Codx Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Ik heb een VU+ Ultimo 4K die ik nog geen 2 jaar in gebruik heb. Ik had al een keer gemerkt dat de ontvanger na het uitzetten met de knop aan de achterkant ineens niet meer wilde opstarten, dat is ruim drie kwart jaar geleden. Toen heb ik de ontvanger open geschroefd om de tuners er uit te halen en de condensators te bekijken. Er was niks aan te zien... uiteindelijk weer in elkaar gezet, en toen deed die nog steeds niks. Ik ga weg om iets te doen en ik kom een uur terug en hij staat ineens aan. WTF nou ja alles weer aangesloten en de ontvanger heeft daarna al die tijd gewerkt. Er is recent 2x stroom uitval geweest (werkzaamheden liander) maar dat heeft niet geleid tot problemen want de ontvanger startte daarna automatisch weer op. Echter 2 dagen geleden liep de ontvanger 's nachts ineens vast en moest ik weer die knop op de achterkant gebruiken om de ontvanger uit te zetten (30 sec wachten) en weer aan. Echter aan gaat die niet meer, hij is morsdood. Geen lampje te zien, helemaal niks. Dus de volgende dag de voedingsadapter gemeten, die geef gewoon 12 Volt aan. Ik heb 2 andere 12V adapters geprobeerd voor het geval die toch defect is. Ik heb de ontvanger weer open gehad, ik zie niks aan de print plaat maar ik heb geen verlichte loep om alles goed te onderzoeken. Ook zonder tuners geprobeerd etc. Ik heb de ontvanger inmiddels 2 dagen laten rusten voor het geval er toch iets met de condensators speelt.. maar zojuist weer aangesloten maar hij doet nog steeds helemaal niks. Het zou de aan/uit knop kunnen zijn maar dan moet ik weten waar ik 12 Volt moet kunnen meten op de print plaat. Wie kan helpen ? SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 21 uren geleden Moderator Geplaatst: 21 uren geleden De schakelaar aan de achterkant wil wel eens problemen hebben. Even op de pennen van die schakelaar meten die in de print steken. Of de schakelaar even overbruggen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden condensatoren zal je snel zien of ze opgeblazen staan.Probeer alvast een andere voeding wat die is toch extern ? Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Moderator ceesv Geplaatst: 20 uren geleden Moderator Geplaatst: 20 uren geleden 1 uur geleden, Codx zei: Dus de volgende dag de voedingsadapter gemeten, die geef gewoon 12 Volt aan. Ik heb 2 andere 12V adapters geprobeerd voor het geval die toch defect is. 38 minuten geleden, bellejt zei: condensatoren zal je snel zien of ze opgeblazen staan.Probeer alvast een andere voeding wat die is toch extern ? Het lijkt erop dat je weer eroverheen gelezen hebt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: 18 uren geleden Auteur Geplaatst: 18 uren geleden 2 uren geleden, ceesv zei: De schakelaar aan de achterkant wil wel eens problemen hebben. Even op de pennen van die schakelaar meten die in de print steken. Of de schakelaar even overbruggen. Het probleem is dat je niet goed kan zien welke contacten wat zijn op de print plaat. Ik kon er geen spanning op meten volgens mij en zomaar doorverbinden is gevaarlijk als je niet weet wat wat is. Ik zal morgen bij daglicht nog een keer kijken. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 18 uren geleden Moderator Geplaatst: 18 uren geleden Dit helpt je wellicht verder. En dit bericht. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden @ceesv Ik heb zojuist weer gekeken en proberen te meten. Ik denk dat de schakelaar goed is wat ik krijg op den duur wel piepjes tussen de middenpen van de voedingsaansluiting en een deel van het mainbord aan de bovenkant. Helaas breekt er meteen een meetpen af van de multimeter dus dan wordt meten al lastiger. Ik heb de voeding aangesloten en de onderkant van het mainbord proberen te meten. Dan krijg ik hele merkwaardige resultaten. Zie foto op het punt waar de rode pijl naar wijst, meet ik een heel langzaam oplopend voltage (staat nu op 2,07 Volt) hij lijkt telkens een stukje terug te lopen dan loopt die weer verder op net alsof er iets aan het laden is. Voor de rest meet ik nergens 12 Volt dus ik ga er echt vanuit dat er iets op het mainbord defect is en dat dit professioneel gerepareerd moet worden. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
bellejt Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) haal de tuners er eens uit en kijk of hij dan wel iets doet.Daar zitten regelmatig kapotte condensatoren op. Of zet eens wat fotos van het mainboard dan kunnen we meekijken 2 uren geleden aangepast door bellejt Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Codx Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) De tuners zijn er al uit, anders kun je het mainbord ook niet los halen. Er zitten geen grote elco's op, alleen kleintjes en daar is niks aan de te zien. Alles ziet er netjes uit. <edit> ik heb even een foto gemaakt met een zaplamp, maar stel dat die consendator net onder de schakelaar stuk zou zijn, dan nog kan ik die niet vervangen want het is een printplaat met meerdere lagen, die contacten lopen niet tot op de achterkant. Kortom het moet echt professioneel gerepareerd worden. 1 uur geleden aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 1 uur geleden Moderator Geplaatst: 1 uur geleden Heb je geen spanningsval over de schakelaar? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) 21 minuten geleden, ceesv zei: Heb je geen spanningsval over de schakelaar? Een schakelaar is toch gewoon een schakelaar? Die maakt wel contact of maakt geen contact lijkt me. Ik meet inmiddels 3,54 Volt maar dan loopt die ook meteen weer omlaag tot 3 Volt en dan loopt die weer langzaam omhoog. Dus voor mij is er geen touw aan vast te knopen. ik wil best de voeding met wat plakband en een stukje speakerkabel door lussen naar bepaalde punten op het mainbord om te kijken of die start, maar dan moet ik wel exact weten waar en niet op de gok. 1 uur geleden aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 1 uur geleden Moderator Geplaatst: 1 uur geleden Soms heeft een schakelaar verbrande contacten en kan dan als weerstand fungeren. Of dat hier aan de hand is zal je door meten moeten uitsluiten. Wanneer de voeding 12 volt levert en je meet op het moederboard nog slechts 3 Volt zal er of een grote belasting of een overgangsweerstand in het geding zijn. Wanneer je een warmtebeeld camera hebt kan je wellicht een component met een hoge temperatuur detecteren. Wellicht kan @Steve je verder op weg helpen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: 45 minuten geleden Auteur Geplaatst: 45 minuten geleden Ja je hebt gelijk, ik heb toch even met een losse speaker kabel de 12 volt aangesloten op dat punt waar ik die 3.x volt meette (waar de pijll bij staat op de foto) ,en dan licht het display op en gaat die opstarten. Dus dat blok met de schakelaar en de aansluiting is intern defect. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Mimisiku Geplaatst: 42 minuten geleden Geplaatst: 42 minuten geleden Ik heb dit in 2020 gehad met mijn toen 6 maanden oude VU+Ultimo4K. Knal en dood. Bleek de SoC gescheurd/ontploft te zijn! Heeft toen maanden geduurd on hem vervangen te krijgen. Ze wilen hem eerst omruilen voor de VU+Duo4K maar die mist een tunerslot. Heb dat steevast geweigerd. Op het laatst heeft de Europese importeur een nieuw vervangend apparaat gestuurd... Deze draait alweer 4 jaar probleemloos gelukkig.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Moderator ceesv Geplaatst: 41 minuten geleden Moderator Geplaatst: 41 minuten geleden 43 minuten geleden, Codx zei: Een schakelaar is toch gewoon een schakelaar? Die maakt wel contact of maakt geen contact lijkt me. Er is een gezegde, de aanname is de moeder van alle fuckup´s!😁 Maar je bent nu een stap verder, het gaat je lukken! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen