplaatst:

Misschien niet helemaal wat je vraagt, maar wat is de reden dat de voor al die zaken een aparte vM inricht?

Dat is een enorme partij extra overhead voor iets dat in essentie toch weer gewoon een docker container is. Aangezien het toch allemaal samenwerkt, zou ik die beide gewoon als Home Assistant addon (ook een docker container dus) draaien. Losse vm's biedt niets extra's. Ik kan het niet verzinnen iig.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:
8 uren geleden, Michel zei:

Misschien niet helemaal wat je vraagt, maar wat is de reden dat de voor al die zaken een aparte vM inricht?

Dat is een enorme partij extra overhead voor iets dat in essentie toch weer gewoon een docker container is. Aangezien het toch allemaal samenwerkt, zou ik die beide gewoon als Home Assistant addon (ook een docker container dus) draaien. Losse vm's biedt niets extra's. Ik kan het niet verzinnen iig.

Omdat ik er pas mee begonnen ben en ome google dat zei 😁

Dat is ook de reden waarom ik proxmox op die pc heb staan. Maar is volgens jou niet nodig .

Gelukkig want dat maakt de boel een stuk makkelijker.

Wat kan ik dan met proxmox doen ? Staat er immers op en HA is al flink ingericht.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

• Beheerder
Geplaatst:

Niets, als je alleen van plan bent er Home Assistant + wat addons op te draaien zou ik HA gewoon als OS draaien en niet als VM.
Zie: https://www.home-assistant.io/installation/generic-x86-64

Ik draai zelf wel Proxmox, maar ik heb er dan ook veel meer op draaien dan alleen Home Assistant.

Ga je HA draaien als VM, is het in ieder geval niet nodig en zelfs wat onzinnig om MQTT en Zigbee2MQTT als VM te draaien.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Proxmox heeft als grote voordeel dat je erg eenvoudig kan experimenteren. 

Op termijn kan je er een vm opzetten die als nas dienst doet, of als router (opnsense) etc. 

Backup maken en snapshots maken gaat ook eenvoudig....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen